Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

EkoHeat 900 - Dårlig start

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Besvar
EKP
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 676
Tilmeldt: 27 okt 2008 18:29
Mit fyr: Atmos DC50+Scotte Black Star 16Kw.
Areal: 240+ 10 i fyrrum
Brændsel: En pind her og en sæk der
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: Svært at sige
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Hjørring
Modtaget likes: 1 gang

EkoHeat 900 - Dårlig start

Indlæg af EKP » 20 aug 2012 18:56

Jrm2 » 20 Aug 2012, 18:19 skrev:

Tror nu ikke det er produktet det er galt med men derimod folks forskellige skorsten beliggenhed osv derfor skal fyret også justeres derefter ...
Det har også været min mistanke lige fra begyndelsen. Den mest sikre måde at få dette bekræftet på ville nemlig være ved at få skiftet fyret til en tilsvarende model. Det ville sikkert have de samme problemer (bortset fra de tydelige softwarefejl hvor det slukker og stregerne på displayet.

De nye fyr med høj ydelse er naturligvis også langt mere følsomme og det stiller store krav til især skorstenen. Det er bare svært at gøre andet end at rådføre sig med skorstensfejer og montør.

V.h. Emil


mrjyden
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 250
Tilmeldt: 12 okt 2008 18:38
Mit fyr: Mgm junior
Areal: 140
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9750
Geografisk sted: nordjylland

EkoHeat 900 - Dårlig start

Indlæg af mrjyden » 20 aug 2012 22:22

det er heller ikke nemt med de skorsten hvis røg temp er så lav så vil skorsten heller ikke trække så godt længer som i gamle dage hvor man sendt 1500 og 300 grader ud gennem dem men man skal nok til og have nogle suger på skorsten så den kan holde et jævn træk hele tiden

Andreasbox

EkoHeat 900 - Dårlig start

Indlæg af Andreasbox » 29 okt 2012 13:51

Nå.. mon ikke jeg skylder at komme med en opdatering på min dårlige start med EkoHeat.

Jeg vil ligge ud med hvordan situationen er lige nu - og den kunne ikke være bedre :great:

Det køre bare derud af, jeg har de sidste 2 mdr. ikke gjort andet end at fylde piller på og tømme aske.
Min buldren er næsten 100% væk, den kan finde på at gøre det kort under opstart men ellers ikke.
Ingen lugt i bryggerset mere, askepladen er helt lydløs, næsten, er begyndt at pive lidt igen og har derfor bestilt det fedt EkoPower anbefaler. Jeg kan køre helt ned til 15% ydelse uden problemer og har derved ikke haft en opstart i nu snart 14 dage. Efter den nyeste opdatering ligger min lux konstant over 120 den er kun under når ydelsen er under 20%
Ingen problemer med smuld i sneglen (der er noget men konstant den samme mængde så vejningen er altid ca.1200 gram)
Ingen ubrændte piller i askeskuffen og fin mørkegrå aske med lidt kaffegrums i :P

Hvordan er jeg så nået så langt ?

Jeg vil starte med at takke Dan for den gode service samt min montør.
Og jeg skal skynde mig at sige at det ikke har noget at gøre med alt den kritik der har været på det seneste, det er bare ikke min oplevelse af ekopower. Det skal dog siges at det godt kunne gå lidt tid inden der blev svaret på mailen, men det tror da pokker når han har så travlt med at skrive på stokerpro :D Jeg oplevede endda flere gange at få svar kl. 01 om natten så han gjorde hvad han kunne.

Efter at ha mailet frem og tilbage med Dan, kom vi frem til at vi skulle prøve, at fjerne alle røgstænger, fjerne ts, efterisolere kabler til brænderen og en ny askeplade. Vi aftalte at jeg selv skulle skifte delene og Dan sørgede for at jeg kunne hente et nyt røgrør hos en lokal butik, han sendt en vejledning på hvad jeg skulle gøre med kablerne samt en ny askeplade. Da jeg havde lidt problemer med røgrøret kontaktede jeg ham igen, og der var ingen problemer, han sørgede for at min montør kom ud og monterede det.

Det viser sig at jeg stort set intet træk har i min skorsten når der er vindstille, til trods for at jeg har en 150mm pibe skorsten.
Det der så skete var at røgen kom ud af TS da de ikke er særlig tætte og mange gange kunne den finde på at skyde lidt røg tilbage når skorstene var kold.
Så for at lave træk og for at den kunne komme af med røget tog vi alle røgstængerne ud. Det hjalp også gevaldigt på buldren. Det var som om at den ikke kunne komme af med røgen, for hver gang den buldrede skød den også røg ud at samlingerne i røgrøret.
Jeg har ikke kunne mærke et øget forbrug siden de alle 6 er taget op og min minimums temp ved lavlast er ikke ændret meget, højest 5-8 grader (ca. 79 ved 15%) Men når den køre længe med høj ydelse kan den nå op på 150 grader, så vi må lige se om der skal et par stykker i igen.

Så i mit tilfælde er en TS ikke en god ting og alle stænger skal helst være ude
Mit forbrug den sidste uges tid har været på 10-12 kg. pr døgn i et hus på 145 kvm fra 1980 med energi ruder og med 3 personer.
hvad mener i for øvrigt om det ??

Det var den korte version frit fra hukommelsen, der er jo gået lidt tid :lol:

Spørg endelig hvis der er noget i ellers vil vide.


Besvar