Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Brænd i Ekoheat 900

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Besvar
Rene`larsen
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 556
Tilmeldt: 29 dec 2006 09:55
Mit fyr: EKOHEAT 1500/ Blacksmith combi light
Areal: 350
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4050
Dagligt forbrug: 40kg temp 24+
Geografisk sted: 4050 skibby

Brænd i Ekoheat 900

Indlæg af Rene`larsen » 07 dec 2012 21:40

levi skrev:
René René René :shock:

Ja det kræver måske en forklaring, det jeg mente var at de 5 gange jeg har skiftet fyr har fejer kigget på mærkepladen og prøvnings atesten, og intet andet
MVH Rene` larsen
Søglimt blik og skifer


Brugeravatar
Grevens
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18 feb 2012 09:46
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 140
Brændsel: 6mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Dagligt forbrug: 4 / 22 kg
Årligt forbrug: 4481,7 kg 2013
Geografisk sted: SydØst for Køge
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 16 gange

Brænd i Ekoheat 900

Indlæg af Grevens » 07 dec 2012 21:41

... jeg går ud fra at det er en bevidst handling fra trådstarter at han ikke kommer med den sidste del af historien ...

... nu lever tråden jo sit eget liv ... og der er frit slag, for alle kloge åger i kongeriget, til at udbasunerer deres formørkede visdom , konspirationsteorier og generelle mening om dette og hint ... ... så får vi pisket en stemning op og kan i fællesskab skabe en modforanstaltning mod den kapitalistiske overklasses forsøg på at manipulere proletariatet ... ... - alt magt til folket ... -vores faner ka´de knække ... - men os, får de aldrig bugt med ...

- to (2) ting undrer mig ...
- den ene er at vi ikke for en saglig beskrivelse af hele forløbet !!! hvorfor ikke ???
- den anden er at vi ikke får en mulig forklaring fra producenten !!! hvorfor ikke ???

- jeg er af naturlige årsager personligt nysgerrig efter den fulde historie ... jeg har sku selv såén en fætter stående på matriklen, - og fruen har endda fundet vores røgalarmer frem der endnu ikke er monteret efter flytningen ...

- ud med sproget Morten ...
...

PeterMA
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 794
Tilmeldt: 03 mar 2011 14:08
Mit fyr: Woody 10KW - Black Start 1016 semirens
Areal: 192kvm
Brændsel: blandet
Fremviser gerne i postnummer: 3660
Dagligt forbrug: 20kg
Årligt forbrug: 4 Tons
Geografisk sted: Slagslunde
Givet likes: 23 gange
Modtaget likes: 1 gang

Brænd i Ekoheat 900

Indlæg af PeterMA » 07 dec 2012 21:49

Tror ikke at producenten svare i denne tråd, det vil kun skabe mere opmærksomhed om egnet, og hvis det når til en Evt. Retssag så er det nok bedt at have forholdt sig helt professionelt igennem hele g forløbet.

Måske har det slet ikke Været meningen at det skullekomme mere frem, ud over at man ønsker at svine et bestemt produkt til.
Ved det ikke, men han lavede jo også en tråd ang røgdusugeren.

Men ja, det er trods alt er frit land.
:)
---
Med Venlig Hilsen

Peter M. Andersen.

Solceller - > http://clxportal.danfoss.com/index.php? ... 9&end=TRUE

levi

Brænd i Ekoheat 900

Indlæg af levi » 07 dec 2012 22:07

PeterMA skrev:Tror ikke at producenten svare i denne tråd, det vil kun skabe mere opmærksomhed om egnet, og hvis det når til en Evt. Retssag så er det nok bedt at have forholdt sig helt professionelt igennem hele g forløbet.

Måske har det slet ikke Været meningen at det skullekomme mere frem, ud over at man ønsker at svine et bestemt produkt til.
Ved det ikke, men han lavede jo også en tråd ang røgdusugeren.

Men ja, det er trods alt er frit land.
:)
Er det professionelt at være tavs som producent når man bliver forelagt massive problemer med ens produkt ? :shock:

Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Brænd i Ekoheat 900

Indlæg af Ugelvig » 07 dec 2012 22:18

levi skrev:
Er det professionelt at være tavs som producent når man bliver forelagt massive problemer med ens produkt ? :shock:
Nej slet ikke. Det er meget uprofessionelt, men desværre ikke ualmindeligt. Producenter er så bange for at indrømme fejl. En tåbelig indstilling, indrøm fejlene, udbedre dem og kom videre. Så vil de fremstå som super seriøse, og de vil kunne have et hav af fejl bag sig og stadig kunne sælge deres produkt.

