Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Brænd i Ekoheat 900

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Besvar
Rene`larsen
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 556
Tilmeldt: 29 dec 2006 09:55
Mit fyr: EKOHEAT 1500/ Blacksmith combi light
Areal: 350
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4050
Dagligt forbrug: 40kg temp 24+
Geografisk sted: 4050 skibby

Brænd i Ekoheat 900

Indlæg af Rene`larsen » 08 dec 2012 22:01

Oldgaard skrev:

Rene' det lyder somom at du ved et eller andet i denne sag, hvis det er korrekt af mig så kom dog med det du kalder sandheden, eller ville det gøre for ondt ?

Jeg håber bare at dem som har fjernet div. Retardere, tapet huller til eller på anden måde lavet ændringer på,fyret, har fået besked om det på skrift af enten deres installatør eller producenten af fyret, eller kan de risikere at stå dårlig ved en eventuel brand i fyret, da det jo kan risikere at blive betegnet som konstruktive ændringer.

Jeg ville så gerne fortælle denne historie da jeg har været med fra starten af, men da der er Advokater indblandet er det et problem at udtale sig om denne sag. Men tro mig jeg vender tilbage med resultatet :?

Ps. i kan dømme mig som i vil, men løgner er jeg ikke
MVH Rene` larsen
Søglimt blik og skifer


Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Brænd i Ekoheat 900

Indlæg af Oldgaard » 08 dec 2012 22:12

Hvis du har været med fra starten så kunne du jo have lagt ud med at fortælle sandheden der, i stedet for at gemme den.
Kan virkelig ikke forstå at sælger og producent vælger den fremgsngsmåde, sku ikke den bedste måde at få flere kunder på, jeg ville da tænke mig ome en ekstra gang, tænk nu hvis der kom et problem man ikke selv kunne løse og man kom til at spørge i et forum, så risikerer man en trussel med advokat
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

Rene`larsen
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 556
Tilmeldt: 29 dec 2006 09:55
Mit fyr: EKOHEAT 1500/ Blacksmith combi light
Areal: 350
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4050
Dagligt forbrug: 40kg temp 24+
Geografisk sted: 4050 skibby

Brænd i Ekoheat 900

Indlæg af Rene`larsen » 08 dec 2012 22:18

Oldgaard skrev:Hvis du har været med fra starten så kunne du jo have lagt ud med at fortælle sandheden der, i stedet for at gemme den.
Kan virkelig ikke forstå at sælger og producent vælger den fremgsngsmåde, sku ikke den bedste måde at få flere kunder på, jeg ville da tænke mig ome en ekstra gang, tænk nu hvis der kom et problem man ikke selv kunne løse og man kom til at spørge i et forum, så risikerer man en trussel med advokat

@ oldgaard kunne ikke være mere enig ang denne sag men kunden ønskedet det anderledes.

Ang. trussler med advokat, kunne det jo godt være at det var fra kundens side.
MVH Rene` larsen
Søglimt blik og skifer

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Brænd i Ekoheat 900

Indlæg af thy » 08 dec 2012 22:19

hmm... så kan det jo trække ud i evigheder.....

fornemmer at ofret her gerne vil have handlen anuleret og pengene igen....

Det er nok ikke nemt når... først der går poletik i skidet....

tænker(uden at vide det) at han bruger de kort han har på hånden til at makere at... han er klar til at give den info her som skal til for at vise han mener det...

taber han kommer resten af historien sikkert....

MEN hva ville i gøre i hans sted,hvis i havde prøvet sårn en omgang..

ps.... advokater..... hvem tjæner i sidste ende på den historie..
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

t-staff
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 405
Tilmeldt: 17 nov 2011 10:19
Areal: 526
Fremviser gerne i postnummer: 6670
Geografisk sted: Holsted
Kontakt:

Brænd i Ekoheat 900

Indlæg af t-staff » 08 dec 2012 22:22

MortenW jeg håber sgu du vinder denne sag og find nu en go advokat


Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Brænd i Ekoheat 900

Indlæg af Oldgaard » 08 dec 2012 22:30

Thy :

Hvis det var sket for mig så ville jeg som det første tage fat i installatøren/leverandøren af fyret og bede om en afklaring hurtigst muligt.
1. Mulighed for dem, lave fyret så det kører som det skal
2. Mulighed : udskifte til nyt
3. Mulighed : penge retur asap så andet fyr kan indkøbes og monteres iden ingen kan være tjent med at skulle undvære varme

Hvis installatøren ikke ville gå med på en af de 3 muligheder, så ville jeg sætte det tunge skyts ind øjeblikkelig

Og nej uanset hvad, så havde jeg fortalt sandheden og hele sandheden, fuldt dokumenteret med billeder.
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Brænd i Ekoheat 900

