Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

OPFORDRING. Kontakt Ekopower, hvis....

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
levi

OPFORDRING. Kontakt Ekopower, hvis....

Indlæg af levi » 03 aug 2012 17:35

Ekopower » 03 Aug 2012, 17:07 skrev:
Hej Kovas

Her ser du så skole eksemplet på hvad jeg mener. Jo mere jeg forsøger at hjælpe mine kunder på stokerpro, jo mere negativ omtale får jeg. ØV

Men denne gang bliver jeg og skal nok besvare alt det jeg kan i fremtiden, da jeg står 100 % inde for det jeg lover.

Jeg er nemlig ikke så sart personligt, men prøver blot at gøre det bedst muligt for mit firma icon_cheesygrin.gif

Med venlig hilsen
Perfekt du kommer tilbage og løser dine kunders problemer, - det var lige det der skulle til :great:

Hvis du bliver herinde og løser problemerne som du har lovet, - så skal jeg holde mig fra dine indlæg, - men forsvinder du igen, - så er jeg tilbage som en flue er over en lort icon_cheesygrin.gif

Velkommen tilbage Dan - jeg vil følge dine indlæg & løsninger med stor interesse :great:


levi

OPFORDRING. Kontakt Ekopower, hvis....

Indlæg af levi » 03 aug 2012 17:36

Jrm2 » 03 Aug 2012, 17:14 skrev:


Jeg kan da se at der er op til flere glade kunder og flere der har fået løst deres problemer men de tæller måske ikke med ?
Alt tæller - men der er stadig lang vej igen :great:

Smede Hans
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 02 aug 2012 21:47
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 185
Årligt forbrug: 5-6 t

OPFORDRING. Kontakt Ekopower, hvis....

Indlæg af Smede Hans » 03 aug 2012 19:30

Synes det er fint at ekopower svarer igen. De har et godt produkt, og jeg håber ikke de lader sig kyse af den hårde tone på forum.
En god del af kritikken kommer vist også fra konkurrenterne...

Så at der var nogen der skrev om smøremiddel til spindel. Lars ved ekopower gav mig et link til noget alu-fedt. http://www.kema.dk/data/tds/rg1100%20Re ... 0Grade.pdf
Det virker fint. smurte for ca. 5 uger siden, og ingen hylen endnu. Kan bla fås ved sanistål til ca 200,- og så er der til resten af mit liv - tror jeg icon_cheesygrin.gif

tvivleren
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 447
Tilmeldt: 07 aug 2009 23:06
Mit fyr: woody comfort 14-30kw
Areal: 140 fra 42
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8620
Dagligt forbrug: pt omkring 15
Årligt forbrug: forventer 4,5
Geografisk sted: Thorning 8620
Modtaget likes: 1 gang

OPFORDRING. Kontakt Ekopower, hvis....

Indlæg af tvivleren » 03 aug 2012 20:02

det skal jo være skidt for at det kan blive godt

Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

OPFORDRING. Kontakt Ekopower, hvis....

Indlæg af John Skov Jensen » 03 aug 2012 20:20

Smede Hans » 03 Aug 2012, 19:30 skrev:Synes det er fint at ekopower svarer igen. De har et godt produkt, og jeg håber ikke de lader sig kyse af den hårde tone på forum.
Den hårde tone skyldes i mine øjne kun at produktet ikke har fungeret optimalt og folk har løbet rundt som hovedløse høns og prøvet alle mulige ting for at komme problemerne til livs. Folk har købt et produkt der ikke fungerede og ikke levede op til forventningerne om problemløs automatisk drift
Dan skal ikke lade sig kyse eller blive tøsefornærmet, han skal lægge handling bag sit ord. Han har før lovet her på forum at han ville tage alle indlæg alvorligt, uden at der skete noget som helst. Nu siger han det så igen, så noget handling vil da se godt ud.

En god del af kritikken kommer vist også fra konkurrenterne...
Det passer ikke helt. Min opgave i dette liv er ikke at forsvare Levi, det gør han bedst selv, men der er altså hundredvis af indlæg her på forum om alle mulige forskellige problemer, uden at Ekopower gav lyd fra sig.
Jeg kender ikke til nogen sager hvor folk har klandret Levi for at løbe fra hans ord.


Så at der var nogen der skrev om smøremiddel til spindel. Lars ved ekopower gav mig et link til noget alu-fedt. http://www.kema.dk/data/tds/rg1100%20Re ... 0Grade.pdf
Det virker fint. smurte for ca. 5 uger siden, og ingen hylen endnu. Kan bla fås ved sanistål til ca 200,- og så er der til resten af mit liv - tror jeg icon_cheesygrin.gif


Smede Hans
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 02 aug 2012 21:47
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 185
Årligt forbrug: 5-6 t

OPFORDRING. Kontakt Ekopower, hvis....

