Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ekoheat i Ekstrabladet !!!

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Besvar
Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

Ekoheat i Ekstrabladet !!!

Indlæg af Skiveren » 30 jan 2013 20:01

mbmoller skrev:har prøvet og google men der kommer ingen ting om brand og bio class men det kan være der er nogen der er bedre til spansk end mig for det kunne være spændene at høre om. og løse rygter kan man ikke bruge til noget, så det ville være dejligt hvis eb borede lidt dyber for det er jo bare en god historie for dem men det er mange penge for os der har fyret
Jeg har læst side op og side ned for at se om dette var et problem for den spanske kedel, bioclass...... men jeg har ikke fundet noget inu...
Jeg har melde mig ind i et ligne forum som stokerpro, og brugt goggle chome til at oversætte... Men endtil videre har jeg ikke kunne finde noget på denne spanske forum... :wink:
Link til den spanske forum udgave : http://www.solarweb.net/forosolar/gener ... class.html
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø


Andreasbox

Ekoheat i Ekstrabladet !!!

Indlæg af Andreasbox » 30 jan 2013 23:03

Der røg den nattesøvn :shock:

Tror sku ikke jeg vil ha det godt med at køre fra huset, eller sove godt, før det fyr ligger på lossepladsen :cry:

Skyder Dan ikke sig selv lidt i foden ved at sige at det er pga. manglende træk, og at ekoheat kræver mere træk en andre ?
Så vidt jeg ved er der flere der har fået monteret et fyr uden der har været snakket om trækket, bla. mig selv.

Det har aldrig været på tale da mit fyr kom op, og jeg tror efter at ha kigget nogle gl. service seddler på oliefyret igennem, ikke jeg har det træk der kræves efter hans nye tjekliste :(

levi

Ekoheat i Ekstrabladet !!!

Indlæg af levi » 30 jan 2013 23:11

Andreasbox skrev:Der røg den nattesøvn :shock:

Tror sku ikke jeg vil ha det godt med at køre fra huset, eller sove godt, før det fyr ligger på lossepladsen :cry:

Skyder Dan ikke sig selv lidt i foden ved at sige at det er pga. manglende træk, og at ekoheat kræver mere træk en andre ?
Så vidt jeg ved er der flere der har fået monteret et fyr uden der har været snakket om trækket, bla. mig selv.

Det har aldrig været på tale da mit fyr kom op, og jeg tror efter at ha kigget nogle gl. service seddler på oliefyret igennem, ikke jeg har det træk der kræves efter hans nye tjekliste :(
Prøv at læs herfra - viewtopic.php?f=203&t=17314&start=30#p190107

pillefyret
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 16
Tilmeldt: 11 nov 2012 19:06
Mit fyr: Scotte 10kw Blackstar mini 1016 V6.79
Areal: 128m2
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Årligt forbrug: 5000
Geografisk sted: 8700

Ekoheat i Ekstrabladet !!!

Indlæg af pillefyret » 31 jan 2013 06:00

Jeg er også ny ejer af Eko Power 900 det blev sat i drift medio november 2012, der har været problem lige før jul.. med askepladen / gevind møtrik,det var pga. kontakten son retunere pladen, der kom et firma hurtigt og lavede det :lol: Igen nytårs morgen samme problem :( men nu var der tilbagebrand og smeltede slangen... De kom igen straks... ny styrring samt plade med snegl og gearmotor samt termosikring, "ny prøve opdatering" fra 17 dec.2012 den kan man ikke hente, der er nogle ting der er skjult så pillefingere ikke kan justere :? Igen 29/1-13 var de forbi, jeg havde problen med rensepladen ikke lukkede helt nogle gange manglede ca. 2 cm kunne lave en rensning, derefter var det i drift igen et stykke tid...der var også noget med lux måleren som ikke kunne se lys, samt det ikke startede efter pausestop, nu igen en ny opdatering fra januar 2013, så må vi jo se om der er problemer med det :wink: MEN !!! fik fortalt hvis der er tilbage brand = mærker varme eller tager brændehovedet af under forbrænding...... KØRER DEN INTERNSNEGL så der ikke er nogle piller som kan brænde tilbage :) :) det er sku smart..., er der nogle der har tænkt på det ?? :? ok motoren kan blive defekt.... det kan jo også ske på andre fyr, men HÅBER den er snart til at hente på nettet for jer ander i familien...de er jo gratis :) , før købet var vi også rundt om woody / scotte men fik at vide de ikke kunne leveres pga. utæt i tanken mm. kan da også se de har problemer.http://www.fyrteknik.dk/attachments/Fil ... ebrand.pdf men valgte den anden pga den fylder ikke så meget og et forbrug på max 10 kw. Det har det været økonomisk i piller ind til videre.

