Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Forvarmer - intet sker?

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Spotsy
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 177
Tilmeldt: 07 dec 2011 15:06
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 122
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 2600
Årligt forbrug: Forventet: 4T

Forvarmer - intet sker?

Indlæg af Spotsy » 12 sep 2012 20:34

Jeg er i gang med det. Har haft 157 optænding på den. Det er for lidt efter min mening.


Squashbuddy
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 223
Tilmeldt: 20 mar 2012 13:42
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 110
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7550
Dagligt forbrug: 12
Årligt forbrug: 4,2
Geografisk sted: Holstebro
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

Forvarmer - intet sker?

Indlæg af Squashbuddy » 13 sep 2012 16:21

Så er der monteret en ny eltænder og det var heldigvis bare den der var stået af, i samme omgang opdaterede jeg styringen til nyeste version for at måle flere lux. Da jeg var oppe og hente eltænderen fik jeg også en ny luxmåler med der skulle være ca. 10 gange stærkere end den der allerede var monteret i ekoheaten, det er det bedste jeg har gjort siden jeg fik fyret :-) Tidligere kørte fyret fra 0 - 60 lux. Det højeste jeg har set på den er 84 lux og det er ved 100% drift, nu skal jeg love for det er en hel anden sag. Den er lige stoppet med at steppe op og kører nu på 50% drift med lux på den frække side af 150 :D Så nu bliver det bare hammer spændende at se hvordan fyret kører i lavdrift, har sat den ned fra 35% til 10% som minimum. Om det så er luxmåleren eller den nyeste opdatering der spiller kanon ved jeg ikke, men fedt hvis alarm udbrændt er en saga blot!

Så håber jeg bare den nye eltænder kan klare mere end de 257 som den gamle kunne, men nu er der heldigvis en på lager icon_cheesygrin.gif
Hvis du falder i søvn med en røv der klør, vågner du med en finger der lugter.

Brugeravatar
MortenW
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 615
Tilmeldt: 04 apr 2010 17:54
Mit fyr: Blackstar 10Kw. Styring 7.0.
Areal: 134
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5240
Geografisk sted: Odense - Fyn
Givet likes: 36 gange
Modtaget likes: 6 gange

Forvarmer - intet sker?

Indlæg af MortenW » 13 sep 2012 16:43

Jeg fatte "nada af" at du bare accepter din eltænder er stået af, og bare køber en ny :dontknow: Det er da klart en garanti sag, som Ekopower, skal dække.

Squashbuddy » 13 Sep 2012, 16:21 skrev:Så er der monteret en ny eltænder og det var heldigvis bare den der var stået af, i samme omgang opdaterede jeg styringen til nyeste version for at måle flere lux. Da jeg var oppe og hente eltænderen fik jeg også en ny luxmåler med der skulle være ca. 10 gange stærkere end den der allerede var monteret i ekoheaten, det er det bedste jeg har gjort siden jeg fik fyret :-) Tidligere kørte fyret fra 0 - 60 lux. Det højeste jeg har set på den er 84 lux og det er ved 100% drift, nu skal jeg love for det er en hel anden sag. Den er lige stoppet med at steppe op og kører nu på 50% drift med lux på den frække side af 150 :D Så nu bliver det bare hammer spændende at se hvordan fyret kører i lavdrift, har sat den ned fra 35% til 10% som minimum. Om det så er luxmåleren eller den nyeste opdatering der spiller kanon ved jeg ikke, men fedt hvis alarm udbrændt er en saga blot!

Så håber jeg bare den nye eltænder kan klare mere end de 257 som den gamle kunne, men nu er der heldigvis en på lager icon_cheesygrin.gif

Squashbuddy
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 223
Tilmeldt: 20 mar 2012 13:42
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 110
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7550
Dagligt forbrug: 12
Årligt forbrug: 4,2
Geografisk sted: Holstebro
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

Forvarmer - intet sker?

Indlæg af Squashbuddy » 13 sep 2012 17:00

Tja, jeg gider faktisk ikke bøvlet for de par hundrede kroner.
Hvis du falder i søvn med en røv der klør, vågner du med en finger der lugter.

Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

Forvarmer - intet sker?

Indlæg af Skiveren » 13 sep 2012 17:02

Squashbuddy » 13 Sep 2012, 16:21 skrev:Så er der monteret en ny eltænder og det var heldigvis bare den der var stået af, i samme omgang opdaterede jeg styringen til nyeste version for at måle flere lux. Da jeg var oppe og hente eltænderen fik jeg også en ny luxmåler med der skulle være ca. 10 gange stærkere end den der allerede var monteret i ekoheaten, det er det bedste jeg har gjort siden jeg fik fyret :-) Tidligere kørte fyret fra 0 - 60 lux. Det højeste jeg har set på den er 84 lux og det er ved 100% drift, nu skal jeg love for det er en hel anden sag. Den er lige stoppet med at steppe op og kører nu på 50% drift med lux på den frække side af 150 :D Så nu bliver det bare hammer spændende at se hvordan fyret kører i lavdrift, har sat den ned fra 35% til 10% som minimum. Om det så er luxmåleren eller den nyeste opdatering der spiller kanon ved jeg ikke, men fedt hvis alarm udbrændt er en saga blot!

Så håber jeg bare den nye eltænder kan klare mere end de 257 som den gamle kunne, men nu er der heldigvis en på lager icon_cheesygrin.gif
Du kunne godt ha ventet med at skiffe luxmåleren, da det er den nye opdatering der gør at den læser flere lux...
Men dejligt at hører det kører som det skal :great:
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø


Squashbuddy
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 223
Tilmeldt: 20 mar 2012 13:42
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 110
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7550
Dagligt forbrug: 12
Årligt forbrug: 4,2
Geografisk sted: Holstebro
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

Forvarmer - intet sker?

Indlæg af Squashbuddy » 13 sep 2012 17:38

Ja det kan være jeg prøver at teste det, måske smider jeg den gamle luxmåler i igen for at se om det er lige så godt, eller om det er en kombi, men jeg var så heldig at få luxmåleren med uden beregning sammen med eltænderen :-)
Hvis du falder i søvn med en røv der klør, vågner du med en finger der lugter.

Spotsy
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 177
Tilmeldt: 07 dec 2011 15:06
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 122
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 2600
Årligt forbrug: Forventet: 4T

Forvarmer - intet sker?

Indlæg af Spotsy » 13 sep 2012 21:52

MortenW » 13 Sep 2012, 16:43 skrev:Jeg fatte "nada af" at du bare accepter din eltænder er stået af, og bare køber en ny :dontknow: Det er da klart en garanti sag, som Ekopower, skal dække.

I følge ekopower er det slitage og derfor ikke dækket af garantien, fik jeg at ved i dag Men jeg får en ny gratis fra dem alligeved... De er meget kunde orienteret hos ekopower...


Besvar