Indlæg af Smede Hans » 03 aug 2012 20:35

Hold da op - jeg vidste slet ikke at der var så store følelser i pillefyr. :)

Men det er da sjovt at en konkurrent skal være dommer over en anden leverandørs indsats. Det er jo ligesom at spørge Volvo forhandleren om hvad han synes om VW....

Mit orange fyr har kørt upåklageligt, men jeg synes da heller ikke at det er ok (og heller ikke klogt) at eco ikke svarer på forum.

Men snakken om manglende service kan jeg ikke kende. De par gange jeg har ringet til dem har der været svar med det samme. Og de har heller ikke lovet mig noget der ikke er blevet holdt.

Men nu svarer de og det er jo kun godt.

Squashbuddy
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 223
Tilmeldt: 20 mar 2012 13:42
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 110
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7550
Dagligt forbrug: 12
Årligt forbrug: 4,2
Geografisk sted: Holstebro
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

OPFORDRING. Kontakt Ekopower, hvis....

Indlæg af Squashbuddy » 03 aug 2012 21:31

Der har da helt sikkert været nogle problemer med ekoheat, men når alt kommer til alt så er der vel reelt kun 2 problemer som går igen, alarm udbrændt og buldren. Så har der været nogle der har været uheldige med at få et fyr som bare ikke har fungeret med alle mulige tænkelige fejl men der vil jo altid være nogle fejl på sådanne produkter og så skal der vel bare en bytter til?

Jeg vil tro at langt den største del af ekoheat ejere bliver rigtige glade ekoheat ejere når buldren og alarm udbrændt er væk. Indtil problemet med alarmen er udbedret ser jeg til fyret når jeg står op og når jeg kommer hjem fra arbejde, er der gået alarm i den trykker jeg ok og start, det må jeg så leve med indtil det bliver lavet, og det tror jeg da helt sikkert ikke jeg dør af...
Hvis du falder i søvn med en røv der klør, vågner du med en finger der lugter.

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

OPFORDRING. Kontakt Ekopower, hvis....

Indlæg af Zarge » 03 aug 2012 21:52

Nope, så længe du er hjemme hver dag, og det ikke fryser 20 grader udenfor, går det vel nok...;-)

Brugeravatar
Grevens
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18 feb 2012 09:46
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 140
Brændsel: 6mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Dagligt forbrug: 4 / 22 kg
Årligt forbrug: 4481,7 kg 2013
Geografisk sted: SydØst for Køge
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 16 gange

OPFORDRING. Kontakt Ekopower, hvis....

Indlæg af Grevens » 03 aug 2012 21:55

... jeg har ikke haft problemer med alarm udbrændt, og bulder har jeg justeret mig ud af ...

- jeg kører med version 1,36 og fyret har netop rundet 300 drifttimer ... ... men jeg skal nok kontakte Eko´ én eller dag ...
...

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

OPFORDRING. Kontakt Ekopower, hvis....

Indlæg af kovas » 03 aug 2012 21:59

Hej igen.
Dan ikke for at snakke en masse fortid, men man må vel sige at man ligger som man har redt, for hvad vil du ha at man skal gøre når du et sted siger kontakt din forhandler og et andet sted ring eller skriv til mig. Meget kunne ha været undgået hvis du havde besvaret min sidste mail. Lad os være konstruktive. Og jeg kan skam godt forstå at du kan blive træt. Der er godt nok meget støj på linjen, men hvis man nøjes med at rådgive og hjælpe de ekoheat ejere som har problemer og lader resten stå for hvad det nu er. Du behøver jo ikke at stå på mål for alle mulige kommentarer.
Nu til problemet:
Som jeg oplever det så kører fyret fint når det ligget omkring setpunkt (fra 10gr før til det stopper) når det så som nu kører sommerdrift så er keddeltemp typisk omkring 46gr når det når næste periode. Fyret starter osv og stepper op til indtastet max ydelse feks 60% uden problemer, display skifter til at vise aktuel kwh-ydelse. Der går lidt tid hvor det køre på de 60% så tager fanden ved det og det køre med bulder indtil temperaturen er på ca 54gr.Derefter spinner det som en kat. Setpunkt er 65gr, pumpen starter ved 50gr der sidder en esbe shunt med fast indbygget åbning til 55gr. Jeg køre nu med v1,36
fik 1,37 af Martin bioservice, men fandt ingen forbedring. Har også prøvet med v141 hvor der kommer en masse blæs på når der steppes op. Det blev det ikke bedre af. Optænding 85g hvis mindre sker det af og til at den starter med optænding nr. 2 ( dette kunne måske afhjælpes med den luxføler som Martin omtaler) Her vil jeg lige indskyde en bøn, det ville være rigtig dejligt hvis der til en ny version fulgte en beskrivelse af hvad den kan bedre/anderledes i forhold til den gamle. Så kan man selv bedømme om det er noget man har behov for. Jeg har prøvet at låse i de forskellige områder og jeg har stillet på p-leddet mindre og d-leddet også mindre,det køre fint, men fyret buldre stadig i samme område.
Håber du har et godt forslag.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh


Besvar