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Ekoheat i Ekstrabladet !!!

Indlæg af lamborg » 31 jan 2013 06:49

HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA... Hold da kæft en smøre .. :-)...
Er du den sammer som skriver Ekoheat`s "tjekliste".. Det er samme stavefejl som laves i din artikel.
Og så linker du til en artikel på fyrteknik...........
Hvad for en utæthed i tanken ...
Og som du kan se fik damen er ordentligt service og et nyt fyr uden at blive truet med alverdens bøllebank osv.
Næ du jeg tror du er så fuld af løgn som du gemmer dig bag en falsk indentitet. Det er sgu da flovt at man ikke tør stå frem som den man er. Men det kan du måske ikke da du i forvejen er smidt ud af dette forum for at lave samme nr tidligere. Måske har du bare fundet ud af at låne en kammerats ip adr eller kører på netcafe :-)
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB


Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Ekoheat i Ekstrabladet !!!

Indlæg af Ugelvig » 31 jan 2013 08:25

Når vi har med ild og brandbare materialer, så vil der unægtelig kunne ske en eksplosion. Hvem har ikke prøvet at skrue for meget ned for luften i en brandeovn, der så pludselig får fat (tænder gasserne). Spørgsmålet er så, om der er en overhyppighed med et givent mærke? Hvordan forholder sælger, forhandler, montør, importør sig i sagerne? Her må vi så konkludere, at "Fanta" forhandleren måske har lidt at lære endnu?!

Toyota tilbagekalder (igen, igen, igen, igen...) 1.000.000 biler, tror I det går ud over kundetilfredsheden? Slet ikke, tværtimod så stiger tilfredsheden med Toyota som mærke. Havde forhandleren af "Fanta" fundet en løsning og taget rundt til de forskellige kunder og udbedret det ub. så ville kunderne også være tilfreds med mærket/fyret. Men trusler, bagtalelser og laden alene, løser altså ikke problemet!

Som det læses her, kan det også ske i en gammel salamander:

viewtopic.php?p=66948

Det vel også derfor, der er visse krav til fyrrummets beskaffenhed?
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)

Aerobatic
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 116
Tilmeldt: 05 apr 2012 00:13
Mit fyr: Scotte 10 kw. på BS 1016 kedel
Areal: 138 + 60 garage
Brændsel: RW Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 8963
Årligt forbrug: 5 tons
Geografisk sted: Auning
Modtaget likes: 1 gang

Ekoheat i Ekstrabladet !!!

