Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

snegl knuser piller

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
calle

snegl knuser piller

Indlæg af calle » 31 maj 2012 20:30

Selv med de bedste træpiller, er/opstår der smuld. Derfor er det måske nødvendigt at bore huller i den externe snegl, eller tilsætte madolie. Det kan jo være lidt svært at afhjælpe problemet med smuld, ved at bore huller, da din snegl jo sidder inde i magasinet. Så skal du da ihvertfald lave en krydsfinerkasse, der slutter op mod sneglen og ned mod magasinbunden. Tilsætning af madolie har jeg ingen erfaring med, men det kan du læse om her på forum.

Hullerne i den externe snegl på min gode gamle Scotte med seperat magasin sorterer smulden fra mine German Pellets, hvad enten den er opstået i sneglen, eller allerede var der fra start.

Har du mulighed for at ændre sneglens hældning, er der naturligvis også noget at hente der.

Håber du finder nogen muligheder og ikke er alt for fastlåst af grundkonstruktionen.

Venlig hilsen :)


Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1748
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

snegl knuser piller

Indlæg af kovas » 31 maj 2012 21:33

Hej
Det må vel være muligt at tage sneglen ud og så sætte den i en spand og køre den manuelt så kan man vel se hvad der foregår når den knuser pillerne. Tænker Jeg
Mange hilsner Kovas.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

sjensen
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 98
Tilmeldt: 20 mar 2010 09:15
Mit fyr: MGM Comfort 15
Areal: 167
Brændsel: Ystadpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Årligt forbrug: 5.5
Geografisk sted: Slagelse

snegl knuser piller

Indlæg af sjensen » 05 jun 2012 10:29

Hej i gæve ekopower brugere.
Efter at have læst en del indlæg om smuld og meget svingende målinger af mængden af piller kunne det være godt at sammenligne selve sneglvindingerne i forhold til andre feks. scotte osv. er deres vindinger af rundjern eller fladjern. Noget der måske også kan have betydning er hældningen på sneglen ved godt at ekopower stor set har en fast vinkel da den står i magasinet men hvad er ? vinklen falder pillerne for ledt baglæns og ligger og kører rundt inde i sneglen inden de kommer ud er snegl vindingen for lille kan det også lade sig gøre. det er jo helt afgørende at doseringen af piller er helt ens hele tiden for at kunne juster noget som helst ind selv et olie fyr vil kører vil kører dårligt hvis luft og olie mængde ikke passer sammen. De soder og lukker til sidst brændkammeret hvis det ikke afhjælpes.
Så hvad med nogle data fra andre hvordan deres snegl er udformet også andre fabrikater. Åben / lukket snegl, dia.meter stigning, fladjern eller rundjern. Yderrør dia.meter for at se afstand fra snegl ud til røret. for at finde mulige fejl årsager eller helst løsninger. Hej


Besvar