Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

minimum ydelse.

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Besvar
Vangsgaard
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 547
Tilmeldt: 10 nov 2010 18:41
Mit fyr: Scotte Blackstar 16 kW
Areal: 269
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6600
Årligt forbrug: 7-8
Geografisk sted: Kolding
Modtaget likes: 1 gang

minimum ydelse.

Indlæg af Vangsgaard » 02 aug 2012 21:02

Men viser ekoheat ikke temperaturen fra VVB i displayet ? Så virker det da lidt ugennemtænkt hvis fyret ikke kan starte når VVB temp bliver for lav?

Det virker i hvert fald super i scotten :great:


Ekopower
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 71
Tilmeldt: 08 jun 2011 14:59
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 187
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Geografisk sted: Middelfart
Kontakt:

minimum ydelse.

Indlæg af Ekopower » 02 aug 2012 21:06

Hej

Jeg vil med dette indlæg, gerne prøve at besvære de seriøse spørgsmål, som faktisk er i denne tråd omkring Ekoheat. Men da jeg ikke er spor bedre end visse andre bruger på dette forum, så vil jeg startet lidt med minimumsydelse.

Jeg kan faktisk både give Martin og Søren ret, da jeg langt hen af vejen mener de ser meget ens på det. Der er nemlig situationer, hvor det kan være en fordel, at holde fyret i gang, men der er bestemt og situationer, hvor sommerdrift er en fordel. Det hele afhænger af forbrug (VVB, gulvvarme, uisolerede rør osv.) og af udetemperaturen. Jeg må derfor også give Søren ret angående klimastyring, hvilken jeg også arbejder på til Ekoheat og helt sikker har vklar til næste sommer.

Men det er direkte ukorrekt, når Søren skriver "Det er derfor min "tese" at den tråd blot er en lappeløsning, fordi man har indset at man ikke kan få fyret til at dosere piller ens artet under opstart. DET HAR JEG INGEN PROBLEMER MED.

Jeg må derfor også klart give til kende, at jeg helt klart er tilhænger af Martin´s fremgangsmåde, frem for Søren´s. Martin har en Ekoheat og sender mig jævnligt gode og udybende mail, med ideer til forbedringer på Ekoheat. Jeg betvivler ikke Søren viden og udannelse, men han har desværre nu flere gange skrevet direkte ukorrekte oplysninger omkring Ekoheat, Ekopower og min person.

Generelt set, så arbejder jeg i øjeblikket på nogle forbedringer omkring foto sensoren, så den bedre måler Lux ved lavlast. Jeg har nemlig selv forsøgt med andre foto sensor, men uden den store held.
Derudover arbejder jeg også med jeres ide, om at lade anlægget kunne starte efter behov i VVB.

Hvis man "kun" har brug for varmt vand og 1 gulvvarmekreds, så anbefaler jeg, at man kører i sommerdrift. (Vejret tillader jo desværre ikke, at vi slukker anlægget denne sommer og varmer vandet op på el)

Kovos: Herd er nøjagtig ens i Ekoheat 900 og 1500, den er dog helt anderledes i Ekoheat 2500. Det er korrekt at anlægget går i pause stop, når den kommer 8 gr. over set punkt, men starter først igen, når den er 10 gr. under set punkt.

MichaelIK: Man kan skam fint få VVB prioritering til Ekoheat, hvilken jeg også har solgt til ca. ½ delen af dem.
Det er også rigtigt, at der har været lidt opgaver at løse med Ekoheat, men jeg har faktisk løst de fleste og skal nok få løst de sidste. Alt dette uden økonomisk extra omkostning for kunderne, så mon ikke mine kunder fårhåbenligt bliver lige så glade for deres Danske produkt, som du for din Østriske produkt

Jeg håber dette besvare nogle af spørgsmålene i denne tråd, ellers lad mig vide og jeg skal forsøge at gøre det bedre.

Med venlig hilsen

Ekopower
Dan Elkjær
Ekopower
Dan Elkjær

oako73
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 73
Tilmeldt: 26 aug 2010 20:05
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 260
Brændsel: RW piller endnu
Fremviser gerne i postnummer: 9640
Geografisk sted: Vesthimmerland
Kontakt:

minimum ydelse.

Indlæg af oako73 » 02 aug 2012 21:38

Hej Dan

det er rart at se at du følger med,og jeg glæder mig til at se de øvrige tiltag, I finder på. :great:
Ole Olsen
Vesthimmerland

Smede Hans
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 02 aug 2012 21:47
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 185
Årligt forbrug: 5-6 t

minimum ydelse.

Indlæg af Smede Hans » 02 aug 2012 21:59

Fedt at se at Ecopower endelig tager til genmæle. Har fulgt med i de sidste par tråde, og kan ikke genkende ret meget at det der bliver skrevet om diverse problemer.
Jeg har haft ringet eil ecopower et par gange siden jeg købte dyret for 2-3 mdr siden. Har fået god og prof hjælp med det samme.
Er rigtig glad for eko'en.

Fik sendt en ny software da jeg klagede over buller, og det har løst problemet. Bruger bare lidt længere tid på at steppe op.

Brugeravatar
Grevens
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18 feb 2012 09:46
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 140
Brændsel: 6mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Dagligt forbrug: 4 / 22 kg
Årligt forbrug: 4481,7 kg 2013
Geografisk sted: SydØst for Køge
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 16 gange

minimum ydelse.

Indlæg af Grevens » 02 aug 2012 22:28

lamborg » 02 Aug 2012, 20:01 skrev:Og til Greven. Nej jeg får ikke den slags uhøvisk tale på når fætteren kører 10% ....
... jeg skal være den 2´ ( anden ) til at beklage mit sprogvalg ... - der burde retteligt ha´ stået "ståpels" ... - som i "gåsehud" ... - Jeg beklager ...

