Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ekoheat 1500 - De første erfaringer

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Låst
Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

Ekoheat 1500 - De første erfaringer

Indlæg af Skiveren » 09 mar 2012 19:28

nasty » 09 Mar 2012, 17:01 skrev:Det lyder som som god servise, men må jeg spørge dig om hvor du har købt dit anlæg. ? jeg sidewr jo og tænker på om jeg mon kan være sikker på at det anlæg jeg køber at fejlen rette på det ?
Dan er det ham der står bag ekopower ?
Jeg har købt det igennem mit arbejde (firma med cvr, kan kun handle) ved Dan, og ja han er indehaveren af Ekopower..
Men hvis jeg var dig ville jeg da lige ringe til han og hører...
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø


Stonnie
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 19
Tilmeldt: 01 mar 2009 20:36

Ekoheat 1500 - De første erfaringer

Indlæg af Stonnie » 10 mar 2012 22:55

Hej alle sammen.

Nu har jeg ikke haft den store ære i at have været på besøg ved "skriveren" dog kunne den invitation stadig komme (spøg til side).
Jeg har så lige haft Dan på besøg og jeg som er "gammel" nørd blev en smugle paff. Dan er 110% på forkant med de "udfordringer" som hans anlæg nu har haft. jeg synes det er helt utrolig at han som enkeltmands firma kan opretholde en sådan service, nu har jeg arbejdet i IT branchen siden jeg kunne gå ;) som efterhånden kun lever af service.
Der er slet ingen tvivl at Ekoheat´en skal ind i mit fyrrum og så vil jeg "måske" se om jeg kan lave et "pc interface" ligesom jeg har gjort på min tudse gamle salamander :P

Jeg kan varmt anbefale at man giver Dan et kald eller sende en mail.

Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

Ekoheat 1500 - De første erfaringer

Indlæg af Skiveren » 10 mar 2012 23:45

Stonnie » 10 Mar 2012, 22:55 skrev:Hej alle sammen.

Nu har jeg ikke haft den store ære i at have været på besøg ved "skriveren" dog kunne den invitation stadig komme (spøg til side).
Jeg har så lige haft Dan på besøg og jeg som er "gammel" nørd blev en smugle paff. Dan er 110% på forkant med de "udfordringer" som hans anlæg nu har haft. jeg synes det er helt utrolig at han som enkeltmands firma kan opretholde en sådan service, nu har jeg arbejdet i IT branchen siden jeg kunne gå ;) som efterhånden kun lever af service.
Der er slet ingen tvivl at Ekoheat´en skal ind i mit fyrrum og så vil jeg "måske" se om jeg kan lave et "pc interface" ligesom jeg har gjort på min tudse gamle salamander :P

Jeg kan varmt anbefale at man giver Dan et kald eller sende en mail.
Så nu glæder jeg mig...Jeg ser frem til at du og gerne nogle flere kan overtage lidt af mit arbejde og dele erfaringer med os alle.. :great:
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø

mrjyden
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 250
Tilmeldt: 12 okt 2008 18:38
Mit fyr: Mgm junior
Areal: 140
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9750
Geografisk sted: nordjylland

Ekoheat 1500 - De første erfaringer

Indlæg af mrjyden » 11 mar 2012 02:14

Hvordan liggerdit forbrug var ude og besøge en der har udskifte hans Woody der var ca4 år gammel med ekoheart han har ikke fortrudtvden udskiftning og dertil spare han også penge på hans pille forbrug Dan han spare en del ved udskiftning

Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

Ekoheat 1500 - De første erfaringer

Indlæg af Skiveren » 11 mar 2012 06:46

mrjyden » 11 Mar 2012, 02:14 skrev:Hvordan liggerdit forbrug var ude og besøge en der har udskifte hans Woody der var ca4 år gammel med ekoheart han har ikke fortrudtvden udskiftning og dertil spare han også penge på hans pille forbrug Dan han spare en del ved udskiftning
Hej Jacob !!!
Da jeg aldrig har fyret med piller før nu, kan jeg jo kun sige hvad jeg ligger på ca 18 kg i døgnet.. :P
Så jeg er da meget godt tilfreds, da jeg i omregnet i jyske dollers sparer vi lidt over 60,- kr i døgnet i forhold til vores gamle oliefyr.... icon_cheesygrin.gif
Jo jo... vi kravler ligeså stille op af stigen, til at blive millionær... Kun om 45,6 år har vi jo sparet den første million.... new14 smiley_crocodile.gif - nej det er bare noget pjat... Men Jacob, jeg har meget svært ved at forstå hvor du vil hen icon_frown.gif .... Jeg har da også en "ven" osv... Jeg synes ikke at vi kan bruge andenshånds erfaringer til en dyt (da der hurtig kan gå "min far er stærker end din far" i den)... Og hvis dette forum skal være sagligt og vi alle skal kunne drage nytte af vores skriveri, er det vigtigt at dette sker med vores EGEN erfaringer.
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø


