Gule ledninng fra skakt varm/brænder frakoblet.

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Blevet takket: 17 gange

Gule ledninng fra skakt varm/brænder frakoblet.

Indlæg af kovas »

Hej.
Var ude for at efter sidste rensning var nødt til at justere den bolt som kontakten på brænderen går imod. Havde først bare bukket kontakten lidt ,men det holdt kun til midt om natten så måtte jeg ud og justere på bolten.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

Brugeravatar
Grevens
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18 feb 2012 09:46
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 140
Brændsel: 6mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Dagligt forbrug: 4 / 22 kg
Årligt forbrug: 4481,7 kg 2013
Geografisk sted: SydØst for Køge
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 16 gange

Gule ledninng fra skakt varm/brænder frakoblet.

Indlæg af Grevens »

... yep den lille "flap" på den mekaniske afbryder kan godt smutte på den forkerte side af bolthovedet når man guffer rundt med brænderen ...

... - kontakten (den mekaniske) er "kun" monteret fordi der skal være en "automatisk" afbryder til anlægget hvis man ved et "uheld" kommer til at tage brænderen ud uden at stoppe fyret først ...

... hvis ikke der var den kontakt (den mekaniske) ville du jo få mange piller ud på gulvet ... - helt op til 5-7 gram piller inden du ville opdage det ... :D

... hvis man så læser mellem linjerne, kan man udlede at det ikke vil være en sikkerhedsrisiko at "luse" ledningerne over kontakten (den mekaniske) i fald denne er gået i "u-du" ... ... faktisk er vi flere herinde der ynder at "stripse" kontakten inden vi trækker brænderen ud for at kontrollere bålet i brænderen ... ... det er jo den eneste måde at få et kik på bålet mens fyret kører ...

... den hvide snotklat med de gule ledninger er tilgengæld mejet mejet vigtig ... -det er den føler (termoføler) der skal stoppe fyret hvis den begynder at brænde baglæns i den interne snegl ... - den har en forudindstillet værdi på 120 grader ... ... og det er efter min og andres mening sat for højt ... ... der er andre typer af anlæg hvor føleren bare "føler", og så sender besked til styringen om den aktuelle temperatur, denne temperatur kan så justeres så man kan stoppe anlægget hvis den trækker varmen baglæns gennem systemet ...
...
jakob40004000
Stoker IV
Stoker IV
12
Indlæg: 141
Tilmeldt: 22 jan 2012 13:18
Mit fyr: Ecoheat 900
Areal: 147
Brændsel: Flex Heat 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 8600
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: 5-7
Blevet takket: 1 gang

Gule ledninng fra skakt varm/brænder frakoblet.

Indlæg af jakob40004000 »

Jeg her erfaret det samme. Efter en rens for ca. 3 mdr. siden skal min kontakt være HELT i bund for at undgå alarm. Jeg har derfor også skruet bolten længere ud..
delvis
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 2
Tilmeldt: 26 jan 2013 09:16

Gule ledninng fra skakt varm/brænder frakoblet.

Indlæg af delvis »

Jeg har forsøgt at justere bolten og holde kontakten helt i bund. Jeg har nu "luset" ledningerne (efter at have talt med min VVS-mand), og alt tyder på, at "mikroswitchen" er stået af.
Så jeg vil da lige bede Ekopower om TREDJE! reservedel indenfor 6 måneder!

Besvar