EkoHeat 900 - Dårlig start

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Besvar
Perschultz2
Stoker III
Stoker III
11
Indlæg: 86
Tilmeldt: 18 jun 2012 17:32
Mit fyr: Scotte 10kw
Areal: 180
Brændsel: Presset trævare
Fremviser gerne i postnummer: 2640
Dagligt forbrug: 25
Årligt forbrug: 4,1 ton
Geografisk sted: 2640 Hedehusene

EkoHeat 900 - Dårlig start

Indlæg af Perschultz2 »

Hej Martin

Jeg ved ikke om du har ret i at de fleste købere som udgangspunkt går udfra at et produkt IKKE er gennemtestet.
Jeg gør, omend "gennemtestet" er et fluffy begreb der afhænger af detaljeringsgraden i en "fuld test" og om det er software til legetøj eller en metalstang der skal kunne holde til at blive bukket 250 gange.

At teste er dyrt og tager tid. Det er et sted hvor man kan indhente en forsinket udvikling, men bør vel stadig afspejle produktets rolle. Der er forskel på den test man kan forvente udført af en kinesisk elektrisk tandbørste og så et missionskritisk apparat som en pacemaker, eller for den sags skyld medicin.

Jeg er helt klar over at når udviklingsfasen af et produkt er overstået efter løbende tests samt afsluttende godkendelse, så er der stadig en "Dark horse" i produktionsfasen hvor især komponentleverandører kan finde på, - også uden godkendelse- at ændre spec på deres leverancer. Alene produktionsfolkene kan såmænd introducere egne tolerancer og nyt materialevalg for at være "smarte", og stoppes kun hvis kvalitetsfolkene ved hvad de skal lede efter. Ellers er det slutbrugerne der må finde dem.

Ganske ligesom det er med hylende fjernsyn der helt sikkert ikke var udviklet med en sådan feature, eller Peugeot der brændte lystigt, og ikke kunne bremse, fordi en komponentleverandør havde fejl på deres side.
Uanset hvad, så vil jeg ikke acceptere at skulle stikke en skrutrækker i et nyt hylende fjernsyn for at finde fejlen, eller købe et anker så jeg har en backup på at skulle nedbremse min nye bil. Det skal virke indenfor et halvt øjeblik, med dedikeret support, ellers er det retur.
Virker min bilradio ikke i min nye bil, så har jeg en større overbærenhed til leverandøren da det ikke påvirker den primære funktion der skal udfyldes med produktet, lidt a'la buldren i et pillefyr. :wink:

I denne tråds omtale af askepladeproblem, sw fejl, udbrændt osv som sætter en stopper for den primære funktion - at have en troværdig varmekilde, så vil jeg påstå at en ordentlig test efter produktudvikling kunne have afsløret denne type fejl så de ikke skulle findes af kunderne, så problemet her er nok at der er sparet for meget på testdelen før produktet blev markedsført, og det er ikke ok.

Misforstå mig ikke,- jeg synes ekoheat ser spændene ud, og jeg skal ikke promovere det ene frem for det andet. Det er typen af fejl der trigger mig til at småbøvse med min personlige holdning her, og i særdeleshed at en kunde til et produkt kan lave en lang grædefærdig beretning om eksisterende fejl der ikke har udløst et nyt fyr her og nu, eller tilbud om returnering.

Om det er pillefyr eller om det er en bøtte selvbruner,- jeg vil ha' hvad jeg er stillet i udsigt til den pris jeg har betalt. Så må producenter enten udskyde deres lancering eller bede mig hjælpe med færdigudvikling. ( jeg kan smøres, men vælger selv om jeg gider) :)

Brugeravatar
Jrm2
Stoker II
Stoker II
12
Indlæg: 33
Tilmeldt: 10 apr 2012 18:32
Mit fyr: Ekoheat 2500 og 6kw solceller
Areal: 227+200 garage
Brændsel: Barlinek piller
Fremviser gerne i postnummer: 5400
Dagligt forbrug: ?
Geografisk sted: Bogense

EkoHeat 900 - Dårlig start

Indlæg af Jrm2 »

Nu sad jeg lige og læste lidt inde på scotte forum helt tilbage fra 2007 jeg tror nu også der har været nogle tålmodige scotte ejere engang :wink:
Mvh jrm
paw
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 951
Tilmeldt: 18 sep 2009 20:26
Mit fyr: woody 16 kw V10
Areal: 80
Brændsel: Træ-piller
Fremviser gerne i postnummer: 9600
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 10 gange

EkoHeat 900 - Dårlig start

Indlæg af paw »

Jrm2 » 25 Jul 2012, 23:47 skrev:Nu sad jeg lige og læste lidt inde på scotte forum helt tilbage fra 2007 jeg tror nu også der har været nogle tålmodige scotte ejere engang :wink:
Helt sikkert, men deres problemer blev løst på ingen tid. Mange med problemer var også deres egen skyld, når de pillede med div ting i styringen.
Har da også selv pillet hvor det gjorde mere skidt end gavn, men fik det altid med mere eller mindre hjælp til at køre fint igen.
:great:
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5480
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

