Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

temp på returvand der går ind i ekoheat900

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Besvar
levi

temp på returvand der går ind i ekoheat900

Indlæg af levi » 30 dec 2012 11:36

Oldgaard skrev:
korekt monteret efter manualen ?? hvad så nu når ekoheat ikke kan anvise hvordan kunden skal lave rørføringen ;)
Det er naturligvis et problem hvis det ikke fremgår i manualen hvorledes shunten skal monteres...


Brugeravatar
Grevens
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18 feb 2012 09:46
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 140
Brændsel: 6mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Dagligt forbrug: 4 / 22 kg
Årligt forbrug: 4481,7 kg 2013
Geografisk sted: SydØst for Køge
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 16 gange

temp på returvand der går ind i ekoheat900

Indlæg af Grevens » 30 dec 2012 11:38

... nu er kedelmontering ikke lige min spidskompentence ( ej heller stavning) ... men det må da være lektion 1 eller 2 at lave en kedelshunt når man er VVSér ... ... om man så går højre eller venstre om bakken er jo ligegyldigt i denne sammenhæng ...

... at den holder en go´ returtemperatur lige nu, med de forhold den i disse dage arbejder med,
er jo bare dejligt ... -men hva´ laver den om natten når den ved du sover og ikke holder øje ... ??

... så send du smeden tilbage på skolebænken, og på med en kedelshunt ...
...

mismis
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 72
Tilmeldt: 29 dec 2012 23:31
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 117
Brændsel: 8 mm piller
Geografisk sted: østjylland

temp på returvand der går ind i ekoheat900

Indlæg af mismis » 30 dec 2012 11:41

Jeg er 3D grafiker og grafik mand jeg har ikke meget forstand på rørføringer etc
Men det jeg syndes at se er noget der ligner en regulator fra en radiator som skulle havde det formål at lukke for returvandet med mindre det er over 45 grader

Og det lyder jo som en simpel operation at så nappe retur røret over så tæt på som muligt og så sætte den på røret og så er det det men når man så snakker med dem så er det op og ned og frem og tilbage og det ved vi ikke osv. Så jeg ved ikke andet end det hele virker
Og at returvandet er en del over 45 grader og jeg har varmt vand i hanerne og varme på radiatorerne

Så hvis alt den skal gøre er at sørge for er at vandet er over 45 hvilket det i forvejen er. Hmmmmm

mismis
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 72
Tilmeldt: 29 dec 2012 23:31
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 117
Brændsel: 8 mm piller
Geografisk sted: østjylland

temp på returvand der går ind i ekoheat900

Indlæg af mismis » 30 dec 2012 11:44

Om natten står den og brænder fint på 1.9-2.5 kw +-
Og der ligger temperaturen høj da der ikke er det store forbrug i huset så der forsvinder ikke så meget varme fra systemet

Slettet 12854

temp på returvand der går ind i ekoheat900

Indlæg af Slettet 12854 » 30 dec 2012 11:44

Kan du ikke skyde et billede af hvad der er monteret bagpå og omkring dit fyr ?


Brugeravatar
Grevens
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18 feb 2012 09:46
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 140
Brændsel: 6mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Dagligt forbrug: 4 / 22 kg
Årligt forbrug: 4481,7 kg 2013
Geografisk sted: SydØst for Køge
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 16 gange

temp på returvand der går ind i ekoheat900

Indlæg af Grevens » 30 dec 2012 11:46

... jasgu´ skyd et par billeder og smid op herinde ... - så går dagen lidt hurtigere ...
...

mismis
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 72
Tilmeldt: 29 dec 2012 23:31
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 117
Brændsel: 8 mm piller
Geografisk sted: østjylland

temp på returvand der går ind i ekoheat900

Indlæg af mismis » 30 dec 2012 11:48

Så skal jeg lige starte computeren op sidder nemlig på telefonen

Kan man tilføje billeder direkte i post her inde

levi

temp på returvand der går ind i ekoheat900

Indlæg af levi » 30 dec 2012 11:49

Grevens skrev:... nu er kedelmontering ikke lige min spidskompentence ( ej heller stavning) ... men det må da være lektion 1 eller 2 at lave en kedelshunt når man er VVSér ... ... om man så går højre eller venstre om bakken er jo ligegyldigt i denne sammenhæng ...

... at den holder en go´ returtemperatur lige nu, med de forhold den i disse dage arbejder med,
er jo bare dejligt ... -men hva´ laver den om natten når den ved du sover og ikke holder øje ... ??

