Problemer med Ekoheat 900

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Joshva
Stoker V
Stoker V
11
Indlæg: 188
Tilmeldt: 27 sep 2012 18:40
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 170

Problemer med Ekoheat 900

Indlæg af Joshva »

Hejsa

vi har lige fået et pillefyr. Det er et Ekoheat 900 men jeg har nogle problemer med det og ville høre nogen kunne hjælpe videre.

Jeg er en helt novice når det kommer til pillefyr og er klar over at der skal lidt fin justering til for at komme videre. Oprindelig var problemet at der var en voldsom resonans når den startede op. Det har vi fået løst nu men til gengæld oplever jeg at fyret ikke vil starte op når den kommer fra pause.

Som det er lige nu så stopper den som regel een gang i døgnet og en alarm indikere at den ikke har modtaget signal i 10 min og er stoppet.

Når fyret kører så virker det fint. Den larmer næsten ikke men det er lidt træls når man kommer hjem fra arbejde og ser at den er slukket. Jeg har hentet den sidste opdatering og efter det så kørte det igen i nogle dage men nu begynder den igen

Jeg har prøvet flere ting. Bla har vi prøvet at lukke for træk kanalen i skorsten (den lille runde plade som skulle hjælpe til med at skabe træk).

Som det sidste har jeg "leget" lidt med hvor meget brændsel der skal tilføres. Den står lige nu på 2,0 og kedelen er sat til 72 grader. Desuden er der skruet voldsomt op for ydeevne for blæser (det løste problemet med resonans).

Som det er lige nu skal den trække brugsvand, nogle enkelte radiator og lidt gulvvarme. Ved ikke om den skal lave for lidt og går i selvsving

Er der nogen som ud fra det jeg har skrevet kan komme med en ide om hvorfor den ikke vil starte op hver gang?

Joshva

Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
15
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Blevet takket: 440 gange

Problemer med Ekoheat 900

Indlæg af John Skov Jensen »

velkommen til
du vil opdage at din investering kræver både tålmodighed og vedholdenhed at få til at fungere problemfrit
Brugeravatar
MartinLau
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 785
Tilmeldt: 21 feb 2012 17:28
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 204
Brændsel: Fågelfors 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 4840
Dagligt forbrug: 10-15 kg
Årligt forbrug: 5,5 tons
Geografisk sted: Nørre Vedby (Falster)
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 4 gange

Problemer med Ekoheat 900

Indlæg af MartinLau »

Hej,

Velkommen til!

Hvad siger alarmen helt præcist? Skriver den ikke hvad den har mistet forbindelse til?
Det lyder ikke umiddelbart, som noget vi har hørt før herinde.
Venlig hilsen

Martin Lau
-----------------------------------------------
Better to reign in hell, than to serve in heaven!
Brugeravatar
Grevens
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18 feb 2012 09:46
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 140
Brændsel: 6mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Dagligt forbrug: 4 / 22 kg
Årligt forbrug: 4481,7 kg 2013
Geografisk sted: SydØst for Køge
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 16 gange

Problemer med Ekoheat 900

Indlæg af Grevens »

Velkommen til ...

... lyder som en "klassisk" "Alarm Udbrændt" ... ( burde stå i panelet ) ???

... prøv først og fremmest at lave en ny omgang doseringstest a 3 omgange ... - dosering ændrer sig løbende de første uger man kører med banditten ...

... og kom gerne med de andre tal på dosering / brændsel / blæser / skortenslængde / minimumsydelse / drifttimer ....


... nogen har med fordel opdateret til styringsversion 1.48 ... ... findes på Ekopowers hjemmeside ... andre brugere vil gerne tilbage til den gamle version ... ( mig sælv eks. )
...
Brugeravatar
Tvillingen
Stoker VIII
Stoker VIII
12
Indlæg: 319
Tilmeldt: 20 mar 2012 21:39
Mit fyr: Ekoheat 900/210 L Magasin
Areal: 145
Brændsel: Samba 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 8920
Dagligt forbrug: Ca.15 kg
Årligt forbrug: Ca. 3,5 T.
Geografisk sted: Randers NV
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 4 gange

Problemer med Ekoheat 900

Indlæg af Tvillingen »

Joshva » 27 Sep 2012, 18:42 skrev:Hejsa

vi har lige fået et pillefyr. Det er et Ekoheat 900 men jeg har nogle problemer med det og ville høre nogen kunne hjælpe videre.

Jeg er en helt novice når det kommer til pillefyr og er klar over at der skal lidt fin justering til for at komme videre. Oprindelig var problemet at der var en voldsom resonans når den startede op. Det har vi fået løst nu men til gengæld oplever jeg at fyret ikke vil starte op når den kommer fra pause.

