De seneste erfaringer... Opdateringer...

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
12
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

De seneste erfaringer... Opdateringer...

Indlæg af Skiveren »

Nå nu er det ved at være et stykke tid siden jeg har smidt noget op her på sitet... :D
Men det korte at det lange er at jeg har valgt at vendte til at der var noget at skrive om...
Jeg har siden sidst fået tilsendt den seneste opdatering på styringen af Ekoheaten, og har kørt med den i den uges tid nu, og jeg kan ikke mærke de helt store forandringer, dog er min lux måler begyndt at kunne måle i nogle højer tal, og dette er på sin vis iorden, da dette betyder at der er mere bål i hærden.. :)
I den nye opdatering ligger er der et par nye indstillingsmuliger, i det at jeg selv kan vælge hvor langt ned jeg vil ha anlægget til at køre.. Den er jo godkendt med min effekt på 30%, og i den gammel version var den forudindstillet til at kunne køre ned til 10% , og jeg tror at den nye mulighed er skabt for at minimere de problem med udbrændt alarmer, således at man selv kan bestemme hvor langt man sætter min effekten til... Jeg har sat min til 20 %.
En anden ting er at jeg har gået og håbede at opleve en længere periode med varme, da jeg ville se hvordan anlægget opfører sig i varmen, nu tænker jeg start/stop... Den funktion har jeg kunne se ved at hæve min effekten til 30%, Og det virker efter hensigten.. så jeg behøver ikke at vendte til at solen kiggede frem... icon_cheesygrin.gif
Dog har jeg har besøg af servicemanden i det nordjyske (Multismeden fra Tårs) , da han ringede og fortalte at det var bestemt af Ekopower at alle ældre brænder skulle udskiftes.. Jaa jeg tænke også hvad er nu det for noget, så jeg var rigtig en lille spørge-jørgen da montøren kom forbi og udskiftet brænderhovedet... Det vise sig at Ekopower havde valgt at forbedre brænderen lidt, ved at forlænge det rør som den intern snegl kører piller ud i hærden, således at man ikke bare kunne afmontere hærden uden at montere den korrekt igen... Dette ville aldrig være et problem ved mig, da jeg ikke aldrig ville rode med dette.... Men montøren fortalte at dette var nødvendigt, hvis folk selv begynde at afmotere denne hærd, kunne de montere den forkert, således at der kunne opstå problemer med at pillerne kunne falde imellem sneglerøret og brænderhuset... :| men set i bakspejlet er jeg da godt tilfreds med at denne forbedring, endnu engang synes jeg at Ekopower har vist sig fra den rigtig side, og gør tingene totalt idiotsikker for os.... :great:
Dog har jeg efterfølgende for første gang oplevet en anden ting som jeg har læst herinde, er at der er nogle som har haft problemer med buleren/brummen i visse områder i driften... :shock:
Så nu gik jagt ind for at finde synderen... Jeg kunne jo ikke forstå hvorfor anlægget skulle begynde at bulerere, det var jo bare noget jeg læste om.... Det vise sig at synderen i mit tilfælde var, den paksnor der sidder på brænderhovedet ikke var 100% tæt, så jeg måtte lige løfte snoren lidt, og prøve mig lidt frem..Efter min overbevisning tror jeg at denne utæthed har gjort at anlægget og bålet har fået falsk luft, og dette har bevirket at bålet har "stået" og blaffer.. Så nu er vi tilbage igen uden den buleren.. icon_cheesygrin.gif
Nå men det var en lang smøre, men som skrevet, ville jeg ikke skrive noget før jeg havde noget... icon_cheesygrin.gif
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5480
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

De seneste erfaringer... Opdateringer...

Indlæg af triumph »

det tyder da på god service :great:
Brugeravatar
martin_b
Stoker XIV
Stoker XIV
12
Indlæg: 957
Tilmeldt: 14 nov 2011 22:38
Mit fyr: Scotte 20 KW
Areal: 400 m2
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6780
Dagligt forbrug: 45 kg / 3 kg
Årligt forbrug: 8 tons
Geografisk sted: Sønderjylland
Blevet takket: 1 gang
Kontakt:

De seneste erfaringer... Opdateringer...

Indlæg af martin_b »

Godt at høre. Glæder mig mere og mere til Ekoheat 2500 kan leveres til mig. Hvordan er det med den spindel (til askepladen?), der efter sigende skal smøres hele tiden? Er det noget du oplever som et problem?
Scotte 20 kW, chip 6.76, OPOP Blackstar 30
VVB-prioritet *2-vejs* - trækstabilisator
Smedegaard Simflex 25-60 fast tryk, laveste setting
Opvarmer 400 m2 villa fra 1864 (to plan)
Onlinedata: http://www.holmbangsoe.dk/pillefyr og skyen: http://stokercloud.dk/dev/martinbangsoe.html
Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
12
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

De seneste erfaringer... Opdateringer...

