Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ris og Ros Ekoheat

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Besvar
Squashbuddy
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 223
Tilmeldt: 20 mar 2012 13:42
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 110
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7550
Dagligt forbrug: 12
Årligt forbrug: 4,2
Geografisk sted: Holstebro
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

Ris og Ros Ekoheat

Indlæg af Squashbuddy » 16 okt 2012 13:55

Lige et spørgsmål til Dan omkring ekoheat fyret. Vil der på et tidspunkt blive mulighed for selv at bestemme hvilken temperatur kedlen skal starte ved? nu starter den 10 grader under kedel set temp, tror jeg nok.
Hvis du falder i søvn med en røv der klør, vågner du med en finger der lugter.


Brugeravatar
MortenW
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 615
Tilmeldt: 04 apr 2010 17:54
Mit fyr: Blackstar 10Kw. Styring 7.0.
Areal: 134
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5240
Geografisk sted: Odense - Fyn
Givet likes: 36 gange
Modtaget likes: 6 gange

Ris og Ros Ekoheat

Indlæg af MortenW » 17 okt 2012 09:51

Hånden på hjertet, det har været en lidt hår fødsel.....men nu køre det :P

I starten havde jeg mange Alarm udbrændt. Ved at hæve min. ydelsen til 25% fik jeg styr på det.

Har haft en del ubrændte pille i aske skuffen. Det har jeg stadig, men det er blevet mindre efter versionen 1.51. Er i gang med et forsøg, sammen med Lars fra Ekopower. Om det giver mindre u-afbrændte pille, vil tiden vise.

Ved et tilfælde fandt jeg ud af, at motoren til rensefjedrene ikke virkede. Min elektriker kunne konstatere at en ledning, aldrig havde været monteret, ved en samlemuffe. Det fixede han, så nu køre de.
Efterfølgende begyndte "alarm udbrændt" og det ender med at fyret slet ikke kan køre. Jeg trækker "herden" ud og kan se at alt er "støvet" ind i aske. Formentlig stammer alt asken fra rensefjedrene, som har samlet sig over et par måneder.
Jeg støvsuger og gør rent over alt i fyret, og det køre derefter igen....næsten!

Begynder og få "alarm udbrænd" en til to gange i døgnet. Jeg kontakter Ekopower, og får en snak med Lars. Lars forslå at jeg vejer mine pille igen.
Til min store overraskelse, kan jeg konstatere at min gamle vægt (arvet efter min bedstemor) vejer 362g. forkert! Mine første vejninger lå på 1450g. "som jo er standart indstillingen på 900". Min nye digitale vægt vejede pillerne til 1088g.
Den lille vægt forskel, gjorde den store forskel. Som betød at jeg ikke har haft "alarm udbrændt" siden :great:

Min el-tænder har været stået af. Men fik en ny u/b af Dan - tak for det Dan :P

Forslag.
Hvis vi skal forsætte med at opdatere jævnlig, bør der findes en løsning på adgang til USB. stikket. Risikoen for at der sker ødelæggelse på styringen m.m, er stor når vi skal skille det ad.
Nogen har foreslået en USB. forlænger, men jeg tøver med og bruge sådanne, da der er risiko for statisk elektricitet.
Endvidere bør der findes en anden løsning, med de skruer der er anvendt på låget (toppen af fyret) da det er engangsskruer. Over tid vil de begynde og svigte.

Et multistik til "Herden og motorer m.m" ville være skønt, så man kunne slæbe det hele ud, når der skal renses.

Har oplevet at blæseren støder på låget, efter opdatering af software. Det siger lidt om hvor skrøbeligt kabinettet er. Kabinettet burde kunne afstives bedre.

Bedre manual.
*********************************************

Alt i alt, er vi her i huset blevet glade for vores 900. Vi skal jo heller ikke glemme vi gavner miljøet :sol:

Udin
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 28
Tilmeldt: 25 feb 2012 20:30
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 240
Brændsel: 8mm Stampemøllen pt.
Fremviser gerne i postnummer: 8544
Dagligt forbrug: 25-30kg dec. 2013
Årligt forbrug: Forventer 6-7 ton

Ris og Ros Ekoheat

Indlæg af Udin » 17 okt 2012 22:38

Helt enig i MortenW´s forslag. Det ville gøre det hele lidt nemmere.
Jeg er også en meget tilfreds bruger af ekoheat 1500. Har selvfølgelig oplevet udbrændt, men det gør Scotteejere altså også (de vil bare ikke indrømme det). Lige nu kører min fantadåse med 20% minimum og har ingen pausestop. Forstår ikke hvorfor der er en konkurrence herinde om at køre 10% drift. I min verden kan det være inderlig ligegyldigt, om den skal have en eller 2 ekstra starter i løbet af en dag. Desuden er der så mange forskellige opstillinger af det samme fyr, at det er svært at sammenligne med hinanden. Har en kollega med et Biowin, og sammenligning med forbrug viser stort set ens på samme m2. Desuden er jeg meget tilfreds med, at fyret kan stå i et bryggers, hvor der også tørres tøj. Ingen svineri og ingen larm. Herligt.
Martin H.

