hvad sker der med nul piller silo

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Brugeravatar
Grevens
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18 feb 2012 09:46
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 140
Brændsel: 6mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Dagligt forbrug: 4 / 22 kg
Årligt forbrug: 4481,7 kg 2013
Geografisk sted: SydØst for Køge
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 16 gange

hvad sker der med nul piller silo

Indlæg af Grevens »

nasty » 24 Mar 2012, 12:35 skrev:det med bullerne er også løst ved at juster i røg sugeren op i de % hvor det forkommer
... sådan nasty ... -det kan man bruge til noget ... :great:

... så vi tilbage på sporet, og løsningen på bulder ligner jo det som hr. lamborg skriver ( hvis jeg ikke tager fejl ) ... forskel på de to er bare at den ene (Scotte / Woody) er med blæser ... Eko´en er med suger ...
...

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
12
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange
Kontakt:

hvad sker der med nul piller silo

Indlæg af lamborg »

tak for det nasty.
Ok det er samme løsning så det kunne ligne noget man kunne slippe for at gå og justere på ved at montere en iltstyring.
Skal bare lige bevilges af Chefen.
For h....... sådan en lampdasonde er dyr !!!
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB
Brugeravatar
Grevens
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18 feb 2012 09:46
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 140
Brændsel: 6mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Dagligt forbrug: 4 / 22 kg
Årligt forbrug: 4481,7 kg 2013
Geografisk sted: SydØst for Køge
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 16 gange

hvad sker der med nul piller silo

Indlæg af Grevens »

... bulder ... -er det "kun" et akustisk problem ... eller går det ud over forbrændingen på nogen måde ???
...
Brugeravatar
nasty
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 709
Tilmeldt: 15 aug 2011 16:05
Mit fyr: Woody mini 10kw BS 1610
Areal: 133
Brændsel: 8 mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9640
Dagligt forbrug: 18 kg
Årligt forbrug: 4,5 ton eller1800 m3
Geografisk sted: farsø egnen I Det Jyske land vester hornum
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 13 gange

hvad sker der med nul piller silo

Indlæg af nasty »

kun" et akustisk problem som jeg løste ved at juster røg sugeren op
Navnet er Allan
Nybagt woody mini 10 kw ejer med V7 styring og det er han glad for http://stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=allan1978
før den en Orange Fanta på fultid (problemer)
Før den naturgas
Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
12
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange
Kontakt:

hvad sker der med nul piller silo

Indlæg af lamborg »

Jow det går lidt ud over forbrændingen for den brænder for "fed" og soder når den buldre. Hvis den står forlænge med det kan det også tænkes at man får lidt sorte piller . Men det genere ikke hos mig for jeg kan kun hører det i kælderen . Det er sådan en dyb resonance som næste laver propper i ørene som på et fly
Så kan man hører at den arbejder . :-)
Men står den feks i en baggang så kan jeg godt forstille mig de kunne være træls. Men så lige et par % op så er det væk
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
12
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

hvad sker der med nul piller silo

Indlæg af Skiveren »

Men det der har pisset folk lidt af (bare min egen personlige mening ) er en mega lang tråd hvor ,hvis man spurgte om dit og dat af nysgerrighed så fik man bare " bla bla bla og scotte/woody har mange fejl . Næ køb ekoheat det er kun grøn kryptonit som skader den." Så vedkommene der har jo ligesom selv lagt den linie han gerne ville have. Hvis du forstår hvad jeg mener.
Kære hr Lamborg, jeg er da ked af at jeg har været skyld at du og evt andre er blevet pisset af..
Men jeg lavede kun den tråd for at fortælle om mine første erfaringer, og jeg har aldrig i verden troede at den ville blive så lang... Men tilbage til sporet, de omtalte fejl, som åbenbart er grunden til at du driver klapjagt på omtalte tråd og mig.. Men jeg vil da gerne benytte denne chance for at få ryddet op i min udtalelse... Som jeg beskrev dengang, havde jeg læst, og stillet mange spørgsmål herinde til diverse anlæg, og modtaget mange svar tilbage..men med mine totalt uerfarende øjne, synes jeg bare jeg kunne se et mønstre i problemer, og dette var derfor jeg fravalgte nogle af pillefyrskandidaterne, men som jeg også skrev dengang i tråden, ville jeg ikke træde på nogen...
Næ køb ekoheat det er kun grøn kryptonit som skader den."
Jeg har aldrig direkte skrevet at nye bruger SKAL købe et Ekoheat, men jeg har svaret på de spørgsmål jeg er blevet stillet omkring den eneste erfaringen jeg havde og har..
Hvis du ellers har set hvad jeg har skrevet, når nye bruger skal ha nyt pillefyr, har jeg selvfølgelig skrevet at de skal kigge på Ekoheaten, men dette kræver måske særtilladelser... Se dagligt at andre bruger gør det.
Jeg følger spændt med på denne tråd! Da endelig er andre som kan dele ud af deres dårlig/gode erfaringer med Ekoheaten, jeg har kun oplevet et problem, som jeg også hurtige smid op herinde...
Og ja skidet kører stadig uden problemer, og skulle du være i tvivl om sandheden i dette, står min dør åben for evt bekræftelse. Dog har jeg da også haft evt nye bruger ude og kigge, de kan da også bekræfte at anlægget kører.
Jeg skal her også benytte muligheden for at afbekræfte nogle løse rygter... Jeg har købt og betalt min anlæg, og jeg får ikke penge af Ekopower for at skrive herinde, jeg er blot en ny pillebruger som har været glad for at kunne dele mine første erfaringer med jer.. og jeg skal også være ærlig og sige at jeg er sku ked af den miskredit og de løse rygter, det fremmer sku ikke lysten til at deltage mere.
Men igen beklager jeg, hvis nogle føler sig trådt på, dette har aldrig været min mening.
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

