Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

minimum ydelse.

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Besvar
Brugeravatar
bioservice
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 253
Tilmeldt: 28 mar 2011 21:47
Mit fyr: Biomax 10
Areal: 186
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8766
Årligt forbrug: 7-8000
Geografisk sted: Nørre Snede
Kontakt:

minimum ydelse.

Indlæg af bioservice » 02 aug 2012 00:26

levi » 02 Aug 2012, 00:22 skrev:
Det ændrer ikke ved at det er en lappeløsning for at få fyret til at køre :shock:

Det er en ommer :great:


JEg forstår ikke hvad du mener med lappeløsning.... fyret kan udemærket fyre i lavdrift... men kan komme længere ned med en anden fotoføler,,, det gør sig også gældende for Scotten....
og Jvf. min tese omkring fyringsøkonomi, og driftsstabilitet, så er det vel ikke en lappeløsning at man sænker indfyringseffekten for at optimere driften....
fyret starter og slukker fint uden en anden fotoføler, men kan komme ned på 0,8 Kw ved at skifte..

Ommer... nej du gamle, det her er vist den rigtige løsning..... :P
MVH

Martin Andreasen
Nh Bioservice
tlf 2166 2288
www.nhbioservice.dk
info@nhbioservice.dk

Følg os også på facebook, her kan du bedømme din oplevelse med firmaet, eller følge os i vores arbejde.


levi

minimum ydelse.

Indlæg af levi » 02 aug 2012 00:28

Skiveren » 02 Aug 2012, 00:25 skrev:Endnu en unødvendig klapjagt... icon_frown.gif
Unødvendig ? - hvorledes ? - jeg syntes da det er pænt relevant...

levi

minimum ydelse.

Indlæg af levi » 02 aug 2012 00:32

bioservice » 02 Aug 2012, 00:26 skrev:


JEg forstår ikke hvad du mener med lappeløsning.... fyret kan udemærket fyre i lavdrift... men kan komme længere ned med en anden fotoføler,,, det gør sig også gældende for Scotten....
og Jvf. min tese omkring fyringsøkonomi, og driftsstabilitet, så er det vel ikke en lappeløsning at man sænker indfyringseffekten for at optimere driften....
fyret starter og slukker fint uden en anden fotoføler, men kan komme ned på 0,8 Kw ved at skifte..

Ommer... nej du gamle, det her er vist den rigtige løsning..... :P
Det er da ikke den rigtige løsning hvis du hele tiden skal holde gang i fyret ?

Du skrev selv "at man skulle holde gang i fyret om sommeren for at skåne skorsten & eltænder" - det er da energispild uden lige ?

Fyret skal da kun lave energi når der er behov for det, - at have en tomgangsdrift er jo ren konvektionstab (Uanset hvor mange kw fyret laver), - ikke en skid andet - du bruger jo ikke varmen ?

Altså - enten snakker vi totalt forbi hinanden, - eller også - ja så ved jeg godt nok ikke....

Brugeravatar
bioservice
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 253
Tilmeldt: 28 mar 2011 21:47
Mit fyr: Biomax 10
Areal: 186
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8766
Årligt forbrug: 7-8000
Geografisk sted: Nørre Snede
Kontakt:

minimum ydelse.

Indlæg af bioservice » 02 aug 2012 00:32

levi » 02 Aug 2012, 00:28 skrev:
Unødvendig ? - hvorledes ? - jeg syntes da det er pænt relevant...

Så flyt din tese over i forhandler sektionen, som du kan se i overskriften så omhandler tråden Ekoén og lidt længere nede, kan du se at der står minimumsydelse...

Jeg vedkender mig mit tidligere ansættelsesforhold i Eksperten, at jeg var tilfreds med at arbejde der, og at jeg arbejder for dem, ligesom hvis du bestiller en elektriker, eller andet...
MVH

Martin Andreasen
Nh Bioservice
tlf 2166 2288
www.nhbioservice.dk
info@nhbioservice.dk

Følg os også på facebook, her kan du bedømme din oplevelse med firmaet, eller følge os i vores arbejde.

Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

minimum ydelse.

Indlæg af Skiveren » 02 aug 2012 00:33

Hvis man er selvstændig er man vel selvstændig, ik.. :wink:
Det er jo noget helt andet hvis man er på løningslisten, der er vi enig.. Men det er bioservice ikke, som jeg har forstået det... Og det er sku da ikke fair at han skal skrive alle hans kunder op herinde... eller hvad ? :wink:
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø


levi

minimum ydelse.

Indlæg af levi » 02 aug 2012 00:38

Skiveren » 02 Aug 2012, 00:33 skrev:Hvis man er selvstændig er man vel selvstændig, ik.. :wink:
Det er jo noget helt andet hvis man er på løningslisten, der er vi enig.. Men det er bioservice ikke, som jeg har forstået det... Og det er sku da ikke fair at han skal skrive alle hans kunder op herinde... eller hvad ? :wink:
Nu er der nok en grund til jeg stikker lidt til Martin, - Skiveren, - det er måske fordi det var mig der fik ham ansat i sin tid, - og efter hvad jeg hører fra tidligere kollegaer - og ja jeg snakker stadig med tidligere kollegaer i eksperten - så har det "ansættelsesforhold" ikke ændret sig.

Der er flere der er "selvstændige" men stadig "ansat" af vvs-eksperten, - skal man ikke fortælle det ? - det syntes jeg absolut man skal.... - og det mener jeg faktisk er særdeles relevant!
Last edited by 1 on levi; edited 2 times in total

levi

minimum ydelse.

Indlæg af levi » 02 aug 2012 00:40

bioservice » 02 Aug 2012, 00:32 skrev:

Så flyt din tese over i forhandler sektionen, som du kan se i overskriften så omhandler tråden Ekoén og lidt længere nede, kan du se at der står minimumsydelse...

Jeg vedkender mig mit tidligere ansættelsesforhold i Eksperten, at jeg var tilfreds med at arbejde der, og at jeg arbejder for dem, ligesom hvis du bestiller en elektriker, eller andet...
Jeg har da holdt mig til emnet, - og vedkendt & Argumenteret for at jeg ikke er enig i din "tese" :great:

At jeg så stikker lidt til din arbejdsplads, - den kunne du have lukket for længe siden hvis du gad & var ærlig :great:

Brugeravatar
bioservice
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 253
Tilmeldt: 28 mar 2011 21:47
Mit fyr: Biomax 10
Areal: 186
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8766
Årligt forbrug: 7-8000
Geografisk sted: Nørre Snede
Kontakt:

minimum ydelse.

Indlæg af bioservice » 02 aug 2012 00:44

levi » 02 Aug 2012, 00:32 skrev:
Det er da ikke den rigtige løsning hvis du hele tiden skal holde gang i fyret ?

Hvorfor ikke... Jvf min tese er det bedre med en lav minimums effekt, og hvis der stadig genereres for meget varme, så slår pausestop til, men det er med at minimere dette....

Du skrev selv "at man skulle holde gang i fyret om sommeren for at skåne skorsten & eltænder" - det er da energispild uden lige ? ..........

Du overtolker vist det skrevne lidt.... men
Jeg har mit fyr tændt 24-7-365 også mit tidligere fyr... og med ekoen, så går fyret i pausestop hvis der absolut ikke er behov for varme, jeg har gulvvarme som du ved, og nyder komforten i et varmt badeværelsesgulv...
dog bestræber jeg mig på at holde pausestop på et absolut minimum, og holde fyret kørende altid, det giver en jævn varme i huset, varmt vand, og derudover er skorsten og kedel altid ren og pæn

Fyret skal da kun lave energi når der er behov for det, - at have en tomgangsdrift er jo ren konvektionstab (Uanset hvor mange kw fyret laver), - ikke en skid andet - du bruger jo ikke varmen ?