Som det er lige nu så stopper den som regel een gang i døgnet og en alarm indikere at den ikke har modtaget signal i 10 min og er stoppet.

Når fyret kører så virker det fint. Den larmer næsten ikke men det er lidt træls når man kommer hjem fra arbejde og ser at den er slukket. Jeg har hentet den sidste opdatering og efter det så kørte det igen i nogle dage men nu begynder den igen

Jeg har prøvet flere ting. Bla har vi prøvet at lukke for træk kanalen i skorsten (den lille runde plade som skulle hjælpe til med at skabe træk).

Som det sidste har jeg "leget" lidt med hvor meget brændsel der skal tilføres. Den står lige nu på 2,0 og kedelen er sat til 72 grader. Desuden er der skruet voldsomt op for ydeevne for blæser (det løste problemet med resonans).

Som det er lige nu skal den trække brugsvand, nogle enkelte radiator og lidt gulvvarme. Ved ikke om den skal lave for lidt og går i selvsving

Er der nogen som ud fra det jeg har skrevet kan komme med en ide om hvorfor den ikke vil starte op hver gang?

Joshva
Hej
Det kunne godt lyde som en alarm udbrændt, fotocelle har ikke set lys i en given periode.
Har du lavet doseringstest for nylig ,kan være snegl giver for lidt pille i forhold til din sidste 200 doseringstest.
Jeg ville prøve at lave en ny test . :great:

Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
12
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

Problemer med Ekoheat 900

Indlæg af Skiveren »

Hvis der er talte om en alarm udbrændt, så forsøg evt at sætte min. ydelsen op til 20 eller 25 og se om ikke banditten ikke kan kører med det... :lol:
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø
Rene`larsen
Stoker XI
Stoker XI
17
Indlæg: 556
Tilmeldt: 29 dec 2006 09:55
Mit fyr: EKOHEAT 1500/ Blacksmith combi light
Areal: 350
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4050
Dagligt forbrug: 40kg temp 24+
Geografisk sted: 4050 skibby

Problemer med Ekoheat 900

Indlæg af Rene`larsen »

John Skov Jensen » 27 Sep 2012, 18:56 skrev:velkommen til
du vil opdage at din investering kræver både tålmodighed og vedholdenhed at få til at fungere problemfrit

sådan noget plader at skrive, hvad bygger du det på
MVH Rene` larsen
Søglimt blik og skifer
Rene`larsen
Stoker XI
Stoker XI
17
Indlæg: 556
Tilmeldt: 29 dec 2006 09:55
Mit fyr: EKOHEAT 1500/ Blacksmith combi light
Areal: 350
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4050
Dagligt forbrug: 40kg temp 24+
Geografisk sted: 4050 skibby

Problemer med Ekoheat 900

Indlæg af Rene`larsen »

Skiveren » 27 Sep 2012, 19:32 skrev:Hvis der er talte om en alarm udbrændt, så forsøg evt at sætte min. ydelsen op til 20 eller 25 og se om ikke banditten ikke kan kører med det... :lol:

vil prøve en gang for alle :evil: . Det har ikke noget med at sætte den op i min ydelse, den skal stå på 26 i min ydelse det er det den er testet til. sætter man den laver er det fordi man har lyst til at lege lidt men det kræver viden og tid, og derfor ikke et problem med nogle alarmer over hoved :lol:
MVH Rene` larsen
Søglimt blik og skifer
Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
15
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Blevet takket: 440 gange

Problemer med Ekoheat 900

Indlæg af John Skov Jensen »

Rene`larsen » 27 Sep 2012, 19:45 skrev:

sådan noget plader at skrive, hvad bygger du det på
Hundredvis af indlæg herinde om div små og store problemer taler vist deres eget sprog :roll:
Rene`larsen
Stoker XI
Stoker XI
17
Indlæg: 556
Tilmeldt: 29 dec 2006 09:55
Mit fyr: EKOHEAT 1500/ Blacksmith combi light
Areal: 350
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4050
Dagligt forbrug: 40kg temp 24+
Geografisk sted: 4050 skibby

Problemer med Ekoheat 900

Indlæg af Rene`larsen »

John Skov Jensen » 27 Sep 2012, 19:58 skrev:
Hundredvis af indlæg herinde om div små og store problemer taler vist deres eget sprog :roll:

ja men vis de holder sig til 26 i min drift så skal du bare se :great:

ps. ellers har jeg købt de eneste kedler der virker ???? :shock:
MVH Rene` larsen
Søglimt blik og skifer

Besvar