... så send du smeden tilbage på skolebænken, og på med en kedelshunt ...
Det er korrekt - en smed bør vide der skal shunt på en pladejernskedel - men det gør de absolut ikke alle sammen.

Smede/Vvs-ere er ligesom murere efterhånden - der er f.eks dem der udelukkende kører i større byer, - der laver man næsten kun olie/gas/fjernvarmeanlæg - og aner ikke hvad et pillefyr/solvarmeanlæg er - eller rettere de ved nok godt hvad det er, - men de aner ikke noget om virkemåde eller monteringsmåde.

Ligesom med murerne - idag hedder det f.eks "flisemurer" - sådan en laver kun flisearbejde......

Jeg må også indrømme jeg ofte fornemmer at "håndværkerne" generelt er fuldstændig ligeglade med deres fag, - de arbejder blot - og løser den aktuelle opgave - udelukkende for at få mad på bordet - men den faglige stolthed der var i gamle dage omkring ens fag - den fornemmer jeg er voldsomt på tilbagetog.....

Måske er det en udvikling der er på vej fordi alt i dag skal gå så stærkt.... - Så den service man før i tiden skulle yde med at sætte kunden ind i sit anlæg er "sparet" væk - på den måde lærer smeden jo heller ikke anlæggene at kende, og mister muligvis også en del interesse på den konto omkring nytænkning i hans branche....

Brugeravatar
Grevens
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18 feb 2012 09:46
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 140
Brændsel: 6mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Dagligt forbrug: 4 / 22 kg
Årligt forbrug: 4481,7 kg 2013
Geografisk sted: SydØst for Køge
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 16 gange

temp på returvand der går ind i ekoheat900

Indlæg af Grevens » 30 dec 2012 11:58

levi skrev:
Det er korrekt - en smed bør vide der skal shunt på en pladejernskedel - men det gør de absolut ikke alle sammen.

Smede/Vvs-ere er ligesom murere efterhånden - der er f.eks dem der udelukkende kører i større byer, - der laver man næsten kun olie/gas/fjernvarmeanlæg - og aner ikke hvad et pillefyr/solvarmeanlæg er - eller rettere de ved nok godt hvad det er, - men de aner ikke noget om virkemåde eller monteringsmåde.

Ligesom med murerne - idag hedder det f.eks "flisemurer" - sådan en laver kun flisearbejde......

Jeg må også indrømme jeg ofte fornemmer at "håndværkerne" generelt er fuldstændig ligeglade med deres fag, - de arbejder blot - og løser den aktuelle opgave - udelukkende for at få mad på bordet - men den faglige stolthed der var i gamle dage omkring ens fag - den fornemmer jeg er voldsomt på tilbagetog.....

Måske er det en udvikling der er på vej fordi alt i dag skal gå så stærkt.... - Så den service man før i tiden skulle yde med at sætte kunden ind i sit anlæg er "sparet" væk - på den måde lærer smeden jo heller ikke anlæggene at kende, og mister muligvis også en del interesse på den konto omkring nytænkning i hans branche....
... du ved det piner mig Levi ... at jeg både gir´ dig "like" og citerer dig ... icon_cheesygrin.gif

- jeg servicerer tildaglig "håndværkere" med min lille fiskestang ... -og du har helt ret i det du skriver ... - det giver dog mig, lidt mere smør på brødet at jeg kan komme tilbage nogle år senere og hejse de samme ting op ned når der bliver reklameret med det dårlige resultat ...

... i den engelske manual til eko´ syntes jeg dog de er gået over i den anden grøft ... der er det KUN Eko´s eget shuntsystem der må monteres ... - der er tilgengæld en fin tegneserie om hvordan den monteres ...
...

mismis
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 72
Tilmeldt: 29 dec 2012 23:31
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 117
Brændsel: 8 mm piller
Geografisk sted: østjylland

temp på returvand der går ind i ekoheat900

Indlæg af mismis » 30 dec 2012 12:04

han er nu ikke lige glad men han det havde glippet fra ham i vejledningen at det var et krav med en extra shunt
og det fandt vi så ud af , men det er bare det der er lidt øfferen hvis man skal skille det af for lave nogle ændreinger
som virker til ikke have have nogen effekt hvis det eneeste det skal gøre er at sørge for at returvandet ikke er under 45 grader
hvilket han vurderede at den aldrig kom ned iforhold til anlægets placering og de temperature det køre på nu.


Besvar