Jeg bruger skam min varme, men hvis der ikke er forbrug, så stopper Ecoém også, men igen, jeg bestræber mig på at holde fyret så langt nede i ydelse at kedlen altid holder den samme temp....

Altså - enten snakker vi totalt forbi hinanden, - eller også - ja så ved jeg godt nok ikke....
Nej jeg tror bare du har din religion og jeg har min....
Men jeg vil gerne give dig ret i at der ikke er fornuft i at lave varme når der ikke er brug for den, men jeg taler heller ikke om at lave varme, men om at biholde temperaturen... og ja, der er ikke det store forbrug om sommeren, men det er en løsning, for dem der ikke er interesseret i at investere i en dyr skorsten, en ny VVb løsning, eller andre omkosningsfulde løsninger....
MVH

Martin Andreasen
Nh Bioservice
tlf 2166 2288
www.nhbioservice.dk
info@nhbioservice.dk

Følg os også på facebook, her kan du bedømme din oplevelse med firmaet, eller følge os i vores arbejde.

levi

minimum ydelse.

Indlæg af levi » 02 aug 2012 00:51

bioservice » 02 Aug 2012, 00:44 skrev:
Nej jeg tror bare du har din religion og jeg har min....
Men jeg vil gerne give dig ret i at der ikke er fornuft i at lave varme når der ikke er brug for den, men jeg taler heller ikke om at lave varme, men om at biholde temperaturen... og ja, der er ikke det store forbrug om sommeren, men det er en løsning, for dem der ikke er interesseret i at investere i en dyr skorsten, en ny VVb løsning, eller andre omkosningsfulde løsninger....
Jamen så er vi vist sådan set enige...

Så kan vi jo skrive at din "tese" går på at have en lavpris/skod installation - med ubekendt energisplid til følge.

Min "tese" går på at bruge flere penge på installationen - med fremadrettet energibesparelse til følge..

Er vi enige nu ?
Last edited by 1 on levi; edited 2 times in total

Brugeravatar
bioservice
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 253
Tilmeldt: 28 mar 2011 21:47
Mit fyr: Biomax 10
Areal: 186
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8766
Årligt forbrug: 7-8000
Geografisk sted: Nørre Snede
Kontakt:

minimum ydelse.

Indlæg af bioservice » 02 aug 2012 00:52

levi » 02 Aug 2012, 00:38 skrev:
Nu er der nok en grund til jeg stikker lidt til Martin, - Skiveren, - det er måske fordi det var mig der fik ham ansat i sin tid, - og efter hvad jeg hører fra tidligere kollegaer - og ja jeg snakker stadig med tidligere kollegaer i eksperten - så har det "ansættelsesforhold" ikke ændret sig.+

Hvis de er så informeret, så bed dem om at finde en ansættelseskontrakt på mig, eller en fast overførsel af penge ind på min konto..... det eksisterer ikke....
jeg er en fast gæst ved vvs eksperten, så de kender mig skam udemærket, jeg kommer i alle afdelinger, og de fleste kender vist mig... men det er også den største grossist, og der er mange af deres kedler på markedet der skal serviceres...... og nu råber du nok --- se alle andre kedler end mine går i stykker ----..
men jeg er overbevist om at der procentmæssigt er næsten lige mange fejl, defekter, og behov for service på alle kedler, og da der er solgt rigtig mange KL, Multi 22, Orlan, Herkules Goliat, osv... så er det som regel der jeg henter reservedele til kedlerne... det giver vist sig selv....

Der er flere der er "selvstændige" men stadig "ansat" af vvs-eksperten, - skal man ikke fortælle det ? - det syntes jeg absolut man skal.... - og det mener jeg faktisk er særdeles relevant!
har vist nævnt mit tilhørsforhold op til flere gange...
MVH

Martin Andreasen
Nh Bioservice
tlf 2166 2288
www.nhbioservice.dk
info@nhbioservice.dk

Følg os også på facebook, her kan du bedømme din oplevelse med firmaet, eller følge os i vores arbejde.


Besvar