Indlæg af Aerobatic » 31 jan 2013 08:28

lamborg skrev:HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA... Hold da kæft en smøre .. :-)...
Er du den sammer som skriver Ekoheat`s "tjekliste".. Det er samme stavefejl som laves i din artikel.
Og så linker du til en artikel på fyrteknik...........
Hvad for en utæthed i tanken ...
Og som du kan se fik damen er ordentligt service og et nyt fyr uden at blive truet med alverdens bøllebank osv.
Næ du jeg tror du er så fuld af løgn som du gemmer dig bag en falsk indentitet. Det er sgu da flovt at man ikke tør stå frem som den man er. Men det kan du måske ikke da du i forvejen er smidt ud af dette forum for at lave samme nr tidligere. Måske har du bare fundet ud af at låne en kammerats ip adr eller kører på netcafe :-)
Hold da op, der er nogen som er hurtig på aftrækkeren, man kan da kun føle sig velkommen :roll:

Brugeravatar
MortenW
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 615
Tilmeldt: 04 apr 2010 17:54
Mit fyr: Blackstar 10Kw. Styring 7.0.
Areal: 134
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5240
Geografisk sted: Odense - Fyn
Givet likes: 36 gange
Modtaget likes: 6 gange

Ekoheat i Ekstrabladet !!!

Indlæg af MortenW » 31 jan 2013 08:35

pillefyret skrev:Jeg er også ny ejer af Eko Power 900 det blev sat i drift medio november 2012, der har været problem lige før jul.. med askepladen / gevind møtrik,det var pga. kontakten son retunere pladen, der kom et firma hurtigt og lavede det :lol: Igen nytårs morgen samme problem :( men nu var der tilbagebrand og smeltede slangen... De kom igen straks... ny styrring samt plade med snegl og gearmotor samt termosikring, "ny prøve opdatering" fra 17 dec.2012 den kan man ikke hente, der er nogle ting der er skjult så pillefingere ikke kan justere :? Igen 29/1-13 var de forbi, jeg havde problen med rensepladen ikke lukkede helt nogle gange manglede ca. 2 cm kunne lave en rensning, derefter var det i drift igen et stykke tid...der var også noget med lux måleren som ikke kunne se lys, samt det ikke startede efter pausestop, nu igen en ny opdatering fra januar 2013, så må vi jo se om der er problemer med det :wink: MEN !!! fik fortalt hvis der er tilbage brand = mærker varme eller tager brændehovedet af under forbrænding...... KØRER DEN INTERNSNEGL så der ikke er nogle piller som kan brænde tilbage :) :) det er sku smart..., er der nogle der har tænkt på det ?? :? ok motoren kan blive defekt.... det kan jo også ske på andre fyr, men HÅBER den er snart til at hente på nettet for jer ander i familien...de er jo gratis :) , før købet var vi også rundt om woody / scotte men fik at vide de ikke kunne leveres pga. utæt i tanken mm. kan da også se de har problemer.http://www.fyrteknik.dk/attachments/Fil ... ebrand.pdf men valgte den anden pga den fylder ikke så meget og et forbrug på max 10 kw. Det har det været økonomisk i piller ind til videre.
Jeg vil foreslå Webmasteren at han flytter dette indlæg til en ny tråd, da indlæget er ganske interessant. Og emnet intet har med artiklerne i Ekstra bladet og gøre. :great:

Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Ekoheat i Ekstrabladet !!!

Indlæg af Oldgaard » 31 jan 2013 10:13

Her er de originale pdf filer
ekoheat side 1.pdf
(136.2 KiB) Downloadet 148 gange
ekoheat side 2.pdf
(241.58 KiB) Downloadet 120 gange
Skulle der være andre der har en historie så kontakt

Heine Jørgensen
Rådhuspladsen 37
DK-1785 København V
T/M: +45 33 47 26 55
heine.jorgensen@eb.dk
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Ekoheat i Ekstrabladet !!!

Indlæg af Ulrik » 31 jan 2013 11:32

Oldgaard skrev:Her er de originale pdf filer
ekoheat side 1.pdf
ekoheat side 2.pdf
Skulle der være andre der har en historie så kontakt

Heine Jørgensen
Rådhuspladsen 37
DK-1785 København V
T/M: +45 33 47 26 55
heine.jorgensen@eb.dk

Har du også den anden artikel fra EB på PDF?
MvH Ulrik©


Besvar