Brugeravatar
john m
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 813
Tilmeldt: 29 dec 2007 07:53
Mit fyr: 16 kw blackstar
Areal: 170m2+55m2 værksted
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 4 -35 kg
Årligt forbrug: ca 6000
Geografisk sted: ejstrupholm
Givet likes: 33 gange
Modtaget likes: 28 gange

Ekoheat 1500 - De første erfaringer

Indlæg af john m » 11 mar 2012 07:35

Skiveren » 11 Mar 2012, 06:46 skrev: Hej Jacob !!!
Da jeg aldrig har fyret med piller før nu, kan jeg jo kun sige hvad jeg ligger på ca 18 kg i døgnet.. :P
Så jeg er da meget godt tilfreds, da jeg i omregnet i jyske dollers sparer vi lidt over 60,- kr i døgnet i forhold til vores gamle oliefyr.... icon_cheesygrin.gif
Jo jo... vi kravler ligeså stille op af stigen, til at blive millionær... Kun om 45,6 år har vi jo sparet den første million.... new14 smiley_crocodile.gif - nej det er bare noget pjat... Men Jacob, jeg har meget svært ved at forstå hvor du vil hen icon_frown.gif .... Jeg har da også en "ven" osv... Jeg synes ikke at vi kan bruge andenshånds erfaringer til en dyt (da der hurtig kan gå "min far er stærker end din far" i den)... Og hvis dette forum skal være sagligt og vi alle skal kunne drage nytte af vores skriveri, er det vigtigt at dette sker med vores EGEN erfaringer.

:great: :great:
Mvh John
"rigtige mænd kører V8"

calle

Ekoheat 1500 - De første erfaringer

Indlæg af calle » 11 mar 2012 08:55

mrjyden » 11 Mar 2012, 02:14 skrev:Hvordan liggerdit forbrug var ude og besøge en der har udskifte hans Woody der var ca4 år gammel med ekoheart han har ikke fortrudtvden udskiftning og dertil spare han også penge på hans pille forbrug Dan han spare en del ved udskiftning
Hej Jacob.

Før jeg køber et Ekoheat af dig (kan se at du er ny forhandler af Ekoheat), så kunne jeg da godt tænke mig at se en beregning på hvor meget jeg kan spare. Jeg har en gammeldaws 16 kw Scotte fra 2008, der er begrænset til 30 %. Jeg varmer 125 kvadratmeter dårligt isoleret hus op med ca. 16 kg i døgnet. Hvis det er frost, supplerer jeg med brændeovn om aftenen, da radiatorsystemet er underdimensioneret. Fra ca. midt maj til hen i oktober er Scotten slukket.

Venlig hilsen

CRHansen
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 324
Tilmeldt: 14 jan 2011 18:23
Mit fyr: Scotte 10kw med 6,76 chip
Areal: 110+40
Brændsel: 8mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 6200
Årligt forbrug: 3-4 ton
Geografisk sted: Lidt uden for Aabenraa
Givet likes: 3 gange

Ekoheat 1500 - De første erfaringer

Indlæg af CRHansen » 11 mar 2012 09:02

Er der nogen i det sønderjyske der har sådan en ekoheat man kunne komme til at se??

Brugeravatar
martin_b
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 957
Tilmeldt: 14 nov 2011 22:38
Mit fyr: Scotte 20 KW
Areal: 400 m2
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6780
Dagligt forbrug: 45 kg / 3 kg
Årligt forbrug: 8 tons
Geografisk sted: Sønderjylland
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Ekoheat 1500 - De første erfaringer

Indlæg af martin_b » 11 mar 2012 09:33

CRHansen » 11 Mar 2012, 09:02 skrev:Er der nogen i det sønderjyske der har sådan en ekoheat man kunne komme til at se??
Jeg har ikke kendskab til nogen i Sønderjylland med et Ekoheat, så derfor har jeg planer om at køre til Middelfart og kigge i Dans showroom, hvor han efter sigende har nogle fyr stående, du er velkommen til at tage med derover.
Scotte 20 kW, chip 6.76, OPOP Blackstar 30
VVB-prioritet *2-vejs* - trækstabilisator
Smedegaard Simflex 25-60 fast tryk, laveste setting
Opvarmer 400 m2 villa fra 1864 (to plan)
Onlinedata: http://www.holmbangsoe.dk/pillefyr og skyen: http://stokercloud.dk/dev/martinbangsoe.html

CRHansen
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 324
Tilmeldt: 14 jan 2011 18:23
Mit fyr: Scotte 10kw med 6,76 chip
Areal: 110+40
Brændsel: 8mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 6200
Årligt forbrug: 3-4 ton
Geografisk sted: Lidt uden for Aabenraa
Givet likes: 3 gange

Ekoheat 1500 - De første erfaringer

Indlæg af CRHansen » 11 mar 2012 09:51

martin_b » 11 Mar 2012, 09:33 skrev: Jeg har ikke kendskab til nogen i Sønderjylland med et Ekoheat, så derfor har jeg planer om at køre til Middelfart og kigge i Dans showroom, hvor han efter sigende har nogle fyr stående, du er velkommen til at tage med derover.
Oki hvornår havde du tænk dig at tage der over?


Låst