Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Farvel til Ekoheat

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Besvar
Ekopower
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 71
Tilmeldt: 08 jun 2011 14:59
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 187
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Geografisk sted: Middelfart
Kontakt:

Farvel til Ekoheat

Indlæg af Ekopower » 18 dec 2012 23:23

jakob40004000 skrev:Du skriver at mindst 2 er tilbagebrændt pga produktfejl. . Hvilken fejl er det helt præcist, og hvordan kan vi selv kontrollere om netop vores har denne fejl?

Jeg tror mange er interesseret i at høre om denne fejl!
Hej

Det drejede sig om de første 48 kedler jeg fik hjem i januar måned og fejlen er rettet på dem alle.
Problemet var, at man kunne monterer sit brænderør forkert, når man havde renset den.
Man kan kontrollerer dette, ved at tage forpladen på brænderen af, så er der en halv måde på bagsiden af den. Det var der ikke på de første.

Mvh.
Ekopower
Dan Elkjær


Brugeravatar
Grevens
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18 feb 2012 09:46
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 140
Brændsel: 6mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Dagligt forbrug: 4 / 22 kg
Årligt forbrug: 4481,7 kg 2013
Geografisk sted: SydØst for Køge
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 16 gange

Farvel til Ekoheat

Indlæg af Grevens » 18 dec 2012 23:28

H.S skrev:Hej Rene
prøv at læs det igen
at du ikke kan li mig er ok ...
... jeg kan godt li´ dig ... bum ... - men jeg ejer ikke humor, til gengæld er jeg mejet følsom ... næsten voksen, men mejet følsom ...

... og det ville passe mig meget bedre hvis Levi lavede et konstruktivt indlæg ... f.eks et slagtilbud til Eko´ejere på Stokerpro, med et passende sprinkleranlæg lige klar til plug and play ... sådan ... bum ... tudekiks - krammer - og sprinkleranlæg ...
8)

PS: jeg ryger 20-30 cigarretter om dagen ... det er således "planlagt" at jeg sikkert dør af røgforgiftning ... men sku´ ikke lige nu.
...

Brugeravatar
hensan
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 532
Tilmeldt: 27 nov 2011 21:24
Mit fyr: Fjernvarme, Tidl Woody pillefyr
Areal: 190m2 + 50m værksted
Brændsel: Fjernvarme
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Geografisk sted: Egebjerg (Horsens)
Givet likes: 6 gange
Modtaget likes: 10 gange

Farvel til Ekoheat

Indlæg af hensan » 18 dec 2012 23:40

Langt de fleste tilbagebrand skyldtes dog i følge forsikringsselskaberne, at der er for lidt træk i skorsten. -->>

Det er muligt at skorstens trækket ikke har været korrekt men hvis det gør at fyret brænder må jeg som almindelig forbruger da se det som en fyr fejl ?
Jeg kan tage et fyr af mærke A og sætte til min skorsten. Hvis trækket ikke er optimalt vil jeg måske få et fyr der lukker ned og muligvis lukker lidt røg tilbage i huset. Hvis jeg derimod sætter fyr B op risikerer jeg at fyret brænder.
Dette vil jeg som almindelig forbruger se som et fyr der ikke er sikkert – Medmindre da at fyret kun sættes op af autoriserede montører der samtidig står inde for den skorstens løsning der er valgt.
Et produkt der sælges til gør-det-selv folket må efter almindelig logik ikke kunne sættes til en skorsten og tilsyneladende virke OK men i virkeligheden være en brandrisiko.
De fleste pillefyr er erstatning for et andet fyr og derfor er mange fyr sat på en eksisterende skorsten. Det er måske ikke er helt optimalt for et moderne pillfyr – men det er nu engang den virkelighed vi skal forholde os til.

teoretisk ikke skulle kunne lade sig gøre, at der kommer flammer på ydersiden af kabinettet, --->>
Et er teori noget andet er praktik.
Det kan efter praktik åbenbart godt lade sig gøre at få flammer ud over kabinettet. Hvis jeg var en bekymret kunde hvad ville du sige til mig for at forsikre mig at denne praktiske situation ikke kan forkomne på mit Ekoheat fyr. Brug venligst ikke DTUs teoretiske forklaring da denne jo åbenbart ikke stemmer med virkligheden.

levi

Farvel til Ekoheat

Indlæg af levi » 19 dec 2012 00:01

Grevens skrev:
... jeg kan godt li´ dig ... bum ... - men jeg ejer ikke humor, til gengæld er jeg mejet følsom ... næsten voksen, men mejet følsom ...

