OPFORDRING. Kontakt Ekopower, hvis....

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Brugeravatar
MortenW
Stoker XII
Stoker XII
14
Indlæg: 615
Tilmeldt: 04 apr 2010 17:54
Mit fyr: Blackstar 10Kw. Styring 7.0.
Areal: 134
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5240
Geografisk sted: Odense - Fyn
Har takket: 36 gange
Blevet takket: 6 gange

OPFORDRING. Kontakt Ekopower, hvis....

Indlæg af MortenW »

Kontakt Ekopower, hvis du har problemer med dit Ekoheat. Er der tale om fejl af den ene eller anden slags, skal du kontakte Ekopower pr. telefon. Ikke mail!

Jeg har talt med Lars fra Ekopower. "Det undre det ham", at det igen der ringer, "set i forhold til de mange problemer" som folk beskriver her på forummet.

Bl.a er der ikke andet end et par stykker, der har rette henvendelse pga. manglende CE mærkning.

Som et ex. Hvis der tale om fejl på sneglen, som nogen beskriver herinde. Skal man kontakte Ekopower, ikke StokerPro forum. For hvis der er tale om en general fejl, skal fejlen jo rettes på ALLE Ekoheat fyr. Ikke kun dem som sidder og skriver her på forummet.

Som Lars fra Ekopower siger videre. Så sidder Ekopower, altså ikke herinde og læser trådene igennem, for og se hvad det er for problemer man står med.
Endvidere er det jo "ikke" alle Ekoheat ejere, som færdes her på forummet!

Alle henvendelser, som man ringer til Ekopower med. Bliver taget seriøst! Der er flere problem stillinger, som er ved og blive rettet. Men Rom blev ikke bygget på en dag.

Så hvad der er af Harcore fejl og mangler. RING til Ekopower :great:

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11096
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 141 gange

OPFORDRING. Kontakt Ekopower, hvis....

Indlæg af Ulrik »

Jeg forstår udemærket denne tråd.
Det er ikke hensigtsmæssigt for Ekopower at de fejl deres anlæg har offentliggøres på et forum hvor alle kan læse om dem.
Det kunne jo skræmme potentielle købere.

Ved at spørge om hjælp på Stoker Pro giver man samtidig et øjebliksbillede af hvordan produktet fungerer.
Det er uundværligt når man skal købe anlæg.

Når man nu tænker på hvor mange EkoHeat ejere der skriver herinde, så finder jeg det da underligt at EkoPower ikke vælger at følge med herinde.
På den måde kan de lære noget af det de skulle have lært da de testede anlægget.

Så min opfordring bliver at folk skal blive ved med at skrive om deres erfaringer og problemstillinger. Ikke bare hvis man er EkoHeat ejer, men gøre det uanset hvilket fyr man ejer.
Selvfølgelig skal man tage kontakt til producent hvis der er defekter. Men det er vel naturligt nok at forsøge at løse dem selv inden man gør det.
MvH Ulrik©
Brugeravatar
MartinLau
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 785
Tilmeldt: 21 feb 2012 17:28
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 204
Brændsel: Fågelfors 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 4840
Dagligt forbrug: 10-15 kg
Årligt forbrug: 5,5 tons
Geografisk sted: Nørre Vedby (Falster)
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 4 gange

OPFORDRING. Kontakt Ekopower, hvis....

Indlæg af MartinLau »

Mail er lige så godt som at ringe i forhold til at gøre opmærksom på fejl og mangler. Samtidig har man så et bevis, hvis det, mod forventning, skulle ryge forbi Forbrugerombudsmanden.

Derudover bor jer tilstrækkelig langt ude på landet til, at hvis jeg skal tale i mobil, så skal jeg have hovedet helt op ad vinduet og må kun holde mobilen med 2 fingre i siden. Ellers er der 0-signal.

Det har jeg så også skrevet til Ekopower, vidst nok.

Man de svarer telefonen væsentlig hurtigere end mails, så det kan godt anbefales, hvis man vil have hurtig svar.
Venlig hilsen

Martin Lau
-----------------------------------------------
Better to reign in hell, than to serve in heaven!
Brugeravatar
MortenW
Stoker XII
Stoker XII
14
Indlæg: 615
Tilmeldt: 04 apr 2010 17:54
Mit fyr: Blackstar 10Kw. Styring 7.0.
Areal: 134
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5240
Geografisk sted: Odense - Fyn
Har takket: 36 gange
Blevet takket: 6 gange

OPFORDRING. Kontakt Ekopower, hvis....