Indlæg af thy » 08 dec 2012 22:58

Oldgaard skrev:Thy :

Hvis det var sket for mig så ville jeg som det første tage fat i installatøren/leverandøren af fyret og bede om en afklaring hurtigst muligt.
1. Mulighed for dem, lave fyret så det kører som det skal
2. Mulighed : udskifte til nyt
3. Mulighed : penge retur asap så andet fyr kan indkøbes og monteres iden ingen kan være tjent med at skulle undvære varme

Hvis installatøren ikke ville gå med på en af de 3 muligheder, så ville jeg sætte det tunge skyts ind øjeblikkelig

Og nej uanset hvad, så havde jeg fortalt sandheden og hele sandheden, fuldt dokumenteret med billeder.

det er sku nok ikke bare sårn lige at holde hoved kold og få billeder taget når det brænder på....

bagefter når røgen har lagt sig.... hva.. skal man så gøre,der må sku være mange tanker...

tænker... man venner den jo med dem man plejer og diskuterer med... så får man gode råd.. og i nu mere at tænke over..
så alt i alt er det sku nemmere at være bag klog, og vide hvad ville have været bedst,at starte med..

måske det bedste vi kan få ud af denne uheldige suppedas....

kunne være en vejledning i hvad,man bør gøre og i hvilken række følge...
hvilke retigheder har man?
hvad skal man..(feks skal det være skriftlig klage)
må¨man starte op igen.. eller ødelægger det mueligheder for senere dokumentation
skal sælger orinteres inden der gøres noget..

der er godt nok mange hvis og hvis...

selfølgelig vil vi jo gerne høre om hvad der sker i sådanne sager... og oplysning må vel også være i producentens interesse..(er der fejl i komponenter er det vel fra kunder de skal have info om fejl)

nu kenner vi jo ikke helt hvad der gik galt i dette tilfælde...
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

Brugeravatar
hensan
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 532
Tilmeldt: 27 nov 2011 21:24
Mit fyr: Fjernvarme, Tidl Woody pillefyr
Areal: 190m2 + 50m værksted
Brændsel: Fjernvarme
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Geografisk sted: Egebjerg (Horsens)
Givet likes: 6 gange
Modtaget likes: 10 gange

Brænd i Ekoheat 900

Indlæg af hensan » 08 dec 2012 23:01

Som alle andre sager er der nok også 3 sider på denne sag. Den enes synspunkt, Den andens synspunkt og så sandheden et sted midt mellem de 2 andre synspunkter.

Det er beskæmmende at læse om Ekoheat fyret herinde på Stokerpro. På et forum som dette burde det flyde med alles erfaringer - positive som negative.
Det fungerer for de andre fyrmærker.

Nogle brugere har meget positive oplevelser, Andre brugere har mindre gode oplevelser men bliver i de fleste tilfælde hjulpet således at deres negative oplevelser bliver vendt til noget positivt. Dette sker ved hjælp fra andre brugere eller forhandlere.

Når det drejer sig om lige præsis Ekoheaten ser det dog ud til at mønstret er anderledes på et specielt punkt.
Hvis en bruger har haft en alvorlig hændelse med sit fyr ser det ud til at brugeren kort efter at have delt af sine erfaringer lige pludselig kommer til at lide af alvorlig skrive krampe og ikke kan/vil kommentere eller uddybe mere på deres historie. I et tidligere indlæg var der direkte skrevet at dette var efter trusler fra fyrfabrikantens om advokat.

Jeg erindre ikke at have set tilsvarende indlæg om erfaringer om andre fyranlæg hvor indlægende sådan lige pludselig stopper.

Medmindre at Ekoheat kunderne er mere ”lystløgnere” eller direkte svindlere end gennemsnittet af fyr kunder finder jeg det foruroligende at indlæggende tilsyneladende stopper uden afklaring.

Alle pillefyr fabrikanter har sikkert haft større eller mindre problemer med deres fyr. Der kan være leveret en ”mandags model” til en kunde eller et fyr have været stillet op på en forkert måde der har affødt problemer. Dette sikkert mere udbredt for fyr i gør-det-selv segmentet end for dyrere fyr der kun sælges/opsættes af autoriserede forhandlere. Alle fyrfabrikanter vil sikkert også have utilfredse kunder der med mere eller mindre rette kan være utilfreds med det fyr de har købt.

Uden på nogen måde at kunne eller have analyseret ser det dog for mig ud til at Ekoheaten er overrepræsenteret når det drejer sig om utilfredse kunder.
Hvis man tager den højeste grad af utilfredshed er der blandt Stokerpro bruger som jeg husker det mindst 3 der har udskiftet et installeret Ekoheat fyr med en andet model fyr. Når man går til et så drastisk skridt som at skifte fyret til et andet må der virkelig være noget man er utilfreds/utryg med.

