Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Askeplade - gevind kaput

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Brugeravatar
hensan
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 532
Tilmeldt: 27 nov 2011 21:24
Mit fyr: Fjernvarme, Tidl Woody pillefyr
Areal: 190m2 + 50m værksted
Brændsel: Fjernvarme
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Geografisk sted: Egebjerg (Horsens)
Givet likes: 6 gange
Modtaget likes: 10 gange

Askeplade - gevind kaput

Indlæg af hensan » 07 jan 2013 22:41

Er nogle folk ikke lige hurtige nok her. Fejlen er sket i dag efter lukketid og forhandleren derfor endnu ikke fået reklamationen.

Giv nu forhandleren tid til at åbne i morgen og ring til ham - Først derefter kan man (muligvis) beklage sig over lange leveringstider for reserve dele.

Jeg er personligt ikke imponeret over dette fyr mærke men ret skal være ret og forhandleren skal have lov til at rette fejlen før han bliver "korsfæstet" for lange leveringstider og dårlig service.


Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Askeplade - gevind kaput

Indlæg af Bigfoot » 07 jan 2013 22:45

der er ingen der har påtalt leveringstider eller service... vi har påtalt hvor skidt det er bygget...
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

levi

Askeplade - gevind kaput

Indlæg af levi » 07 jan 2013 22:46

KjeldB skrev:Levi skrev : Ummidelbart er det der jo ikke en sliddel, - så det bør være dækket af din garanti på anlægget :great:

Iflg. Manualen skal spindlen smøres så er det vel også en sliddel, hvis man ikke har smurt den, ?
Naturligvis er det en sliddel, - det er alle dele der bevæger sig (Jeg skulle have skrevet tidligere at det ikke er en udsat sliddel) :great:

Jeg vil ikke definere denne plade som en udsat sliddel - selvom spindlen til pladen skal smøres jævnligt, - jeg vil putte denne "plade" i samme kategori som f.eks en intern/ekstern snegl som er omfattet af normal garanti.

Det eneste jeg vil sige der ikke er dækket af normal garanti pga. det er ekstra udsat er eltænder/Fotocensor - alt andet er normale sliddele som er dækket af normal garanti på anlægget :great:
Last edited by 1 on levi; edited 7 times in total

Brugeravatar
KjeldB
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 230
Tilmeldt: 31 mar 2011 11:16
Mit fyr: EKOHEAT 900
Areal: 145
Brændsel: Barlinek 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 9850
Årligt forbrug: ca. 2500 kg
Geografisk sted: Hirtshals

Askeplade - gevind kaput

Indlæg af KjeldB » 07 jan 2013 22:50

det er ikke pladen der bliver skiftet, det er klodsen i enden af pladen som bliver skiftet, og hvis ikke spindlen bliver smurt som foreskrevet i manualen så kan gevindet i klodsen ikke holde.
6,0 kw solcelle anlæg på taget :)
Varmepumpe Zibro S-3637

levi

Askeplade - gevind kaput

Indlæg af levi » 07 jan 2013 22:56

KjeldB skrev:det er ikke pladen der bliver skiftet, det er klodsen i enden af pladen som bliver skiftet, og hvis ikke spindlen bliver smurt som foreskrevet i manualen så kan gevindet i klodsen ikke holde.
Ok - du mener dermed at det ikke er en garantisag ?? :shock:

Dvs. at man skal smøre sit anlæg i visse intervaller for at opretholde en garanti, - den klods må da uanset hvad ikke gå i stykker når fyret kun er 4 måneder gammelt ?

Jeg kunne forstå hvis der kom støj eller andre gener ved ikke at smøre spindelen - og man derfor skulle smøre den for at få disse lyde væk igen, - men møtrikken må da ikke blive ødelagt på den måde på kun 4 måneder ? - ja undskyld - men så er det sørme for kleint lavet!


Gribskov
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 42
Tilmeldt: 09 apr 2012 18:14
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 190
Brændsel: DKBrænde Prima 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 3200
Geografisk sted: Gribskov Kommune, Nordsjælland

Askeplade - gevind kaput

Indlæg af Gribskov » 07 jan 2013 23:01

KjeldB skrev:det er ikke pladen der bliver skiftet, det er klodsen i enden af pladen som bliver skiftet, og hvis ikke spindlen bliver smurt som foreskrevet i manualen så kan gevindet i klodsen ikke holde.
Den er hver gang jeg har haft brænderen adskilt - dvs ca 10 gange på de 4 måneder / 3 tons piller ;)

mvh
Nicolai

Slettet 12854

Askeplade - gevind kaput

Indlæg af Slettet 12854 » 07 jan 2013 23:07

Skal spindlen / klods smøres med noget bestemt, hvad siger manual om det ?
Måske det kunne være årsag til at gevind i klods er revet..
Og en ny klods af samme type vil sikkert gøre det samme om endnu 4 måneder hvis ikke der ændres på noget..

levi

Askeplade - gevind kaput

Indlæg af levi » 07 jan 2013 23:09

Gribskov skrev:
Den er hver gang jeg har haft brænderen adskilt - dvs ca 10 gange på de 4 måneder / 3 tons piller ;)

mvh
Nicolai
Adskilt 10 gange på 4 måneder ??

Det lyder ikke specielt fuldautomatisk/selvrensende ?

Du har haft skilt/renset dit fyr de sidste 4 måneder flere gang end jeg renser mit fyr på et helt år....

Brugeravatar
KjeldB
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 230
Tilmeldt: 31 mar 2011 11:16
Mit fyr: EKOHEAT 900
Areal: 145
Brændsel: Barlinek 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 9850
Årligt forbrug: ca. 2500 kg
Geografisk sted: Hirtshals

Askeplade - gevind kaput

Indlæg af KjeldB » 07 jan 2013 23:13

Jeg snakkede ikke om garanti levi, selvfølgelig skal den holde længere end 4 mdr., jeg mente bare at hvis en genstand skal smøres er det sliddel, men jeg kan da tage fejl.
6,0 kw solcelle anlæg på taget :)
Varmepumpe Zibro S-3637

levi

Askeplade - gevind kaput

Indlæg af levi » 07 jan 2013 23:16

KjeldB skrev:Jeg snakkede ikke om garanti levi, selvfølgelig skal den holde længere end 4 mdr., jeg mente bare at hvis en genstand skal smøres er det sliddel, men jeg kan da tage fejl.
Der er forskel på en sliddel og en udsat sliddel - jeg mener ikke der her er tale om en udsat sliddel :great:

Men derudover er jeg helt enig - det er en sliddel, - men den er dækket af garantien ligesom en snegl også er dækket af garantien :great:
Last edited by 2 on levi; edited 7 times in total


Besvar