- jeg er meget tilfreds med kun at bruge 8,- / 10,- på varmt brugsvand om dagen ... ... med oliefætter brugte vi ca. for 1000,- om måneden ... -den er så nede på ca. 250,- nu ...

- jeg kan ikks se at en VVB prio-sæt kan gøre det ret meget bedre ... ( -og det siger jeg KUN fordi min VVS montør ikke mente det var en nødvendig "gimmick" at installere ... )
...


Brugeravatar
bioservice
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 253
Tilmeldt: 28 mar 2011 21:47
Mit fyr: Biomax 10
Areal: 186
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8766
Årligt forbrug: 7-8000
Geografisk sted: Nørre Snede
Kontakt:

minimum ydelse.

Indlæg af bioservice » 02 aug 2012 22:48

Hej Dan.

Tak for din tilbagemelding, jeg syntes det er fint du har svaret på en tråd der er rendt for langt til siden.. ;-)
MVH

Martin Andreasen
Nh Bioservice
tlf 2166 2288
www.nhbioservice.dk
info@nhbioservice.dk

Følg os også på facebook, her kan du bedømme din oplevelse med firmaet, eller følge os i vores arbejde.

Squashbuddy
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 223
Tilmeldt: 20 mar 2012 13:42
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 110
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7550
Dagligt forbrug: 12
Årligt forbrug: 4,2
Geografisk sted: Holstebro
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

minimum ydelse.

Indlæg af Squashbuddy » 03 aug 2012 08:42

Det kunne være rigtig dejligt hvis fotocellen bedre kunne måle lux, alarm udbrændt er ihvertfald mit største og eneste problem! Buldren oplevede jeg kun det første stykke tid indtil jeg fik justeret optændingsmægden ned på 90g og fik sat godt skrald på røgsugeren under opstart.

At der evt. er udsigt til at fyret kan samarbejde med VVB og kun starte op når VVB "kalder" efter det ville være rigtig dejligt, det er da sket mere end en gang her i sommerdrift at beholderen er blevet tømt for varmt vand og man inden næste fyringsperiode havde brug for mere varmt vand :-) men hva hulen, et koldt bad holder da en i live!

Hvad jeg er mest interesseret i er hvorledes proceduren bliver når fotocelle/alarm udbrændt problemet er rettet, her tænker jeg selvfølgelig på om de rettelser bliver noget der skal tilkøbes for eksisterende ejere, eller noget der bliver skiftet på alle fyr uden beregning.
Hvis du falder i søvn med en røv der klør, vågner du med en finger der lugter.

Brugeravatar
MortenW
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 615
Tilmeldt: 04 apr 2010 17:54
Mit fyr: Blackstar 10Kw. Styring 7.0.
Areal: 134
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5240
Geografisk sted: Odense - Fyn
Givet likes: 36 gange
Modtaget likes: 6 gange

minimum ydelse.

Indlæg af MortenW » 03 aug 2012 08:57

Grevens » 02 Aug 2012, 22:28 skrev:
... jeg skal være den 2´ ( anden ) til at beklage mit sprogvalg ... - der burde retteligt ha´ stået "ståpels" ... - som i "gåsehud" ... - Jeg beklager ...

- jeg er meget tilfreds med kun at bruge 8,- / 10,- på varmt brugsvand om dagen ... ... med oliefætter brugte vi ca. for 1000,- om måneden ... -den er så nede på ca. 250,- nu ...

- jeg kan ikks se at en VVB prio-sæt kan gøre det ret meget bedre ... ( -og det siger jeg KUN fordi min VVS montør ikke mente det var en nødvendig "gimmick" at installere ... )
Jeg har varm vands prioritet kørende over solvarme anlægget, sammen med min Eko 900. Det virker bare stophiertease02HL.gif sunshine.gif

dannidines

minimum ydelse.

Indlæg af dannidines » 03 aug 2012 12:15

MortenW » 03 Aug 2012, 08:57 skrev:
Jeg har varm vands prioritet kørende over solvarme anlægget, sammen med min Eko 900. Det virker bare stophiertease02HL.gif sunshine.gif

solvarme kan ikke forrentes når man fyrer med piller...... får jeg konstant afvide - men det virker også bare her på matriklen, og comforten ved ikke at skulle rense & fylde pillefyret i 7 måneder om året, tja... der luksusforrentes det for mig:-D

mht. VVB prioriteringskit, tja.. jeg vil mene et 3vejs ventil setup, hvilket lukker varmeanlægget af og kun afleverer i VVB er et must til varmtvandsproduktion om sommeren - uanset pillefyr m. eltænd.

Brugeravatar
MortenW
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 615
Tilmeldt: 04 apr 2010 17:54
Mit fyr: Blackstar 10Kw. Styring 7.0.
Areal: 134
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5240
Geografisk sted: Odense - Fyn
Givet likes: 36 gange
Modtaget likes: 6 gange

minimum ydelse.

Indlæg af MortenW » 03 aug 2012 12:19

dannidines » 03 Aug 2012, 12:15 skrev:

solvarme kan ikke forrentes når man fyrer med piller...... får jeg konstant afvide - men det virker også bare her på matriklen, og comforten ved ikke at skulle rense & fylde pillefyret i 7 måneder om året, tja... der luksusforrentes det for mig:-D

mht. VVB prioriteringskit, tja.. jeg vil mene et 3vejs ventil setup, hvilket lukker varmeanlægget af og kun afleverer i VVB er et must til varmtvandsproduktion om sommeren - uanset pillefyr m. eltænd.
Jeg har købt og betalt min solfanger. Så her er der ikke noget der skal forrentes :coolsun:


Besvar