Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Uofficiel EkoHeat Rensevejledning

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

Uofficiel EkoHeat Rensevejledning

Indlæg af Skiveren » 28 nov 2012 10:38

Og tak til Martin for det fine arbejde... Du gør sku meget for andre... :great:
Dejlig at se at der stadig findes overskud til andre på den gode måde.. :great:
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø


levi

Uofficiel EkoHeat Rensevejledning

Indlæg af levi » 28 nov 2012 11:51

René Hove skrev:Nu må i have mig undskyldt. Det første jeg tænkte da jeg læste rensevejledningen er Det er da rigtig godt lavet.
Det er da flot af et medlem af forummet, vil bruge sin tid på at lave sådan en vejledning. Det er da rigtig flot lavet, Det har da taget noget tid.
Nå så en time efter vejledningen er lagt op kommer Det første indlæg. Ikke at Det var en god idé eller Det er flot lavet. Nej endnu en nedgørelse.
Jeg er sgu ligeglad med om fyret blir kaldt selvrensende eller semirens eller noget andet. Jeg syntes Det er synd før vedkommende der har brugt tiden på at lave den.
Der er åbenbart nogle der kun kan finde ud af at skrive negativt og nedladende om ændres ting.

Til Martin Lau
Det er virkelig en god manual, rigtig godt lavet.

Mvh. René



,
Jeg nedgør på ingen måde Martin Lau eller hans store og flotte frivillige arbejde med at lave denne vejledning!

Jeg konkluderer blot at det er mystisk med en rensemanual til et selvrensende pillefyr!

Og det havde jeg såmænd syntes det ville være uanset hvad fyret hed!

Brugeravatar
Grevens
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18 feb 2012 09:46
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 140
Brændsel: 6mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Dagligt forbrug: 4 / 22 kg
Årligt forbrug: 4481,7 kg 2013
Geografisk sted: SydØst for Køge
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 16 gange

Uofficiel EkoHeat Rensevejledning

Indlæg af Grevens » 28 nov 2012 14:18

... min kop er ALTID halv fuld ... aldrig halv tom ...
- medmindre vi snakker askeskuffe ... ... så det nemlig omvendt ... - for det er bedre ...


- så når der nu står "Selv-rensende" betyder det jo bare det modsatte af: "Nabo-rensende" ...

- men jeg kender efterhånden xxx godt nok til at vide at når xxx nu køber en sæk "selv-nivelerende" gulvspartel, og hælder posen ud på gulvet, vil xxx formentligt stille sig op og sige ... " - det passer ik´" ... " det burde hedde "semi-nivelerende" ...

... jeg hælder meget til Skiveren´s holdning ... faén stå i at skulle købe, og endnu værre, bruge en rensebørste til røgkanaler ... helt og aldeles unødvendigt, ... - at der så findes nogle vild-ledte brugere der gør en dyd ud af dette unødvendige stykke arbejde, må henstå for deres egen regning ... ... hver mand sin lyst ... ... skulle jeg endag få såén et stykke håndværktøj mellem fingrene, var der andre kanaler der trængte mere til en kærlig hånd ...

... pas godt på jeres Woodyér ... de ryger snart på museum og så står der Ekofætter på hele linjen ... - så ka´ i lære det ...
...

Brugeravatar
themasterdk
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 725
Tilmeldt: 21 maj 2010 21:53
Mit fyr: KSM-Multistorker 275-18i
Areal: 225 + værksted
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4450
Dagligt forbrug: ca. 20-25 kg piller
Årligt forbrug: 6 Tons
Geografisk sted: Vestsjælland, Jyderup 4450

Uofficiel EkoHeat Rensevejledning

Indlæg af themasterdk » 28 nov 2012 14:41

Alt skal jo rense, selv om der står selv-rensende på det.. det betyder jo bare, det ikke skal rense lige så meget som andre, der ikke er selv-rensende.. Det ved alle vel også når de køber. Vil godt se det fyr, der bare kunne køre hele dens liv igennem uden at blive renset icon_cheesygrin.gif

Og hva så hvis man skulle bruge de 30 min måske til en time på at rense det, så kan man gøre det mens der er vild med dans i tv'et og skylde det ned med en kold øl bagefter :great:
--------- ;-) ---------------

levi

Uofficiel EkoHeat Rensevejledning

Indlæg af levi » 28 nov 2012 14:51

Grevens skrev:... min kop er ALTID halv fuld ... aldrig halv tom ...
- medmindre vi snakker askeskuffe ... ... så det nemlig omvendt ... - for det er bedre ...


- så når der nu står "Selv-rensende" betyder det jo bare det modsatte af: "Nabo-rensende" ...

- men jeg kender efterhånden xxx godt nok til at vide at når xxx nu køber en sæk "selv-nivelerende" gulvspartel, og hælder posen ud på gulvet, vil xxx formentligt stille sig op og sige ... " - det passer ik´" ... " det burde hedde "semi-nivelerende" ...

... jeg hælder meget til Skiveren´s holdning ... faén stå i at skulle købe, og endnu værre, bruge en rensebørste til røgkanaler ... helt og aldeles unødvendigt, ... - at der så findes nogle vild-ledte brugere der gør en dyd ud af dette unødvendige stykke arbejde, må henstå for deres egen regning ... ... hver mand sin lyst ... ... skulle jeg endag få såén et stykke håndværktøj mellem fingrene, var der andre kanaler der trængte mere til en kærlig hånd ...

... pas godt på jeres Woodyér ... de ryger snart på museum og så står der Ekofætter på hele linjen ... - så ka´ i lære det ...
Hvilket pillefyr jeg eller andre i denne tråd har er da totalt underordnet ? - det er jer Ekoheat ejere der hvergang inddrager "mod debattørens" anlæg ind i samtlige diskussioner/Debatter!.

