Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Kontrol & garanti bevis !

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
mbmoller
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 24 jan 2013 20:25
Mit fyr: ekoheat 1500
Areal: 232+50
Brændsel: 8mm fra tietze
Geografisk sted: haslev

Kontrol & garanti bevis !

Indlæg af mbmoller » 29 jan 2013 20:29

min skorstensfejer har da heller aldrig målt trækket i skorstenen men det var da en god ide at fejeren var pålagt at gøre det


Brugeravatar
Grevens
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18 feb 2012 09:46
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 140
Brændsel: 6mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Dagligt forbrug: 4 / 22 kg
Årligt forbrug: 4481,7 kg 2013
Geografisk sted: SydØst for Køge
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 16 gange

Kontrol & garanti bevis !

Indlæg af Grevens » 29 jan 2013 20:36

... - selv om det der papir kommer noget sent i forløbet ( læs - skulle være udsent med de første anlæg ) ... er det jo godt at få noget målbart fakta på bordet !!! ...

... - her er der så valgt en måleenhed på træk i skorsten ... - jeg læste den anden dag et tilsvarende papir på et andet anlæg, - her var den målbare enhed at skorstenen skulle være 6 meter høj ... !!!

... men godt for de fremtidige købere, om sådanne findes ... at der er mere faktuelt, skriftligt, materiale ... bum.

... - og så venter vi jo stadigvæk på en brugbar ordentlig manual ... ... og et "skue-glas-kit" ... 8)
...

pll
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 225
Tilmeldt: 14 jan 2011 00:08
Mit fyr: KSM 275/13
Areal: 180
Brændsel: piller/korn
Fremviser gerne i postnummer: 4450
Årligt forbrug: 6t
Geografisk sted: 4450 Jyderup
Givet likes: 21 gange
Modtaget likes: 11 gange

Kontrol & garanti bevis !

Indlæg af pll » 30 jan 2013 17:27

En måling af skorstenstræk vil ikke give ret meget, da dette varierer meget med vejr og vind. En måling en dag med vind og frostvejr og varm skorsten vil give et højt træk og en dag med vindstille, høj temperatur og kold skorsten vil give et lavt træk.
Umiddelbart vil jeg mene at hvis fyret kan blive farligt ved for lavt træk så burde det være udstyret med en kontinuert måling der hindre start eller stopper fyret.

Brugeravatar
Grevens
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18 feb 2012 09:46
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 140
Brændsel: 6mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Dagligt forbrug: 4 / 22 kg
Årligt forbrug: 4481,7 kg 2013
Geografisk sted: SydØst for Køge
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 16 gange

Kontrol & garanti bevis !

Indlæg af Grevens » 30 jan 2013 22:13

pll skrev:En måling af skorstenstræk vil ikke give ret meget, da dette varierer meget med vejr og vind. En måling en dag med vind og frostvejr og varm skorsten vil give et højt træk og en dag med vindstille, høj temperatur og kold skorsten vil give et lavt træk.
Umiddelbart vil jeg mene at hvis fyret kan blive farligt ved for lavt træk så burde det være udstyret med en kontinuert måling der hindre start eller stopper fyret.
... helt og aldeles enig ... - hvis du har ret i "tesen" om at trækket er vilkårligt fra den ene dag til den anden ... - så kan producent til enhver tid påstå at der IKKE var det korrekte træk i skorsten den dag der gik ildebrand i fyret !!! ... ...
...

levi

Kontrol & garanti bevis !

Indlæg af levi » 30 jan 2013 22:21

pll skrev:En måling af skorstenstræk vil ikke give ret meget, da dette varierer meget med vejr og vind. En måling en dag med vind og frostvejr og varm skorsten vil give et højt træk og en dag med vindstille, høj temperatur og kold skorsten vil give et lavt træk.
Umiddelbart vil jeg mene at hvis fyret kan blive farligt ved for lavt træk så burde det være udstyret med en kontinuert måling der hindre start eller stopper fyret.
Jamen det er så sandt som det er skrevet, - det er et dejligt "smuthul" Dan udnytter når der sker nedsmeltning af anlæg, - skyd skylden på skorstenens manglende træk - det kan ikke dokumenteres da det er varierende!


Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 53 gange

Kontrol & garanti bevis !

Indlæg af Flammen » 30 jan 2013 22:54

det fritager nu altså ikke produksenten/importøren for ansvar. uanset forhold, så skal brandsikkerheden være i overensstemmelse med CE normen

mrjyden
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 250
Tilmeldt: 12 okt 2008 18:38
Mit fyr: Mgm junior
Areal: 140
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9750
Geografisk sted: nordjylland

Kontrol & garanti bevis !

Indlæg af mrjyden » 30 jan 2013 23:28

hvis han andvender en røg suger skal denne alså selv regulere suget i forhold til hvad skorsten trækket er hvis ikke så er det sgu da fuldstændig umuligt og stille fyret ind hvis ikke det selv kan øge suge efter trækket godt nok lidt af noget lort.
men nu må vi jo se hvad dan vil komme med af udspil til dem der har sådan en fætter til og stå men godt nok ikke særligt betryggen at tænke på at den kan bryde i brand på grund af trækket i ens skorsten godt man ikke har sådan en fætter installeret

mismis
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 72
Tilmeldt: 29 dec 2012 23:31
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 117
Brændsel: 8 mm piller
Geografisk sted: østjylland

Kontrol & garanti bevis !

Indlæg af mismis » 01 feb 2013 09:42

denne seddel existerede slet ikke da jeg fik installeret fyr sidste år hmmmm

Brugeravatar
MortenW
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 615
Tilmeldt: 04 apr 2010 17:54
Mit fyr: Blackstar 10Kw. Styring 7.0.
Areal: 134
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5240
Geografisk sted: Odense - Fyn
Givet likes: 36 gange
Modtaget likes: 6 gange

Kontrol & garanti bevis !

Indlæg af MortenW » 02 feb 2013 12:09

Juridisk kan Dan Elkjær ikke fra skrive sig ansvaret, for de pillefyr han har har solgt, ed at ligge denne vejledning frem på Ekopowers hjemmeside.

Det er kun over for nye købere, ikke til jer som har købt tidligere.

Købe loven er bestemmende fra dit købs tidspunkt.


Besvar