Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Grevens Eko´fætter

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Brugeravatar
Grevens
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18 feb 2012 09:46
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 140
Brændsel: 6mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Dagligt forbrug: 4 / 22 kg
Årligt forbrug: 4481,7 kg 2013
Geografisk sted: SydØst for Køge
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 16 gange

Grevens Eko´fætter

Indlæg af Grevens » 25 jul 2012 19:40

... tror ikke der er vand i andre rum ... heldigvis stod fontainen af vand over mod afløbet i gulvet ... den missede lige Ekofætteren med 5 cm så det kun er trykekspansionsbeholderen der har ramt det orange fyr ... ... den har fået en minimal ridse ( ekofætteren ) af ekspansionsbeholderen ... heldigvis ( samme ord igen igen ) er rørføringen lave i kobber med pressede samlinger og det har så lige passet med at den bare er landet på siden af fyret og så drejet sig i samlingen uden at bule ekofætteren ...

... nååå ja ... glemte da lige at nævne at det allerførste jeg så, da jeg kom hjem, var at vognmanden havde læsset 12 m3 grus (8 stabilgrus og 4 alm grus) af det forkerte sted ... - han havde skutte lige fået skrevet det rigtige telefonnummer ned så han kunne ringe og spørge hvor det skulle aflæsses ... ... havde endda udlagt nogle træplader så det ville være nemt at forklare at det bare skulle ligge på pladerne ... han havde så læsset det af ved siden af pladerne ... -hvis de nu skulle bruges til noget andet !!! ... ... heldigvis ( samme ord igen igen ) har jeg da en Randersbør ... -med luftgummihjul ... :)
...


tvede67
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 71
Tilmeldt: 11 maj 2011 17:55
Mit fyr: Ekoheat 900 lille silo
Areal: 125
Brændsel: Vida 6mm
Dagligt forbrug: 19kg Sommerdrift 5,5
Årligt forbrug: 3t
Geografisk sted: Vestsjælland
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 2 gange

Grevens Eko´fætter

Indlæg af tvede67 » 25 jul 2012 19:54

For den da!!! :(

Det er da noget rigtig møg.
Håber du får lavet det i morgen. :)

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Grevens Eko´fætter

Indlæg af Zarge » 25 jul 2012 21:08

men andre ord... DUMME DAG!!! angry_109.gif

Brugeravatar
Grevens
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18 feb 2012 09:46
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 140
Brændsel: 6mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Dagligt forbrug: 4 / 22 kg
Årligt forbrug: 4481,7 kg 2013
Geografisk sted: SydØst for Køge
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 16 gange

Grevens Eko´fætter

Indlæg af Grevens » 29 jul 2012 09:07

... nu med billeder af katastrofen i "galleriet" ... - det blev fikset igen i torsdags ...

- metroen har dog fået et gok der gør at den ligesom er skilt ad i samlingen på forsiden ... - er der noget til hinder for at man "efterisolere" uden på kappen ??? - evt. noget PU skum i samling og så en rulle Isolering omkring ??? eller er det noget fy fy med kondensproblemer ??
...

Flemmingth
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1034
Tilmeldt: 20 mar 2010 20:25
Mit fyr: MGM Comfort 15 + Passat Ventum VG-40
Areal: 210
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Roust, 6818 Årre
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 34 gange

Grevens Eko´fætter

Indlæg af Flemmingth » 29 jul 2012 20:41

Grevens » 29 Jul 2012, 09:07 skrev:... nu med billeder af katastrofen i "galleriet" ... - det blev fikset igen i torsdags ...

- metroen har dog fået et gok der gør at den ligesom er skilt ad i samlingen på forsiden ... - er der noget til hinder for at man "efterisolere" uden på kappen ??? - evt. noget PU skum i samling og så en rulle Isolering omkring ??? eller er det noget fy fy med kondensproblemer ??
Fy for F..... ! :cry:
Det var lige det billede jeg så for mig, da jeg skulle hænge 110 liter Metro op på lecavæg, så den fik gennemgående bolte med STORE skiver på modsatte side. Fruen var ikke imponeret, men da det er et viktualierum, slap jeg med nogle himmelvendte øjne :roll:

Ingen problemer med at efterisolere. Fugten søger altid mod kolde steder, så VVB'en forbliver tør.
Med varm hilsen
Flemming Thomsen
Hvad kan udskydes til imorgen, skal ikke laves idag - thi imorgen er det måske overflødigt


Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

Grevens Eko´fætter

Indlæg af Brandsen » 29 jul 2012 21:01

Halløj i forum,

Kommer lige hjem fra ferie.... surt at læse om den VVB .... det var ellers et flot
fyrrum og flot rørarbejde der var lavet....håber ikke andet har daget skade af vandmængden 8)
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )

Brugeravatar
Grevens
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18 feb 2012 09:46
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 140
Brændsel: 6mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Dagligt forbrug: 4 / 22 kg
Årligt forbrug: 4481,7 kg 2013
Geografisk sted: SydØst for Køge
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 16 gange

Grevens Eko´fætter

Indlæg af Grevens » 31 jul 2012 20:37

... så var fejeren forbi idag og godkende opstillingen ... nema problema ... "man" undrede sig dog over at flexrøret fra extern snegl og ned til intern snegl var "så kort" ... ... "man" mener nok, at på en scotte er den længere ...