Indlæg af MortenW »

Blot til orientering. Så er deres mail server ret ustabil pt. Så det er ikke sikkert de mail man skriver til Ekopower kommer frem.
Brugeravatar
MortenW
Stoker XII
Stoker XII
14
Indlæg: 615
Tilmeldt: 04 apr 2010 17:54
Mit fyr: Blackstar 10Kw. Styring 7.0.
Areal: 134
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5240
Geografisk sted: Odense - Fyn
Har takket: 36 gange
Blevet takket: 6 gange

OPFORDRING. Kontakt Ekopower, hvis....

Indlæg af MortenW »

Ulrik » 01 Aug 2012, 10:33 skrev:Jeg forstår udemærket denne tråd.
Det er ikke hensigtsmæssigt for Ekopower at de fejl deres anlæg har offentliggøres på et forum hvor alle kan læse om dem.
Det kunne jo skræmme potentielle købere.

Ved at spørge om hjælp på Stoker Pro giver man samtidig et øjebliksbillede af hvordan produktet fungerer.
Det er uundværligt når man skal købe anlæg.

Når man nu tænker på hvor mange EkoHeat ejere der skriver herinde, så finder jeg det da underligt at EkoPower ikke vælger at følge med herinde.
På den måde kan de lære noget af det de skulle have lært da de testede anlægget.

Så min opfordring bliver at folk skal blive ved med at skrive om deres erfaringer og problemstillinger. Ikke bare hvis man er EkoHeat ejer, men gøre det uanset hvilket fyr man ejer.
Selvfølgelig skal man tage kontakt til producent hvis der er defekter. Men det er vel naturligt nok at forsøge at løse dem selv inden man gør det.
Ulrik, vi er jo stadig under købelovens bestemmelser. Det vil sige, at garantien kan bortfalde hvis du begynder og pille for meget selv. Justeringer, smører og almindelig vedligehold, er en ting.
Men begyndte og slibe eller ændre, kan få negative konsekvenser, som kan betyde at ens garanti bortfalder. Det vil bl.a. betyde at ens retur ret bortfalder, hvis det skulle komme der til.

Vi kan ikke forlange at Ekopower skal sidde herinde, og læse de tråde der er omkring de problemer som er. Men det kan man selvfølgelig have delte meninger om.

Jeg har valgt og tage telefonen og ringe til Ekopower, hvis der er noget som jeg finder mystisk, eller forkert.

Brugeravatar
Grevens
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18 feb 2012 09:46
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 140
Brændsel: 6mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Dagligt forbrug: 4 / 22 kg
Årligt forbrug: 4481,7 kg 2013
Geografisk sted: SydØst for Køge
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 16 gange

OPFORDRING. Kontakt Ekopower, hvis....

Indlæg af Grevens »

... tak for updaten Morten ...

- hvis jeg selv sad med "aben" ville jeg måske være lidt mere på den Pro-aktive linje ... ex. selv kontakte de kunder der mangler CE mærke ... - eller ??? ... jeg ville måske følge med på de forums der skriver om mit produkt, for at kunne agere før sageren udvikler sig ... være fremme i skoen, med i front, ude ved gutterne, med opmuntringer og kloge ord ... ... forklare at der arbejdes på sagerne , at fabrikken skylder kvajebajer i store mængder, at man ligger vandret i seletøjet for at nå det hele men at koncernen kun har 1 + 1 medarbejder der skal nå runt i hele landet ... .... og såén ...

- og da det er et nyt produkt, deler vi Ekofætter ejerer jo både glæder og sorger med hinanden, - det kan der da ikke være noget galt med ... ... de fleste historier ender jo med smil på læben ... .. nogen dog med nedafvendte kurver ...
...
paw
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 951
Tilmeldt: 18 sep 2009 20:26
Mit fyr: woody 16 kw V10
Areal: 80
Brændsel: Træ-piller
Fremviser gerne i postnummer: 9600
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 10 gange

OPFORDRING. Kontakt Ekopower, hvis....