Brugeravatar
thoken
Supporter
Supporter
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 21 nov 2007 10:21
Mit fyr: scotte/dor 10 kw
Areal: 140 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Årligt forbrug: 3,5 t
Geografisk sted: Fyn
Givet likes: 98 gange
Modtaget likes: 46 gange

Ris og Ros Ekoheat

Indlæg af thoken » 17 okt 2012 23:19

Udin » 17 Oct 2012, 22:38 skrev:Helt enig i MortenW´s forslag. Det ville gøre det hele lidt nemmere.
Jeg er også en meget tilfreds bruger af ekoheat 1500. Har selvfølgelig oplevet udbrændt, men det gør Scotteejere altså også (de vil bare ikke indrømme det). Lige nu kører min fantadåse med 20% minimum og har ingen pausestop. Forstår ikke hvorfor der er en konkurrence herinde om at køre 10% drift. I min verden kan det være inderlig ligegyldigt, om den skal have en eller 2 ekstra starter i løbet af en dag. Desuden er der så mange forskellige opstillinger af det samme fyr, at det er svært at sammenligne med hinanden. Har en kollega med et Biowin, og sammenligning med forbrug viser stort set ens på samme m2. Desuden er jeg meget tilfreds med, at fyret kan stå i et bryggers, hvor der også tørres tøj. Ingen svineri og ingen larm. Herligt.

Hej!
Hvad er det for nogle scotte ejere der har udbrændt alarmer? Det vil jeg da gerne høre lidt om?

mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.
http://stokercloud.dk/dev/thoken.html

tvede67
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 71
Tilmeldt: 11 maj 2011 17:55
Mit fyr: Ekoheat 900 lille silo
Areal: 125
Brændsel: Vida 6mm
Dagligt forbrug: 19kg Sommerdrift 5,5
Årligt forbrug: 3t
Geografisk sted: Vestsjælland
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 2 gange

Ris og Ros Ekoheat

Indlæg af tvede67 » 17 okt 2012 23:57

@Thoken

Hvis vi skal have mere mudderkastning og pegen fingre, så opret venligst en ny tråd om dette "emne"!!! :evil:

Denne tråd er oprettet til ris og ros for Ekoheat ejere. Og ikke andet!!! :x :wink:







Mvh Alex


mick n
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 206
Tilmeldt: 04 mar 2012 19:44
Mit fyr: scotte blackstar mini
Areal: 120+80 kælder
Brændsel: 8 mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3100
Geografisk sted: 3100 hornbæk

Ris og Ros Ekoheat

Indlæg af mick n » 18 okt 2012 06:09

hej tvede67 det vil jeg da også vide lidt om
jeg har haft ekoheat DET VIRKER IKKE kører nu med black star mini og det spiller 100 %

Brugeravatar
thoken
Supporter
Supporter
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 21 nov 2007 10:21
Mit fyr: scotte/dor 10 kw
Areal: 140 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Årligt forbrug: 3,5 t
Geografisk sted: Fyn
Givet likes: 98 gange
Modtaget likes: 46 gange

Ris og Ros Ekoheat

Indlæg af thoken » 18 okt 2012 08:48

tvede67 » 17 Oct 2012, 23:57 skrev:@Thoken

Hvis vi skal have mere mudderkastning og pegen fingre, så opret venligst en ny tråd om dette "emne"!!! :evil:

Denne tråd er oprettet til ris og ros for Ekoheat ejere. Og ikke andet!!! :x :wink:







Mvh Alex

Hej!
Rolig nu. Jeg synes nu det klart var en ekoheat ejer der startede med at pege fingre, og det ønskede jeg bare uddybet.
mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.
http://stokercloud.dk/dev/thoken.html

Brugeravatar
hensan
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 532
Tilmeldt: 27 nov 2011 21:24
Mit fyr: Fjernvarme, Tidl Woody pillefyr
Areal: 190m2 + 50m værksted
Brændsel: Fjernvarme
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Geografisk sted: Egebjerg (Horsens)
Givet likes: 6 gange
Modtaget likes: 10 gange

Ris og Ros Ekoheat

Indlæg af hensan » 18 okt 2012 09:11

Uden at pege fingre af nogle så savner jeg et par indlæg i denne tråd.

