Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ekoheat i Ekstrabladet !!!

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Besvar
levi

Ekoheat i Ekstrabladet !!!

Indlæg af levi » 30 jan 2013 19:29

Udin skrev:Håber da ikke Dan går konkurs. Der er jo stadig masser af tilfredse Ekoheatejere, som slet ikke har nævneværdige problemer. Tror folk glemmer, at det ikke er et oliefyr de har købt, men en varmekilde, som kræver lidt mere opmærksomhed. Som en anden har skrevet, er det jo næsten en kopi af et spansk fyr, som der må være solgt en del af.
Der er vist ikke nogen Ekoheat kunder der håber Dan går konkurs (Og med særdeles god grund!), - men efter hvad jeg har hørt idag så har EB fået en del henvendelser på anlæg vi ikke kender til her på SP efter deres artikel i avisen - det kommer vi sikkert til at høre mere om i artikel nummer 2....

Nu ved vi jo ikke hvilke problemer de har i Spanien hvor fyret bliver lavet, - det jeg har hørt kan kun betragtes som andenhåndsinformation/Rygter - og det vil ikke være på sin plads at fortælle om her på SP.

Men jeg kan dog afsløre, - man har også problemer i Spanien.


mrjyden
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 250
Tilmeldt: 12 okt 2008 18:38
Mit fyr: Mgm junior
Areal: 140
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9750
Geografisk sted: nordjylland

Ekoheat i Ekstrabladet !!!

Indlæg af mrjyden » 30 jan 2013 19:37

her er så ekstrabladet side 18 og side 19 der ståer artikle omkring ekopower
brand har ikke lige kunne få dem sat sammen i en fil men har taget dem via ektra bladet :oops:
Vedhæftede filer
side 2.pdf
side 19
(222.49 KiB) Downloadet 151 gange
side 1.pdf
side 18
(133.88 KiB) Downloadet 143 gange

wowk-toft
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 11
Tilmeldt: 18 nov 2012 09:47
Mit fyr: Scotte 16kw; DOR Kedel; Styring 6.74
Areal: 240 middel isoleret
Brændsel: Stampemøllen 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 6690
Dagligt forbrug: håber på max. 30 kg
Årligt forbrug: max. 8 ton
Geografisk sted: 6690 Gørding

Ekoheat i Ekstrabladet !!!

Indlæg af wowk-toft » 30 jan 2013 19:41

Hvis det er det samme fyr er det jo nemt at kigge i produktinfo at trække skal være imellem 15-20Pa, hvilket ikke er meget højre end almindelig, så jeg forstår ikke lige argumentationen. :roll:
Minimum chimney draft 15 Pa
Maximum chimney draft 20 Pa
http://en.domusa.es/files/productos/ing ... ss_eng.pdf

Iøvrigt er det vel ikke så svært at få disse dokumenter oversat fra engels/spansk/fransk til dansk! :(

Kan ikke helt forstå at man ikke bekender kulør hvis det er det samme fyr, men så er der da stadig håb for dem der har købt fyret mht. reservedele. (måske det var en god ide at ringe/skrive til Domusa for hjælp. Ser ud til at de i det mindste har en service medarbejder: http://en.domusa.es/customer-care :great:
Nikolaj

levi

Ekoheat i Ekstrabladet !!!

Indlæg af levi » 30 jan 2013 19:41

mrjyden skrev:her er så ekstrabladet side 18 og side 19 der ståer artikle omkring ekopower
brand har ikke lige kunne få dem sat sammen i en fil men har taget dem via ektra bladet :oops:
Hej Mrjyden, - du som forhandler af ekoheat - eller tidligere (?) - hvordan servicerer du så dine kunder vedr. ekoheat ?, - tager du anlæggene retur nu hvor det har vist sig det er potentielle brandfælder ?

levi

Ekoheat i Ekstrabladet !!!

Indlæg af levi » 30 jan 2013 19:43

wowk-toft skrev:Hvis det er det samme fyr er det jo nemt at kigge i produktinfo at trække skal være imellem 15-20Pa, hvilket ikke er meget højre end almindelig, så jeg forstår ikke lige argumentationen. :roll:
Minimum chimney draft 15 Pa
Maximum chimney draft 20 Pa
http://en.domusa.es/files/productos/ing ... ss_eng.pdf

Iøvrigt er det vel ikke så svært at få disse dokumenter oversat fra engels/spansk/fransk til dansk! :(

Kan ikke helt forstå at man ikke bekender kulør hvis det er det samme fyr, men så er der da stadig håb for dem der har købt fyret mht. reservedele. (måske det var en god ide at ringe/skrive til Domusa for hjælp. Ser ud til at de i det mindste har en service medarbejder: http://en.domusa.es/customer-care :great:
Man kan bare ringe til Vvs-eksperten, - de har forhandlingen af alle produkter fra Domusa, - så mon ikke også de kan skaffe reservedele til Ekoheat :great:


mrjyden
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 250
Tilmeldt: 12 okt 2008 18:38
Mit fyr: Mgm junior
Areal: 140
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9750
Geografisk sted: nordjylland

Ekoheat i Ekstrabladet !!!