hvad sker der med nul piller silo

Indlæg af Tom_AT »

Skiveren » 24 Mar 2012, 15:04 skrev: Kære hr Lamborg, jeg er da ked af at jeg har været skyld at du og evt andre er blevet pisset af..
Men jeg lavede kun den tråd for at fortælle om mine første erfaringer, og jeg har aldrig i verden troede at den ville blive så lang... Men tilbage til sporet, de omtalte fejl, som åbenbart er grunden til at du driver klapjagt på omtalte tråd og mig.. Men jeg vil da gerne benytte denne chance for at få ryddet op i min udtalelse... Som jeg beskrev dengang, havde jeg læst, og stillet mange spørgsmål herinde til diverse anlæg, og modtaget mange svar tilbage..men med mine totalt uerfarende øjne, synes jeg bare jeg kunne se et mønstre i problemer, og dette var derfor jeg fravalgte nogle af pillefyrskandidaterne, men som jeg også skrev dengang i tråden, ville jeg ikke træde på nogen... Jeg har aldrig direkte skrevet at nye bruger SKAL købe et Ekoheat, men jeg har svaret på de spørgsmål jeg er blevet stillet omkring den eneste erfaringen jeg havde og har..
Hvis du ellers har set hvad jeg har skrevet, når nye bruger skal ha nyt pillefyr, har jeg selvfølgelig skrevet at de skal kigge på Ekoheaten, men dette kræver måske særtilladelser... Se dagligt at andre bruger gør det.
Jeg følger spændt med på denne tråd! Da endelig er andre som kan dele ud af deres dårlig/gode erfaringer med Ekoheaten, jeg har kun oplevet et problem, som jeg også hurtige smid op herinde...
Og ja skidet kører stadig uden problemer, og skulle du være i tvivl om sandheden i dette, står min dør åben for evt bekræftelse. Dog har jeg da også haft evt nye bruger ude og kigge, de kan da også bekræfte at anlægget kører.
Jeg skal her også benytte muligheden for at afbekræfte nogle løse rygter... Jeg har købt og betalt min anlæg, og jeg får ikke penge af Ekopower for at skrive herinde, jeg er blot en ny pillebruger som har været glad for at kunne dele mine første erfaringer med jer.. og jeg skal også være ærlig og sige at jeg er sku ked af den miskredit og de løse rygter, det fremmer sku ikke lysten til at deltage mere.
Men igen beklager jeg, hvis nogle føler sig trådt på, dette har aldrig været min mening.
Janteloven lever jo bare i bedste velgående viser det sig :-)
Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
12
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange
Kontakt:

hvad sker der med nul piller silo

Indlæg af lamborg »

ha ha Aksel Sandemose . Dette har sgu ikke noget med jantelov at gøre . Jeg har ikke noget mod fyret og synes at det er fint at der er en konstant udvilking til glæde for alle.
Skiveren : Jeg betviler da ikke at anlægget kører fint hvorfor skulle det ikke det ? Næ det som pisser mig af er at du ikke nøjes med at fortælle om dit eget fyr men tillader dig at skrive negativt om andre som du jo i grunden ikke har en anelse om + agumentet om 8-12 fejl som åbenbart ikke er sådan alm ting som kan gå i stykker eller skyldes fejlmontage men er permanente fejl på scotte/woody. ? Og med hensyn til bem om grøn kryptonit så svarede du mig da jeg stillede et ganske alm spørgsmål af ren og skær interresse om løsninger i ekoheaten på disse problemer som du mente der var med andre pille fyr . "Problemer hvilke problemer". Ud fra det svar kan jeg jo kun udlede at Ekoheat er ligesom supermanden inden for pillefyr...
Men jeg kører ikke nogen hetz på ekoheat, snakkede sådan set bare videre i din linie du selv havde afstukket og jeg har da ikke en skid imod at du skriver om ekoheaten. Bare du holder dig saglig.
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

Besvar