EkoHeat 900 - Dårlig start

Indlæg af triumph »

paw » 26 Jul 2012, 06:13 skrev: Helt sikkert, men deres problemer blev løst på ingen tid. Mange med problemer var også deres egen skyld, når de pillede med div ting i styringen.
Har da også selv pillet hvor det gjorde mere skidt end gavn, men fik det altid med mere eller mindre hjælp til at køre fint igen.
:great:
Sikke dog en gang vrøvl.....
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11096
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 141 gange

EkoHeat 900 - Dårlig start

Indlæg af Ulrik »

Jeg har svært ved at se værdien af den evindelige Scotte vs EkoHeat diskussion som nogle enkelte konstant insisterer på!
Der er INGEN af de EkoHeat ejere med problemer der kan bruge det til noget som helst.

Det giver en rigtig dårlig stemning på Stoker Pro. Det er der vel ingen grund til.
MvH Ulrik©

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
15
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 96 gange

EkoHeat 900 - Dårlig start

Indlæg af Zarge »

Ulrik :great:
Perschultz2
Stoker III
Stoker III
11
Indlæg: 86
Tilmeldt: 18 jun 2012 17:32
Mit fyr: Scotte 10kw
Areal: 180
Brændsel: Presset trævare
Fremviser gerne i postnummer: 2640
Dagligt forbrug: 25
Årligt forbrug: 4,1 ton
Geografisk sted: 2640 Hedehusene

EkoHeat 900 - Dårlig start

Indlæg af Perschultz2 »

Pudsigt som det pludselig skal gå over i det ene fabrikat mod det andet. Min pointe var at det er underordnet om det er det ene eller det andet pillefyrsfabrikat, en webergrill eller en mobiltelefon, så må man kunne forvente ikke at skulle have problemer af omtalte størrelsesorden, specielt indenfor områder der er trådt ud af "wild west" pioneer stadiet for længst.
Et forum som dette har utvivlsomt hjulpet mange gennem deres trængsler med et eller andet pillefyr, også hvor man med rette kunne have forventet større modenhed i produktet. Det er det man tager sig betalt for.

Stil større krav til producenterne.

Ps. Er selv beskæftiget på producentsiden..
CRHansen
Stoker VIII
Stoker VIII
13
Indlæg: 324
Tilmeldt: 14 jan 2011 18:23
Mit fyr: Scotte 10kw med 6,76 chip
Areal: 110+40
Brændsel: 8mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 6200
Årligt forbrug: 3-4 ton
Geografisk sted: Lidt uden for Aabenraa
Har takket: 3 gange

EkoHeat 900 - Dårlig start

Indlæg af CRHansen »

Ulrik » 26 Jul 2012, 09:40 skrev:Jeg har svært ved at se værdien af den evindelige Scotte vs EkoHeat diskussion som nogle enkelte konstant insisterer på!
Der er INGEN af de EkoHeat ejere med problemer der kan bruge det til noget som helst.

Det giver en rigtig dårlig stemning på Stoker Pro. Det er der vel ingen grund til.


Enig :) De 2 ting har intet med hinanden at gøre
Brugeravatar
MartinLau
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 785
Tilmeldt: 21 feb 2012 17:28
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 204
Brændsel: Fågelfors 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 4840
Dagligt forbrug: 10-15 kg
Årligt forbrug: 5,5 tons
Geografisk sted: Nørre Vedby (Falster)
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 4 gange

EkoHeat 900 - Dårlig start

Indlæg af MartinLau »

Jeg er helt enig med dig, Per.
Men nogle gange er kapitalen ikke helt tilstrækkelig som nystartet selvstændig og så må produktet på markedet for at få luset ud i de sidste børnesygdomme.

Har man som kunde ikke tålmodighed til det, så er der fuld respekt for det. Så må producenten løse problemet eller tage sit produkt retur.

Det skal lige siges, at jeg ikke mente alle der har købt produktet burde forvente der kunne være fejl. Hvis det er sådan forstået, så vil jeg gerne undskylde. Det var ikke det jeg mente.
Kun at man har en smule forståelse for den selvstændige, som gerne vil på markedet med et nyt produkt.
Venlig hilsen

Martin Lau
-----------------------------------------------
Better to reign in hell, than to serve in heaven!
Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
16
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Har takket: 334 gange
Blevet takket: 333 gange

EkoHeat 900 - Dårlig start

Indlæg af MichaelK »

Dér er jeg fuldstændig uenig med dig, Martin.

Har man måske ikke betalt fuld pris for produktet?
Skal man så ikke forvente, at tingene virker, eller
kan bringes til det, uden unødvendigt bøvl for køber?

Der står jo heller intet i salgsmaterialet, om nogen
nyudviklet model, der lige skal "justeres" ind først!
Kunden må derfor også forvente, at anlæget vil være
100% i orden.

Alt andet er sjusk.

Når jeg læser om alle problemerne, så får jeg sgu
ondt af jer. Det er ikke noget heldig sitiuation at være
i. Håber det vil lykkedes for jer, at få skidtet til at
køre. Ellers må handlen jo gå tilbage.



Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

Besvar