Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Tilbagebrand

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Brugeravatar
MortenW
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 615
Tilmeldt: 04 apr 2010 17:54
Mit fyr: Blackstar 10Kw. Styring 7.0.
Areal: 134
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5240
Geografisk sted: Odense - Fyn
Givet likes: 36 gange
Modtaget likes: 6 gange

Tilbagebrand

Indlæg af MortenW » 17 nov 2012 12:10

Hej Rene.

Da jeg stod uden CE mærkningen på mit fyr, skrev jeg en PB til dig.
Den undlod du og svare på, til trods for (oplyst fra pålidelig kilde) at flere sendinger fra jeres leverandør, havde svigtet med CE mærkningen.

Det næste jeg må bede dig om at forstå.
Du er som forhandler pålagt visse forpligtigelser, over for dine kunder. Når den vare du levere ikke "virker" efter hensigten, - eller er dissideret livsfarlig og have stående i sit hjem.

Du spiller med musklerne, når du indtager den holdning som du gør. Spørgsmålet er om du gør det, når et hus en dag brænder ned.
Hvis et forsikringsselskab får kendskab til, at 5 andre pillefyr af samme fabrikat, har lavet tilbage brand. Så kender jeg særdeles godt hvilken holdning, et forsikringsselskab forbeholder sig retten til at tage.

Jeg ved ikke hvordan kommunikationen er mellem jer forhandlere, og Ekopower. Men med så alvorlige "hændelser", ville det være rimeligt. At i som minimum aflagde kunden et besøg. - Uanset hvor stor skaden måtte være.

Men du skal være velkommen Rene :great:


Rene`larsen
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 556
Tilmeldt: 29 dec 2006 09:55
Mit fyr: EKOHEAT 1500/ Blacksmith combi light
Areal: 350
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4050
Dagligt forbrug: 40kg temp 24+
Geografisk sted: 4050 skibby

Tilbagebrand

Indlæg af Rene`larsen » 17 nov 2012 13:59

MortenW skrev:Hej Rene.

Da jeg stod uden CE mærkningen på mit fyr, skrev jeg en PB til dig.
Den undlod du og svare på, til trods for (oplyst fra pålidelig kilde) at flere sendinger fra jeres leverandør, havde svigtet med CE mærkningen.

Det næste jeg må bede dig om at forstå.
Du er som forhandler pålagt visse forpligtigelser, over for dine kunder. Når den vare du levere ikke "virker" efter hensigten, - eller er dissideret livsfarlig og have stående i sit hjem.

Du spiller med musklerne, når du indtager den holdning som du gør. Spørgsmålet er om du gør det, når et hus en dag brænder ned.
Hvis et forsikringsselskab får kendskab til, at 5 andre pillefyr af samme fabrikat, har lavet tilbage brand. Så kender jeg særdeles godt hvilken holdning, et forsikringsselskab forbeholder sig retten til at tage.

Jeg ved ikke hvordan kommunikationen er mellem jer forhandlere, og Ekopower. Men med så alvorlige "hændelser", ville det være rimeligt. At i som minimum aflagde kunden et besøg. - Uanset hvor stor skaden måtte være.

Men du skal være velkommen Rene :great:

Hej Morten

Du må osse kunne forstå at jeg læser om din "tilbagebrand" her på forumet, og på det tidspunkt har du allerede taget kontakt til ekopower så hvad skal jeg blande mig i den sag for.

Ja der var et parti kedler uden ce mærkning men det har jo arldrig været et problem som du jo også fandt ud af da din skorstensfejer jo synet dit anlæg.

Livsfarlig at ha stående i sit hjem, som skrevet før, kender næsten ikke et eneste fyr der ikke har haft tilbagebrand, dette havde vi da alle da helst været foruden klart. Ang. forsikringsselskaberne har jeg ikke hørt om at de nægter at tegne forsikring på et hus med et givent mærke fyr.

Men det er måske ikke hele sandheden en sag skal som regl ses fra to sider.

PS. modtage jeg ikke nogle billeder (eller du oploader dem her) kan jeg desværre ikke tage dig seriøst, og vil derfor ikke komentere mere på dit "uheld"
MVH Rene` larsen
Søglimt blik og skifer

Brugeravatar
MortenW
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 615
Tilmeldt: 04 apr 2010 17:54
Mit fyr: Blackstar 10Kw. Styring 7.0.
Areal: 134
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5240
Geografisk sted: Odense - Fyn
Givet likes: 36 gange
Modtaget likes: 6 gange

Tilbagebrand

Indlæg af MortenW » 17 nov 2012 14:05

Rene`larsen skrev:

Hej Morten

Du må osse kunne forstå at jeg læser om din "tilbagebrand" her på forumet, og på det tidspunkt har du allerede taget kontakt til ekopower så hvad skal jeg blande mig i den sag for.

Ja der var et parti kedler uden ce mærkning men det har jo arldrig været et problem som du jo også fandt ud af da din skorstensfejer jo synet dit anlæg.

Livsfarlig at ha stående i sit hjem, som skrevet før, kender næsten ikke et eneste fyr der ikke har haft tilbagebrand, dette havde vi da alle da helst været foruden klart. Ang. forsikringsselskaberne har jeg ikke hørt om at de nægter at tegne forsikring på et hus med et givent mærke fyr.

Men det er måske ikke hele sandheden en sag skal som regl ses fra to sider.

