mål på ekoheat 900

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
shamone
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 22
Tilmeldt: 07 aug 2012 22:51

mål på ekoheat 900

Indlæg af shamone »

Er der en venlig sjæl der gider at måle hvor meget ekoheat 900 måler i dybden inkl. den grå aflange kasse på frontpladen?

Brugeravatar
Grevens
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18 feb 2012 09:46
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 140
Brændsel: 6mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Dagligt forbrug: 4 / 22 kg
Årligt forbrug: 4481,7 kg 2013
Geografisk sted: SydØst for Køge
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 16 gange

mål på ekoheat 900

Indlæg af Grevens »

shamone » 16 Aug 2012, 13:08 skrev:Er der en venlig sjæl der gider at måle hvor meget ekoheat 900 måler i dybden inkl. den grå aflange kasse på frontpladen?
... stram mål : 660mm ... så kommer der jo frem og returrør på bagsiden ... - de kan knibes ned på 50mm ...
... de kan med fordel monteres inden anlægget sættes helt ind på plads ...
...
shamone
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 22
Tilmeldt: 07 aug 2012 22:51

mål på ekoheat 900

Indlæg af shamone »

ok, tak
går ud fra at den grå kasse sidder midt på låget? Hvor bred er den grå del? Hvad er der egentligt i den' ? kan den afmonteres uden at det betyder noget? er det rent kosmetisk?
Kan du fortælle mig hvor meget plads foran der kræves for at hive askeskuffen ud?
Det er fordi, at i øjeblikket sidder setup til gulvarmen der hvor fronten af eko'en skal pege imod, og pumpen til gulvarmen sidder lige i vejen, tror jeg nok...
Brugeravatar
Grevens
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18 feb 2012 09:46
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 140
Brændsel: 6mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Dagligt forbrug: 4 / 22 kg
Årligt forbrug: 4481,7 kg 2013
Geografisk sted: SydØst for Køge
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 16 gange

mål på ekoheat 900

Indlæg af Grevens »

- den grå del er ikke kun "kosmetik" ... der er dele af motorer og andet hardware der "rager" ud i den grå del ...

- hvis din pumpe sidder nede i gulvhøjde, er der vel ikke noget i vejen for at hæve pillefyret op over dette niveau ... ... bare ekofætter står i lod og vage, er den jo ligeglad med hvilken etage den er monteret på ...

- askeskuffen er ca. 440mm dyb ...

- nu kan jeg ikke umiddelbart se hvor i kongeriget du bor ... - men du er velkommen her på matriklen for at måle og veje ...
...
shamone
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 22
Tilmeldt: 07 aug 2012 22:51

mål på ekoheat 900

Indlæg af shamone »

askeskuffen er 440 mm . kræver det lige så meget plads for at få den ud?

Brugeravatar
Grevens
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18 feb 2012 09:46
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 140
Brændsel: 6mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Dagligt forbrug: 4 / 22 kg
Årligt forbrug: 4481,7 kg 2013
Geografisk sted: SydØst for Køge
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 16 gange

mål på ekoheat 900

Indlæg af Grevens »

... først en rettelse: - standart askeskuffe er "kun" 400mm, ( jeg havde målt på kompresskuffe)

... dernæst: selve fyret er 560mm, den grå "kasse" er 100mm ... - jeg har lige været ude og hive askeskuffen ud og man kan få den ud på ca. 300 mm, ved at vippe den en anelse opaf ....

- så tager vi den liige forfra:

- Fra bagkant af fyr, skal der være ca. 860mm for at få skuffen ud ...
- så kan man "trække" lidt fra idet man får skuffen skråt ud/op ...
- så skal man "lægge" lidt til, - de mm der skal bruges til rør på bagsiden ( kan fræses ind i væg) ...

- det er næsten nemmere hvis du skrev dine mål på rummet, med de genstande der er i vejen, her i tråden ... så kan jeg lave en "mock-up" model i 1til 1, og optage en video i farver så du kan se om det kan gi´ sig ...
- eller hvis du bor i nærheden af en anden Eko´fætter, kan du helt sikkert få lov at kigge lure ...
...
shamone
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 22
Tilmeldt: 07 aug 2012 22:51

mål på ekoheat 900

Indlæg af shamone »

Hej Grevens,
Jeg har lige haft min fejer forbi idag til en snak. Han mente at min skorsten var for gammel og dårligt valg til en ekoheat. Derfor vil jeg montere en ny skorsten lidt foran den gamle. Det giver bedre muligheder for placering af fyret. Indtil videre ser det altså ud til at mine pladsproblemer er løst. :)
Min fejer var enda så flink at mit bryggers fik ok fra ham. Så nu er det bare at gå igang!
Tusind tak for din hjælpsomhed.
Brugeravatar
Grevens
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18 feb 2012 09:46
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 140
Brændsel: 6mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Dagligt forbrug: 4 / 22 kg
Årligt forbrug: 4481,7 kg 2013
Geografisk sted: SydØst for Køge
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 16 gange

mål på ekoheat 900

Indlæg af Grevens »

... så vil jeg anbefale... - en anbefaling fra medlem Levi

" - derfor ville jeg bruge en Scancore keramisk skorsten med kondensstuds - så får man aldrig problemer med for lav skorstenstemp" ...

... når du nu har pungen op af lommen, kan det godt være en go´ ide at få en skorsten der er beregnet til moderne Biobrændselsfyr, der kører med en mejet lav røggastemperatur ...

- held og lykke med projektet ...
...
Brugeravatar
J-B
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1548
Tilmeldt: 27 feb 2012 10:28
Mit fyr: HS Tarm Woody 10kw V10 pt.
Areal: 85 Kvm
Brændsel: Varga træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7950
Årligt forbrug: 3.222,4kg.
Geografisk sted: Thorup Mors
Har takket: 50 gange
Blevet takket: 39 gange

mål på ekoheat 900

Indlæg af J-B »

shamone » 17 Aug 2012, 14:46 skrev:Hej Grevens,
Jeg har lige haft min fejer forbi idag til en snak. Han mente at min skorsten var for gammel og dårligt valg til en ekoheat. Derfor vil jeg montere en ny skorsten lidt foran den gamle. Det giver bedre muligheder for placering af fyret. Indtil videre ser det altså ud til at mine pladsproblemer er løst. :)
Min fejer var enda så flink at mit bryggers fik ok fra ham. Så nu er det bare at gå igang!
Tusind tak for din hjælpsomhed.
Vil det nemmeste ikke være at få en foring i den eksisterende, eller fjerne den gamle og sætte en ny op?, det kan da hjælpe lidt på pladsproblemet :great:
shamone
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 22
Tilmeldt: 07 aug 2012 22:51

mål på ekoheat 900

Indlæg af shamone »

Jo altså, Jeg fjerner den gamle + oliefyret så snart den nye skorsten er på plads og fyret er klar til montage. Nej ikke foring da den jo så stadig er dumt placeret. Men nu hvor jeg sætter et nyt rør op, bestemmer jeg jo selv hvor det sidder bedst. !

Besvar