Det gør man kun når man ikke har nogen modargumenter - lidt ligesom med de indvandrere der altid råber "ulven kommer" - eller "racist" fordi de føler sig uretfærdigt behandlet, - har man ikke nogen modargumenter eller formår man ikke at debattere på et offentligt forum, - så er tavshed til tider guld!.

Som jeg skrev tidligere i denne tråd så handlede mit indlæg udelukkende om at jeg undrede mig over at man lavede en rensevejledning til et selvrensende pillefyr - det ville jeg have undret mig over uanset hvad fyret hedder!.

Så hvis nogen vil diskutere/modargumentere imod mig - så kom endelig - men lad os holde os til emnet, - og for en gangs skyld ikke lade denne tråd blive til endnu en debat/Religionskrig om hvilket pillefyr de forskellige debattører har!


Brugeravatar
nasty
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 709
Tilmeldt: 15 aug 2011 16:05
Mit fyr: Woody mini 10kw BS 1610
Areal: 133
Brændsel: 8 mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9640
Dagligt forbrug: 18 kg
Årligt forbrug: 4,5 ton eller1800 m3
Geografisk sted: farsø egnen I Det Jyske land vester hornum
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 13 gange

Uofficiel EkoHeat Rensevejledning

Indlæg af nasty » 28 nov 2012 15:41

Selvrens det sælger jo perfekt til den uvidene kunde,
Navnet er Allan
Nybagt woody mini 10 kw ejer med V7 styring og det er han glad for http://stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=allan1978
før den en Orange Fanta på fultid (problemer)
Før den naturgas

Brugeravatar
hensan
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 532
Tilmeldt: 27 nov 2011 21:24
Mit fyr: Fjernvarme, Tidl Woody pillefyr
Areal: 190m2 + 50m værksted
Brændsel: Fjernvarme
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Geografisk sted: Egebjerg (Horsens)
Givet likes: 6 gange
Modtaget likes: 10 gange

Uofficiel EkoHeat Rensevejledning

Indlæg af hensan » 28 nov 2012 19:01

Som jeg skrev tidligere i denne tråd så handlede mit indlæg udelukkende om at jeg undrede mig over at man lavede en rensevejledning til et selvrensende pillefyr - det ville jeg have undret mig over uanset hvad fyret hedder!. --->>

Her må man vel objektivt give Levi ret.

Dette pillefyr reklameres på Ekopowers hjemmeside som
>>Ekoheat pillefyr, som har en virkningsgrad på 95,5 % og er selvrensende.<<

Et fyr der under normale drift forhold skal skilles af og hvor der skal renses for at opretholde fyrets funktion kan IKKE kaldes selvrensende.

Rigtig marketing ville have været at kalde det semirens / udstyret med rensehjælp / Kræver kun rens halvt så meget... eller noget lignede.

***

Når det er sagt så ser det ud som en fin let forståelig vejledning som en privat person har lavet og offentliggjort. Hvis firmaet bag fyret er bare lidt smarte sender de fluks et par flasker vin til forfatteren for at udgive en vejledning der åbenbart er meget efterspurgt til et af deres produkter.

Rene`larsen
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 556
Tilmeldt: 29 dec 2006 09:55
Mit fyr: EKOHEAT 1500/ Blacksmith combi light
Areal: 350
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4050
Dagligt forbrug: 40kg temp 24+
Geografisk sted: 4050 skibby

Uofficiel EkoHeat Rensevejledning

Indlæg af Rene`larsen » 28 nov 2012 19:19

nasty skrev:Selvrens det sælger jo perfekt til den uvidene kunde,


Ja det kan du ha ret i. ligesom semi rens der står mig bekendt ikke noget om nogen steder at hele rense mekanismen skal ud af kedlen.
Og Windhang skriver fuldautomatisk rensning hvilket betyder en betragtelig reduktion af veligeholdelse.

Så hvordan skal det fortolkes. :)
MVH Rene` larsen
Søglimt blik og skifer

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4672
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 333 gange
Modtaget likes: 333 gange

Uofficiel EkoHeat Rensevejledning

Indlæg af MichaelK » 28 nov 2012 19:41

Yep. Windhager skriver fuldautomatisk rensning. Selvom det ikke er helt rigtigt, føler jeg mig ingenlunde snydt for noget.
Simpelthen fordi man også gør opmærksom på, at en årlig hovedrengøring er nødvendig (eller efter ca.5 tons piller).
Og den årlige hovedrengøring ligner ret meget den rensevejledning, der præsenteres her. Selvfølgelig er der forskel på
opbygning mv., men automatisk eller fuldautomatisk, der er der sjældent noget der er 100%.

Forskellen ligger vel i størrelse af de intervaller, hvormed ens egen arbejdsindsats er påkrævet? icon_cheesygrin.gif



Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

Brugeravatar
Grevens
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18 feb 2012 09:46
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 140
Brændsel: 6mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Dagligt forbrug: 4 / 22 kg
Årligt forbrug: 4481,7 kg 2013
Geografisk sted: SydØst for Køge
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 16 gange

Uofficiel EkoHeat Rensevejledning

Indlæg af Grevens » 28 nov 2012 22:41

... hvis jeg som MichaelK havde en Windhager med Fuldautomatisk rensning ... - men alligevel skulle rense den 1 gang årligt, jævnfør den rensevejledning der følger med ... - ville jeg heller ikke føle mig snydt ...

... min holdning, betyder dog ikke, at andre ikke må og bør have en anden mening ... - det betyder dog en del hvad man som enkelt person lægger i de enkelte ord ... Fuldautomatisk ... Selvrensende ... Semirens ...
...


Besvar