Indlæg af Skiveren »

martin_b » 07 Apr 2012, 15:31 skrev:Godt at høre. Glæder mig mere og mere til Ekoheat 2500 kan leveres til mig. Hvordan er det med den spindel (til askepladen?), der efter sigende skal smøres hele tiden? Er det noget du oplever som et problem?
Lad mig sige det som det er... :wink: det kom godt nok lidt bag på mig at den skulle smøres så tit.. Men vi havde en snak på chatten igår omkring emnet, og fik faktisk et godt råd af Grevens omkring en type smørmidle af keramisk pasta man kunne anvende.. Smider lige dette link jeg fik igår..
http://gombotec.dk/produkter/319-smoere ... isk-pasta/
Så jeg regner med at give den en omgang af denne, og lader den kører til den betyder at pive igen... icon_cheesygrin.gif
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø
Brugeravatar
martin_b
Stoker XIV
Stoker XIV
12
Indlæg: 957
Tilmeldt: 14 nov 2011 22:38
Mit fyr: Scotte 20 KW
Areal: 400 m2
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6780
Dagligt forbrug: 45 kg / 3 kg
Årligt forbrug: 8 tons
Geografisk sted: Sønderjylland
Blevet takket: 1 gang
Kontakt:

De seneste erfaringer... Opdateringer...

Indlæg af martin_b »

Hvor tit skal den smøres, hvad er symptomerne når den trænger til at blive smurt, og hvad sker der hvis man ikke gør det? Og hold os endelig opdateret med om den nye type keramisk pasta hjælper på smørefrekvensen :)
Scotte 20 kW, chip 6.76, OPOP Blackstar 30
VVB-prioritet *2-vejs* - trækstabilisator
Smedegaard Simflex 25-60 fast tryk, laveste setting
Opvarmer 400 m2 villa fra 1864 (to plan)
Onlinedata: http://www.holmbangsoe.dk/pillefyr og skyen: http://stokercloud.dk/dev/martinbangsoe.html

Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 53 gange

De seneste erfaringer... Opdateringer...

Indlæg af Flammen »

smøremidlet du henviser til har en slibene effekt :roll: er det mon en god ide?

kom til at tænke på et varmebestandigt smørremiddel vi bruger på mit arbejde, det har ingen slibeeffekt.
det er en speciel skærepasta, som bruges til skærende værktøjer, hvor der udvikles kraftig varme. det skulle kunne klare 1600gr og er produkseret i holland. det koster dog kassen, mener det er ca 1100kr+m for en dåse
Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
12
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

De seneste erfaringer... Opdateringer...

Indlæg af Skiveren »

Flammen » 08 Apr 2012, 01:13 skrev:smøremidlet du henviser til har en slibene effekt :roll: er det mon en god ide?

kom til at tænke på et varmebestandigt smørremiddel vi bruger på mit arbejde, det har ingen slibeeffekt.
det er en speciel skærepasta, som bruges til skærende værktøjer, hvor der udvikles kraftig varme. det skulle kunne klare 1600gr og er produkseret i holland. det koster dog kassen, mener det er ca 1100kr+m for en dåse
Nej det lyder ikke som verdens bedste ide.. :shock: hmmm... Skal lige ha undersøgt hvad Tante Hansen har... Det kan kun blive billigere... :wink: men tusind tak for rådet, mester.. :great:
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø
Brugeravatar
Grevens
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18 feb 2012 09:46
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 140
Brændsel: 6mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Dagligt forbrug: 4 / 22 kg
Årligt forbrug: 4481,7 kg 2013
Geografisk sted: SydØst for Køge
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 16 gange

De seneste erfaringer... Opdateringer...

Indlæg af Grevens »

... Tante Hansen har noget tyndpis på spray ...

- når det er sagt, er der jo også Fætter Dan fra Ekopower ... han kan vel anbefale et produkt der er brugbart ???

- jeg vil ikke være bange for at bruge det fra link ... -det vigtige er vel at det er varmebestandigt, og har en friktionsnedsættende effekt ...
...
Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
12
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

De seneste erfaringer... Opdateringer...

Indlæg af Skiveren »

Grevens » 08 Apr 2012, 08:36 skrev:... Tante Hansen har noget tyndpis på spray ...

- når det er sagt, er der jo også Fætter Dan fra Ekopower ... han kan vel anbefale et produkt der er brugbart ???

- jeg vil ikke være bange for at bruge det fra link ... -det vigtige er vel at det er varmebestandigt, og har en friktionsnedsættende effekt ...
En store familie... icon_cheesygrin.gif Okey hvis Fætter Dan siger at vi kan bruge det på vores små kære, så er det vel det vi gør... :)
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø
Brugeravatar
Grevens
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18 feb 2012 09:46
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 140
Brændsel: 6mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Dagligt forbrug: 4 / 22 kg
Årligt forbrug: 4481,7 kg 2013
Geografisk sted: SydØst for Køge
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 16 gange

De seneste erfaringer... Opdateringer...

Indlæg af Grevens »

Skiveren » 08 Apr 2012, 08:44 skrev: En store familie... icon_cheesygrin.gif Okey hvis Fætter Dan siger at vi kan bruge det på vores små kære, så er det vel det vi gør... :)

... hov ... vent ... stop ... - jeg skriver at Fætter Dan kan ( må ) anbefale ét produkt ... ... - ikke at han ( Fætter Dan ) har anbefalet ét produkt ...
... det produkt fra Bardahl var bare et produkt jeg fandt under søgning på Moster Gogle ... ... ... funnyanimation28.gif

... "man" venter spændt på at høre hvilket produkt der anbefales fra Ekopower ...
...

Besvar