Et super eksempel på dette er en virksomhed som Toyota - tilbagekalder et par millioner biler (årligt?!) pga. fejl og fremstår stadig som en af de mest troværdige og respektfulde bilmærker, som score højt i brugertilfredshed. Underligt? Slet ikke! Seriøs? MEGET!
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)


Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Brænd i Ekoheat 900

Indlæg af lamborg » 07 dec 2012 22:21

Næ ikke særligt smart . Infomation er god kundeservice og der skal masse af information og service til for at få en god forretning. Jeg sidder i et brændpunkt hos en stort firma og bliver da tit skædt huden fuld af kunder.. Og det er jo deres oplevelse der tæller det nytter da ikke noget at true eller andet . De har stadigvæk haft en dårlig oplevelse oplevelse og den eneste måde at få rettet op på det er information og holde kunden i hånden indtil problemet er løst og kunden er tryg.
Desuden kan man true med advokat alt det man vil der er INGEN som skal bevise hvordan de har følt det så længe de oplyser at det er deres olevelse af sagen . Desuden er der vel ikke mange som vil handle et sted hvor man risikere at blive truet med bål og brand hvis man ´fortæller sin historie
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Brænd i Ekoheat 900

Indlæg af Oldgaard » 07 dec 2012 22:43

Rene`larsen skrev:

Ja det kræver måske en forklaring, det jeg mente var at de 5 gange jeg har skiftet fyr har fejer kigget på mærkepladen og prøvnings atesten, og intet andet
Det kan så have mindst 3 årsager ;)

1 : han kan hurtig se at der ikke er lavet synderligt om på rørføringen = ingen grund til at kigge på det
2 : han kender til det fyr du har sat op
3 : han er bare generelt doven og passer ikke sit job ordenligt ;)
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

Andreasbox

Brænd i Ekoheat 900

Indlæg af Andreasbox » 07 dec 2012 23:10

Med hensyn til det minimum træk der skal være til en ekoheat.

Så er det jo fint nok, men ligefrem være skyld i et brændt fyr :shock: Det er jo helt ude i hampen.
Så skulle der jo som mhansen skriver være en kæmpe advarsel på fyret.

Nu har jeg købt mit med installation, og der var aldrig tale om træk i skorstenen inden det blev sat op

Jeg har haft en del problemer buldren og røg lugt. køre nu uden TS og alle stænger ude.

Jeg har så selv fundet ud af gennem gl. service rapporter på mit olie fyr, at jeg ikke har det min. træk der skal være.

Så skulle det vise sig at det ER træk der er skyld i brændt fyr, så kan det da kun være producent/montørens problem.

Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Brænd i Ekoheat 900

Indlæg af Oldgaard » 07 dec 2012 23:18

Andreasbox skrev:Med hensyn til det minimum træk der skal være til en ekoheat.

Så er det jo fint nok, men ligefrem være skyld i et brændt fyr :shock: Det er jo helt ude i hampen.
Så skulle der jo som mhansen skriver være en kæmpe advarsel på fyret.

Nu har jeg købt mit med installation, og der var aldrig tale om træk i skorstenen inden det blev sat op

Jeg har haft en del problemer buldren og røg lugt. køre nu uden TS og alle stænger ude.

Jeg har så selv fundet ud af gennem gl. service rapporter på mit olie fyr, at jeg ikke har det min. træk der skal være.

Så skulle det vise sig at det ER træk der er skyld i brændt fyr, så kan det da kun være producent/montørens problem.
Hvis man skulle sætte tingene på spidsen, så burde du bede din installatør om at sørge for at de bringer tingene iorden så du kan bruge dit fyr som oprindeligt planlagt = med ts og stængerne monteret i fyret, hvordan må være deres problem ;)

faktisk så er det jo ikke monteret efter forskrifterne, når der er fjernet ting fra fyret som det er godkendt med.
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Brænd i Ekoheat 900

Indlæg af Bigfoot » 07 dec 2012 23:42

det kunne faktisk være sjovt at montere en energimåler på sådan en fætter der, og se hvad den egentlig producerer, når man fjerner alle stængerne i skorstenen.... det er ikke småting hvis jeg tænker efter, og det er jo ikke hvad folk betalte for.

Hiver jeg alle stabilisatorer ud af min baxi, så kunne jeg ligeså godt fyre i en salamander. Det hele ryger ud til kragerne. (lidt groft sat op måske, men så forstår man da forskellen)
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


Besvar