Indlæg af mrjyden » 30 jan 2013 19:45

levi skrev:
Hej Mrjyden, - du som forhandler af ekoheat - eller tidligere (?) - hvordan servicerer du så dine kunder vedr. ekoheat ?, - tager du anlæggene retur nu hvor det har vist sig det er potentielle brandfælder ?
nu solgt jeg så ikke nogle af dem så jeg tager ikke dem tilbage jeg hørt efter nogle gode råd fra andre steder af
så søren jeg har det fint med det .

men søren hvordan går det med jeres nye bs semirens kedle hvordan er virkningsheds graden på den

køre den ellers uden problemmer jeres nye rense systemme
Last edited by 1 on mrjyden; edited 30 times in total

tvede67
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 71
Tilmeldt: 11 maj 2011 17:55
Mit fyr: Ekoheat 900 lille silo
Areal: 125
Brændsel: Vida 6mm
Dagligt forbrug: 19kg Sommerdrift 5,5
Årligt forbrug: 3t
Geografisk sted: Vestsjælland
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 2 gange

Ekoheat i Ekstrabladet !!!

Indlæg af tvede67 » 30 jan 2013 19:49

Man kan bare ringe til Vvs-eksperten, - de har forhandlingen af alle produkter fra Domusa, - så mon ikke også de kan skaffe reservedele til Ekoheat :great:[/quote]




Mente nok jeg jeg havde læst et indlæg om reservedele, for et stykke tid siden.

Det letter da lidt!! :great:

mbmoller
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 24 jan 2013 20:25
Mit fyr: ekoheat 1500
Areal: 232+50
Brændsel: 8mm fra tietze
Geografisk sted: haslev

Ekoheat i Ekstrabladet !!!

Indlæg af mbmoller » 30 jan 2013 19:51

har prøvet og google men der kommer ingen ting om brand og bio class men det kan være der er nogen der er bedre til spansk end mig for det kunne være spændene at høre om. og løse rygter kan man ikke bruge til noget, så det ville være dejligt hvis eb borede lidt dyber for det er jo bare en god historie for dem men det er mange penge for os der har fyret

levi

Ekoheat i Ekstrabladet !!!

Indlæg af levi » 30 jan 2013 19:56

mbmoller skrev:har prøvet og google men der kommer ingen ting om brand og bio class men det kan være der er nogen der er bedre til spansk end mig for det kunne være spændene at høre om. og løse rygter kan man ikke bruge til noget, så det ville være dejligt hvis eb borede lidt dyber for det er jo bare en god historie for dem men det er mange penge for os der har fyret
Du har helt ret, - som jeg også skrev tidligere - rygter kan vi ikke bruge til noget overhovedet, - vi kan kun bruge fakta!

Jeg kender en der måske kan opsnuse noget i Spanien, - det er ham jeg har infoen fra vedr. problemer med anlæggene dernede - jeg sætter lige en føler igang for at se om vi kan få noget håndgribeligt på bordet fra Spanien :great:

wowk-toft
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 11
Tilmeldt: 18 nov 2012 09:47
Mit fyr: Scotte 16kw; DOR Kedel; Styring 6.74
Areal: 240 middel isoleret
Brændsel: Stampemøllen 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 6690
Dagligt forbrug: håber på max. 30 kg
Årligt forbrug: max. 8 ton
Geografisk sted: 6690 Gørding

Ekoheat i Ekstrabladet !!!

Indlæg af wowk-toft » 30 jan 2013 20:00

tjekket lige domusa's produktinfo hvor der på side 6 i http://en.domusa.es/files/productos/ing ... ss_eng.pdf står "Flame flash-back" ikke kan forkomme og "Extinguished flame" vil ske. Ser ikke ud til at holde i virkligheden :-( => forkert produktinformation => reklamations emne. Tror det er guf for advokater, hvis Ekoheat er solgt på samme præmissier.
Nikolaj


Besvar