- det ka´ sku godt være min er er lidt til den korte side ... men da jeg bøvlede med at montere snegle fætteren var jeg træt ... ... med den store silo jeg har ... endte det med at jeg måtte smide en stump træklods i bunden af siloen for at få rejsning nok til at fætteren kunne nå hullet ... ... såén ...

- kunne være sødt om der var en bruger der har et billed lige forfra af sneglen og monteringen af flexslangen ... ... kunne være deejligt hvis der var én med stor og én med lille silo ...

- og så fik jeg da langt om længe skilt Ekofætteren af og set på indvoldene ... ... det er muligt at det er noget snosk at "vi" ikke bruger "tubolatorrør" ... når det er sagt så er der skutte mejet plads til den varme luft at passere ... der sidder jo stadigvæk de dersens renserøgkanalspiraler og fylder godt op ...

- også undrer jeg mig over den der lille hvide dippedut der sidder klemt fast på faldrøret og har ledningsføring sammen med den kontakt der sidder på brænderen ... hva´ faén er den til ... - altså den lille hvide dims ??? ... er det en tilbagebrandfølerslukdethele-anordning ... oder vas ???

- ohh ja ... syntes at det er fint fin kaffegrums jeg producerer ... ... nu varer det ikke længe før jeg smækker min kompressskuffe på ...
...

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Grevens Eko´fætter

Indlæg af kovas » 31 jul 2012 20:47

Hejsa.
jo det er en varmefølerfidus, og der skal ikke ret meget varme til før den slår fra. Og jeg laged også en træklods under sneglen for at få nedfaldet mere lodret over skakten. Ca 25mm tyk
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

Ekopower
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 71
Tilmeldt: 08 jun 2011 14:59
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 187
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Geografisk sted: Middelfart
Kontakt:

Grevens Eko´fætter

Indlæg af Ekopower » 05 aug 2012 23:31

Hej

Rart at hører, at alt kører som det skal. icon_frown.gif
Er grusset kørt ud? :wink:
Jeg er lige hjemvendt fra en lille ferie i Italien, hvor der stort set var tørke, hvis dette skulle have din interesse. icon_cheesygrin.gif

Jeg har fået forlagt dit telefonnummer, men vil faktisk gerne lige tale med dig, så kan du ikke lige slå på tråden mellem 8.00 - 16.00 i den kommende uge.
På forhånd tak. :great:

Mvh.
Ekopower
Dan Elkjær

Brugeravatar
Grevens
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18 feb 2012 09:46
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 140
Brændsel: 6mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Dagligt forbrug: 4 / 22 kg
Årligt forbrug: 4481,7 kg 2013
Geografisk sted: SydØst for Køge
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 16 gange

Grevens Eko´fætter

Indlæg af Grevens » 09 sep 2012 20:50

... så har jeg været i humøret igen igen ... min skabertrang blev jo noget brugt i min ferie ... så nu var det tid til at hærge og ødelægge ...

- jeg har sku skamskåret, filet og flået i den orange Eko´fætter den halve dag ...

Billede

... - den korte udgave er at man har bygget fætteren om så man kan suge smuld ud i bunden ... skulle dette behov opstå henaf vejen ...

... der er sikkert mange smarterer og mere fornuftige metoder end mit lille projekt, men det var så langt jeg kunne komme med de ting jeg havde på hylden idag ...

... det virker foreløbig efter hensigten, men en lille justering med ekspanderende fugebånd måtte indsættes da siloen var kommet på højkant igen ...

Billede
... billed taget før rengøring ... - fra den vinkel der vil møde støvsugeren i fremtiden ... ... der kan man også se fugebåndet der blev indsat efter alle kendte gynækologiske principper ...


Billede
... det startede med et rundt hul ... nu er det nærmest ovalt ... skal sikkert dækkes med klar acryl plade stump ... vip-bart ... skii -smart ...

... der er flere billeder i galleriet ... ... -og neej .. der er ikke taget mål på noget som helst ...
...


Besvar