Det ville være rart hvis hele sandheden om dette fyr kommer frem. Som det er nu er det kun de halve sandheder og formodninger der kommer frem. Som potentiel køber er det derfor usikkert hvad man får hvis man købet et Ekoheat – Det er ikke fair for et produkt der ellers specielt da det kom frem så ud til at være et fornuftigt fyr i en fornuftig prisklasse.

Det må derfor være i alles interesse at hele sanheden kommer frem og dermed at potentielle kunder kan vælge på et oplyst grundlag.

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Brænd i Ekoheat 900

Indlæg af thy » 08 dec 2012 23:03

thy skrev:

det er sku nok ikke bare sårn lige at holde hoved kold og få billeder taget når det brænder på....

bagefter når røgen har lagt sig.... hva.. skal man så gøre,der må sku være mange tanker...

tænker... man venner den jo med dem man plejer og diskuterer med... så får man gode råd.. og i nu mere at tænke over..
så alt i alt er det sku nemmere at være bag klog, og vide hvad ville have været bedst,at starte med..

måske det bedste vi kan få ud af denne uheldige suppedas....

kunne være en vejledning i hvad,man bør gøre og i hvilken række følge...
hvilke retigheder har man?
hvad skal man..(feks skal det være skriftlig klage)
må¨man starte op igen.. eller ødelægger det mueligheder for senere dokumentation
skal sælger orinteres inden der gøres noget..

der er godt nok mange hvis og hvis...

selfølgelig vil vi jo gerne høre om hvad der sker i sådanne sager... og oplysning må vel også være i producentens interesse..(er der fejl i komponenter er det vel fra kunder de skal have info om fejl)

nu kenner vi jo ikke helt hvad der gik galt i dette tilfælde...

ps.... respekt for du ikke stikker hovdet i jorden (Rene` larsen)
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

Brugeravatar
Paw Nielsen
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 133
Tilmeldt: 07 feb 2012 18:54
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7140
Årligt forbrug: 4-5 Ton
Geografisk sted: Hostrup ved Hedensted

Brænd i Ekoheat 900

Indlæg af Paw Nielsen » 08 dec 2012 23:08

Jeg følger med i denne tråd med en vis undren. Jeg er selv håndværkermester (murermester) og synes der tegner sig et mønster i den måde ekoheat ejere bliver behandlet, når de har alvorlige ting at klage over. Jeg synes det er en lidt mistænkelig måde at behandle utilfredse kunder på, det virker som om man fra producentens side er overordentlig glad for at blande advokater/jurister ind i tvister mellem dem og private kunder. Jeg har forståelse for at det til tider kan være nødvendigt/sidste udvej,jeg oplever også kunder der har en meget urealistisk forventning til hvad en håndværker kan præstere. Men det er sjældent! Det er min oplevelse at man oftest får mest ud af at tage en god dialog med kunden, jeg mener også man har en moralsk forpligtelse til ikke at true med advokater til højre og venstre. Det er trods alt en meget ubehageligt oplevelse for de fleste privatpersoner at få breve fra advokater, med eventuelle trusler om retsager. Jeg undrer mig ligeledes over hvorfor man i tilfælde som disse, hvor det handler om et fyranlæg til en trods alt beskeden pris for producenten, ikke er mere tilbøjelig til bare at give pengene tilbage og skrotte fyret. Så kan kunden finde et andet fyranlæg han har tillid til, det er jo ikke noget ved at have en kunde der har et produkt kunden ikke er tilfrdes med, så må det være bedre med en kunde mindre. Prisen for at tage et brugt fyr retur er uden tvivl mindre end prisen på advokatregningen for at true kunden til fortsat at eje ens produkt og klappe i!
Jeg kan heller ikke sige mig fri for at have tanker om hvad baggrunden for denne meget aggresive måde at stoppe for kritik af ekoheat. Måske er ekoheat blevet solgt på løfter, det ikke har kunnet indfri??? I så fald er det salgsafdelingen ved ekoheat der står med aben. Måske er ekoheat ikke et særlig godt og driftsikker pillerfyr, i så fald er det udviklingsafdelingen ved ekoheat der har et problem. Måske er det noget helt tredje, jeg har bare ikke fantasi til at tro andet end at, de kunder der har købt et ekoheat har købt det med åbne øjne og af fri vilje, og været glade ved deres valg. Med point er at kunderne bare har købt et fyr for at få varme i deres huse, og jeg synes at det næsten tangerer et overgreb, at disse kunder bliver mødt af trusler om advokater og lign. Når der opstår problemer!

Bare min holdning til kundeservice!
Nu med pillesilo evolution2. Med hjul og påfyldningsluge i siden!!!


Besvar