Indlæg af paw »

Øhh, er det ikke mere "normalt" man henvender sig hvor man købt produktet og han så går videre til fabrikanten, der så må lave det om eller bytte eller noget helt andet.
Smeden er da sikkert også ked af kunder der brokker sig, så det er nok dem der bedst kan presse fabrikanten, hvis de melder at deres produkt har for mange mangler evt true med at de ikke vil sælge deres produkt mere.
Brugeravatar
MartinLau
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 785
Tilmeldt: 21 feb 2012 17:28
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 204
Brændsel: Fågelfors 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 4840
Dagligt forbrug: 10-15 kg
Årligt forbrug: 5,5 tons
Geografisk sted: Nørre Vedby (Falster)
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 4 gange

OPFORDRING. Kontakt Ekopower, hvis....

Indlæg af MartinLau »

Det er ikke os alle der har købt en "Kom-og-installer-mit-fyr-pakke", så vi har ingen smed at henvende os til.
Dantørv kan nok ikke hjælpe mig meget derfra hvor de sidder.
Venlig hilsen

Martin Lau
-----------------------------------------------
Better to reign in hell, than to serve in heaven!
Brugeravatar
MortenW
Stoker XII
Stoker XII
14
Indlæg: 615
Tilmeldt: 04 apr 2010 17:54
Mit fyr: Blackstar 10Kw. Styring 7.0.
Areal: 134
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5240
Geografisk sted: Odense - Fyn
Har takket: 36 gange
Blevet takket: 6 gange

OPFORDRING. Kontakt Ekopower, hvis....

Indlæg af MortenW »

Grevens » 01 Aug 2012, 18:09 skrev:... tak for updaten Morten ...

- hvis jeg selv sad med "aben" ville jeg måske være lidt mere på den Pro-aktive linje ... ex. selv kontakte de kunder der mangler CE mærke ... - eller ??? ... jeg ville måske følge med på de forums der skriver om mit produkt, for at kunne agere før sageren udvikler sig ... være fremme i skoen, med i front, ude ved gutterne, med opmuntringer og kloge ord ... ... forklare at der arbejdes på sagerne , at fabrikken skylder kvajebajer i store mængder, at man ligger vandret i seletøjet for at nå det hele men at koncernen kun har 1 + 1 medarbejder der skal nå runt i hele landet ... .... og såén ...

- og da det er et nyt produkt, deler vi Ekofætter ejerer jo både glæder og sorger med hinanden, - det kan der da ikke være noget galt med ... ... de fleste historier ender jo med smil på læben ... .. nogen dog med nedafvendte kurver ...
Greven enig med meget af det du skrev.

Men jeg ved fra Lars fra Ekopower, at deres mail system har været ned. Og at der kan være forsvundet mail ud i den blå luft. Man kan måske foranlediges til og tro, at ens henvendelse er under behandling.
Derfor opfordre jeg til at man ringer, hvis der er problemer.

Samtidig opfodre jeg til at man ikke laver konstruktions ændringer på fyret, da man står særdeles dårligt mht. ens garanti. Den bortfalder ganske simpelt, hvis du laver ændringer af fysisk karakter.
Jeg ved hvad jeg taler om, da jeg i et tidlige job har siddet i en rep. afdeling. Kunne man se at der var rørt så meget som ved en skrue, røg produktet retur til kunden. Man må ganske simpelt ikke.

Jeg har jo også købt mit fyr igennem en forhandler. Selv om jeg har rette skriftelig henvendelse til ham ang. manglende CE mærkning, har han undladt og svare mig.
Det virker på mig, som om at forhandleren (nogle) kun er interesseret i at sælge for at få lidt profit. Men når lokummet brænder, forholder man sig passiv, og lader Ekopower stå alene med "lorten" i hånden.

Mht. CE mærkningen er jeg ikke så bekymret, som jeg tidligere har været. Byggevareinfo, som høre under Energi styrelsen, overvåger mange danske firmaer. De tager jævnligt på kontrolbesøg hos firmaer, for og se om der svindles, - eller om der er manglende CE mærkning.
paw
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 951
Tilmeldt: 18 sep 2009 20:26
Mit fyr: woody 16 kw V10
Areal: 80
Brændsel: Træ-piller
Fremviser gerne i postnummer: 9600
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 10 gange

OPFORDRING. Kontakt Ekopower, hvis....

Indlæg af paw »

Hvis anlæget er sat op efter loven osv, og det ikke virker, så må sælger da på banen og hjælpe kunden. Er det ikke simpel service ?
Ser da fint ud her ?
http://www.dantorv.dk/danfyret/ekoheat-pillefyr.html
Senest rettet af paw 01 aug 2012 20:54, rettet i alt 1 gang.

Besvar