Denne tråd blev startet af firmaet bag fyret for at give et mere nuanceret billede af Ekoheat fyret således at både berettiget ris men også berettiget ros kunne komme frem - Dette efter en anden tråd løb lidt til en side.

De indlæg der er fremkommet er hovedsaglige positive indlæg nogle med "der var fgl problemer... men der er nu rettet".

Det indlæg jeg savner er et indlæg fra brugerren NASTY det startede den anden tråd der løb lidt af sporet. Desværre blev NASTY tilsyneladende under trussel om advokat og retssag fra Ekopowers side tvunget til at fjerne sit indlæg. Ligeledes har brugeren NICK N tilsyneladende en historie som ikke er beskrevet offentligt. Det er muligt at andre brugere har en historie som burde frem men som ikke kommer frem pga advokat "trussel"

Denne tråd ligger fra fyr fabrikantens side op at brugerne beskriver deres fyr på godt og ondt og derfor syntes jeg det er kedeligt at disse 2 personer der tilsyneladende har en historie at fortælle ikke fortæller denne historie om et fyr set fra deres synspunkt - selvom jeg naturligvis forstår de 2 personers uvilje med at fortælle hvis det er under trusler om advokat fra anden side.

En fortælling fra de 2 personer skal naturligvis være baseret på virkelige hændelser - ligesom indlæg fra alle andre men i øjeblikket ser det for mig ud til at alle sidder i en rundkreds og fortæller hinanden hvor godt det går og hvor godt vi har det og ikke tager hensyn til de tilsyneladende alvorlige hændelser der åbenbart har været med fyret.

Hvis du får disse ting frem i lyset (og gerne med en sober kommentar fra fabrikantens side om hvorfor det tilsyneladende gik så galt) vil det være lettere for en ny potentiel fyr kunde at vurdere om dette fyr var noget for ham eller han skulle se sig efter et alternativt.

Det er vel det Stokerpro går ud på: Videndeling om både godt og ondt om både mærke A og mærke B.

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Ris og Ros Ekoheat

Indlæg af Ulrik » 18 okt 2012 09:30

Jeg det en anelse søgt at man fra Ekopowers side truer de brugere der udtaler sig negativt om ekoheat, hvorefter man opretter en ris og ros tråd.
Ja, hvor blev de brugere der blev truet til tavshed af?

Som skrevet tidligere, har jeg været i kontakt med 2 brugere der er blevet truet med retssag af Dan for Ekopower.
Begge brugere har haft rigtig mange fejl på deres anlæg. Ja faktisk så mange at de ikke længere har Ekoheat.

Den ene kan man læse lidt om her: viewtopic.php?f=203&t=15783
Den anden står der ikke noget om på Stoker Pro, men jeg har fået historien pr telefon.

Synes da også lige jeg vil nævne denne: viewtopic.php?f=203&t=15605

Så kom der også lidt ris og det må være fair nok!
MvH Ulrik©

Brugeravatar
MortenW
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 615
Tilmeldt: 04 apr 2010 17:54
Mit fyr: Blackstar 10Kw. Styring 7.0.
Areal: 134
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5240
Geografisk sted: Odense - Fyn
Givet likes: 36 gange
Modtaget likes: 6 gange

Ris og Ros Ekoheat

Indlæg af MortenW » 18 okt 2012 12:08

Jeg ved ikke hvorfor Dan, Ekopower har truet 2 personer med Advokat.

Men jeg vil da sige til Dan og andre. At jeg ville da ikke side offentligt (Stokerpro) og græde snot. Hvis der havde været ild i mit fyr el.
Jeg ville i sådanne tilfælde tag telefonen, og ringe til Ekopower.

Uanset hvilket pillefyr vi har. Kan man jo læse i andre tråde, om andre fabrikanter. At alle mere elle mindre har - har haft spørgsmål på deres produkt.

Jeg har flere bekendte som har andre pillefyr end Ekohead, bl.a Passat. De har sandelig også haft problemer, i et eller andet omfang. - Og det har dem der har Scotte, Biomax m.m fyr jo også :P

Forummet må vel være til og dele erfaring og gode råd til hinanden. Jeg går da ud fra, at ingen fabrikanter er "fredet" mere end andre. - Hvis det er tilfældet.......................... :evil:

Start problemer eller ej, så syntes jeg vi er på rette vej :great:


Besvar