... og det ville passe mig meget bedre hvis Levi lavede et konstruktivt indlæg ... f.eks et slagtilbud til Eko´ejere på Stokerpro, med et passende sprinkleranlæg lige klar til plug and play ... sådan ... bum ... tudekiks - krammer - og sprinkleranlæg ...
8)

PS: jeg ryger 20-30 cigarretter om dagen ... det er således "planlagt" at jeg sikkert dør af røgforgiftning ... men sku´ ikke lige nu.
Det glæder mig I kan li´ hinanden :great:

At du grevens ikke ejer humor er dæleme hverken mit eller H.S problem - et forum er for alle, - og her skal humor også have lov til at være - også selvom det er i en ekoheat tråd hvor der normalt ikke er humor involveret!

Personligt syntes jeg altid jeg laver relevante indlæg - nogle er ren humor, - andre er rigtig relevante og løser problemer - det er dog korrekt at ikke alle mine indlæg er særlig dejlige at læse, - især ikke hvis de stikker til nogen som ikke vil høre/mærke det der bliver skrevet!

Jeg har været på dette forum i 5 år og 9 måneder, - jeg har skrevet over 3500 indlæg - jeg har hjulpet et utal af mennesker uanset hvilket anlæg - eller hvilket problem de måtte have haft, - så at angribe mig fordi du ikke kan lide mig eller den måde jeg skriver på må være din hovedpine - det får ikke mig til at ændre min gang her på SP.

Du tror der er tale om en "mærke krig" - og frembringer derfor altid scotten for at forsvare dig selv og dine frænder, - men der er slet ikke tale om nogen "mærke krig" - der er tale om at der er mange forbrugere som gerne vil have nogle sandheder på bordet, - og da jeg er en garvet og frembrusende debattør så er jeg ikke bleg for at være med til at få disse sandheder på bordet - Det havde jeg som jeg tidligere har skrevet været UANSET hvilket pillefyr der havde været tale om!

Det er dæleme i bund og grund jer forbrugere der vinder på det i det lange løb!

Forøvrigt - arto.dk - der må man ikke vise sin røv, - så der er jeg ikke mere icon_cheesygrin.gif

P.S - Den sidste sætning - det er HUMOR I VERDENSKLASSE :great:
Senest rettet af levi 19 dec 2012 00:07, rettet i alt 1 gang.

levi

Farvel til Ekoheat

Indlæg af levi » 19 dec 2012 00:05

tvede67 skrev:





Tak Levi...

Din måde at skrive på er endnu engang meget usympatisk.
Du skal aldrig regne med mig som kunde i din butik.
Mvh Alex
Usympatisk - mig ?, - ok - det er første gang jeg er blevet beskyldt for at være usympatisk, - og hvis du udlader det af de indlæg jeg har skrevet så har du godt nok en anderledes indgangsvinkel til livet end jeg har....

Hvis du ikke vil handle i mine butikker, - så er det dit valg - forøvrigt virkelig en relevant sætning - den får du lige en fin smiley for icon_cheesygrin.gif


Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Farvel til Ekoheat

Indlæg af Bigfoot » 19 dec 2012 07:22

mein lieber himmel..... hvad sker der dog her.

Endelig kommer der nogle billeder, der dokumenterer at Fanta er brandbart, endelig en af de sager, som giver en dokumentation, der kan sætte en skræk i livet på os andre. :great:

Men..... Dan..... ideen med et fyr, monteret med røgsuger, er vel netop at det skal kunne overkomme alle former for skorstenstræk? Det giver da ingen mening, at det så brænder tilbage, hvis der ikke er tilstrækkelig træk i skorstenen, da netop røgsugeren selv skal sørge for at skubbe lortet UD af fyret. :roll:

men når alt kommer til alt, så viser dette emne jo også bare igen, at der sidder nogen derude, hvori at realiteterne ikke er rare at få frem, og man derfor tyer til verbale svinestreger.
Bevares, Levi, der sidder og skriver som han gør, men i bund og grund må man jo give ham ret. Han er på forummet her, ytrer sig, og hjælper folk. Han siger spade til en spade, og skovl til en skovl. At hans humor så engang imellem knækker over i noget lettere tosseri, er jo bare hans charme. Har man først mødt ham, så ryster man bare på hovedet, og smågriner, over at det offentlige har lukket ham ud fra anstalten så tidligt i hans liv... icon_cheesygrin.gif
At han så samtidig driver en forretning, hvis kundekreds, er tilstærkt repræsenteret her på forummet, og hans produkter netop er hvad forummet handler om, det er jo så den del som mange IKKE forstår at skille ad. Produktet eller personen.
Den kommentar leder os jo så hen på hele problematikken her igen. For ham Dan der. Det er jo også det som gør udfaldet her. Produktet er fejlbehæftet, åbenbart, men manden bag, formår ikke at reagere korrekt i de situationer der opstår (siges der, jeg var der ikke, og jeg får ALDRIG et produkt derfra alligevel, jeg er så gammeldags, jeg har støv på skulderne)
Når folk ytrer sig om et produkt, og bliver truet med sagsanlæg, at man omkring et skide pillefyr, skal diskutere igennem advokater, fordi det bare ikke kan fungere. Det er ikke kundeservice, ligegyldigt hvordan anlægget er købt.
Jeg forstår dog ikke lige en ting... denne "gør det selv" ordning. Hvordan kan den være et udtryk for om skidtet brænder ned eller ej???? er det ikke bare at man selv tilslutter vandrørene, eller er vi ude i at man selv bygger et komplet fyr, ligesom man køber lego???
Sådan som jeg ser den blive brugt som en undskyldning for mange ting, hvorfor dælen tilbydes den overhovedet? Rent juridisk, gælder den så overhovedet? For det er vel der hvor bilforhandlerne har brændt nallerne en del på det sidste, hvor de så nu kun sælger engros til folk med CVR nummer.

Sådan som tingene nu har drejet sig, så tror jeg desværre ikke der forbliver et marked for ekoheaten, jeg skal ikke kunne sige det med sikkerhed, for peugeot sælger da også endnu, selvom de havde det med at brænde ud.....

Held og lykke til jer som har købt dette produkt.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

jakob40004000
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 141
Tilmeldt: 22 jan 2012 13:18
Mit fyr: Ecoheat 900
Areal: 147
Brændsel: Flex Heat 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 8600
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: 5-7
Modtaget likes: 1 gang

Farvel til Ekoheat

Indlæg af jakob40004000 » 19 dec 2012 09:15

Ekopower skrev:
Hej

Det drejede sig om de første 48 kedler jeg fik hjem i januar måned og fejlen er rettet på dem alle.
Problemet var, at man kunne monterer sit brænderør forkert, når man havde renset den.
Man kan kontrollerer dette, ved at tage forpladen på brænderen af, så er der en halv måde på bagsiden af den. Det var der ikke på de første.

Mvh.
Du skriver "en halv måde" -> Vil du ikke lige udspecificere det?

Søren-R
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 311
Tilmeldt: 31 dec 2011 07:16
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 125
Brændsel: 8 mm Fågelfors
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Årligt forbrug: 3,5 T
Geografisk sted: Hjørring
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 2 gange

Farvel til Ekoheat

Indlæg af Søren-R » 19 dec 2012 09:45

jakob40004000 skrev:
Du skriver "en halv måde" -> Vil du ikke lige udspecificere det?
Jeg tror der menes halv måne (på bagsiden af endepladen)
Du må aldrig tro du er værdiløs.
Du kan altid bruges som et dårligt eksempel

Brugeravatar
MortenW
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 615
Tilmeldt: 04 apr 2010 17:54
Mit fyr: Blackstar 10Kw. Styring 7.0.
Areal: 134
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5240
Geografisk sted: Odense - Fyn
Givet likes: 36 gange
Modtaget likes: 6 gange

Farvel til Ekoheat

Indlæg af MortenW » 19 dec 2012 10:32

Vil det sige.

Hvis der er en halv måne på bagsiden af pladen. Så er det den model, som er rettet og korrekt?

Er pladen derimod uden måne, så er det den model med fejl?

Andreasbox

Farvel til Ekoheat

Indlæg af Andreasbox » 19 dec 2012 11:09

Der var vel ikke tale om en fejl ved dem uden halv måne, men derimod kunne man komme til at montere brænderrør forkert, det er ihvertfald sådan jeg forstår det

Selvom jeg ikke helt forstår hvordan man kan montere det forkert


Besvar