PS. modtage jeg ikke nogle billeder (eller du oploader dem her) kan jeg desværre ikke tage dig seriøst, og vil derfor ikke komentere mere på dit "uheld"
Hvad er du i tvil om Rene?

mick n
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 206
Tilmeldt: 04 mar 2012 19:44
Mit fyr: scotte blackstar mini
Areal: 120+80 kælder
Brændsel: 8 mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3100
Geografisk sted: 3100 hornbæk

Tilbagebrand

Indlæg af mick n » 17 nov 2012 16:41

rene du laver mange selvmål
jeg har haft ekoheat DET VIRKER IKKE kører nu med black star mini og det spiller 100 %

xkfc

Tilbagebrand

Indlæg af xkfc » 17 nov 2012 16:42

Hej kamphaner :oops:

Jeg har lige smidt en ”like” efter jer begge da jeg fornemmer lidt kommunikation.

I er da kommet helt skævt ind på hinanden, tollerancetærsklen er da helt i bund.

Hvis i bor på landet er det tid til at smække en rød og hvid ternet dug på bordet, trække en guldpilsner op, og så stille og roligt kigge ud over marken. (virker for mig)

Det er vildt irriterende hvis man står med noget der ikke virker, og at servicen er dårlig eller udeblivende bagefter hjælper slet ikke.

Jeg mener ikke kun der er en skyldig i sådan en sag.
Hvorfor starte en tråd med et temmelig vidt spørgsmål, når det er et konkret problem man har?
Og så er det vel ikke optimalt at kontakte en forhandler via forum? Her ville jeg foretrække en direkte telefon henvendelse.

Men det er da også ærgerligt at en forhandler svarer helt forkert, og så kæmper med at få slettet indlægget. Specielt i betragtning at han ved der er problemer.

Jeg ser sådan på det. Problemer laves til opgaver, opgaver løses.

Det er tid til en kop kaffe og en snak. :great:


Rene`larsen
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 556
Tilmeldt: 29 dec 2006 09:55
Mit fyr: EKOHEAT 1500/ Blacksmith combi light
Areal: 350
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4050
Dagligt forbrug: 40kg temp 24+
Geografisk sted: 4050 skibby

Tilbagebrand

Indlæg af Rene`larsen » 17 nov 2012 16:58

xkfc skrev:Hej kamphaner :oops:

Jeg har lige smidt en ”like” efter jer begge da jeg fornemmer lidt kommunikation.

I er da kommet helt skævt ind på hinanden, tollerancetærsklen er da helt i bund.

Hvis i bor på landet er det tid til at smække en rød og hvid ternet dug på bordet, trække en guldpilsner op, og så stille og roligt kigge ud over marken. (virker for mig)

Det er vildt irriterende hvis man står med noget der ikke virker, og at servicen er dårlig eller udeblivende bagefter hjælper slet ikke.

Jeg mener ikke kun der er en skyldig i sådan en sag.
Hvorfor starte en tråd med et temmelig vidt spørgsmål, når det er et konkret problem man har?
Og så er det vel ikke optimalt at kontakte en forhandler via forum? Her ville jeg foretrække en direkte telefon henvendelse.

Men det er da også ærgerligt at en forhandler svarer helt forkert, og så kæmper med at få slettet indlægget. Specielt i betragtning at han ved der er problemer.

Jeg ser sådan på det. Problemer laves til opgaver, opgaver løses.

Det er tid til en kop kaffe og en snak. :great:

Ja der noget om snakken, telefon suport kan være en god ting når man køber gør det selv anlæg
MVH Rene` larsen
Søglimt blik og skifer

Brugeravatar
MortenW
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 615
Tilmeldt: 04 apr 2010 17:54
Mit fyr: Blackstar 10Kw. Styring 7.0.
Areal: 134
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5240
Geografisk sted: Odense - Fyn
Givet likes: 36 gange
Modtaget likes: 6 gange

Tilbagebrand

Indlæg af MortenW » 17 nov 2012 18:22

Rene`larsen skrev:

Ja der noget om snakken, telefon suport kan være en god ting når man køber gør det selv anlæg
Så laver René Larsen endnu et selvmål :wink:

Rene`larsen
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 556
Tilmeldt: 29 dec 2006 09:55
Mit fyr: EKOHEAT 1500/ Blacksmith combi light
Areal: 350
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4050
Dagligt forbrug: 40kg temp 24+
Geografisk sted: 4050 skibby

Tilbagebrand

Indlæg af Rene`larsen » 17 nov 2012 18:36

MortenW skrev:
Så laver René Larsen endnu et selvmål :wink:

det er flot morten kom nu med de billeder
MVH Rene` larsen
Søglimt blik og skifer

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Tilbagebrand

Indlæg af Tom_AT » 17 nov 2012 22:48

Når Danmarks Radio er færdig med at vise "Forbrydelsen" kunne næste serie vist passende hedde "Ekoheat" - fantastisk underholdning :-D :-P

Brugeravatar
MortenW
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 615
Tilmeldt: 04 apr 2010 17:54
Mit fyr: Blackstar 10Kw. Styring 7.0.
Areal: 134
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5240
Geografisk sted: Odense - Fyn
Givet likes: 36 gange
Modtaget likes: 6 gange

Tilbagebrand

Indlæg af MortenW » 17 nov 2012 23:11

Rene`larsen skrev:

det er flot morten kom nu med de billeder

Rene, påstår du jeg lyver?


Besvar