Ekoheat 1500 - De første erfaringer

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Låst
Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
12
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

Ekoheat 1500 - De første erfaringer

Indlæg af Skiveren »

bennyl » 18 Mar 2012, 21:19 skrev:mick
grunden til jeg søger er at mit eget scotte lugter lidt af røg... står så i kælder og generer ikke mig, men søger noget til de gamle der kan stå i bryggers/baggang uden at stinke af røg...
Om det er det ene eller det andet, er jo jeres valg :wink: , dog vil jeg råde jer til at finde et anlæg med indbygget røgsuger, da dette er mere stueren end dem uden. :great:
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø

Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
12
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

Ekoheat 1500 - De første erfaringer

Indlæg af Skiveren »

... de der "stænger i røgrøret" -de har et navn jeg ikke kan huske ? ... bliver leveret "løst med" sammen med sneglen ... Ekoheat anbefaler at man undlader at montere dem alle, da røggas temperaturen bliver meget lav hvis de alle er monteret ... ... og så kan man få (meget) kondensvand i skorsten ... og da vand har en kedelig evne til at rende nedaf kommer det på et givent tidspunkt ud et utilsigtet sted med dertil hørende rengøring ...

( - hedder vist heller ikke røgrør ... men det en anden snak )
Du har ret.. Og det er nok nærmer røgkaneler, de hedder.. :wink:
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø
bennyl
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 5
Tilmeldt: 17 mar 2012 16:56
Mit fyr: scotte 16kw år 2004
Areal: 176kwm
Brændsel: piller
Dagligt forbrug: 16-24kg
Årligt forbrug: ca 5000kg
Geografisk sted: sønderjylland

Ekoheat 1500 - De første erfaringer

Indlæg af bennyl »

ja det er jo det, men ville godt se begge anlæg i drift og så derfra tage stilling...

må se om sanistål i har et hjemme og så se det der i første omgang...
robinhood
Stoker VI
Stoker VI
14
Indlæg: 208
Tilmeldt: 15 dec 2009 11:00
Mit fyr: EKOHEAT 1500
Areal: 220
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4130
Dagligt forbrug: 20 til 25 kg
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: viby sjælland

Ekoheat 1500 - De første erfaringer

Indlæg af robinhood »

man må da sige der er meget opmærksomhed om ekoheat over 12000 visninger i denne tråd det er da vildt
noller
Stoker IX
Stoker IX
12
Indlæg: 389
Tilmeldt: 25 aug 2011 16:20
Mit fyr: Bosch
Areal: 109
Brændsel: naturgas
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?

Ekoheat 1500 - De første erfaringer

Indlæg af noller »

Grevens » 18 Mar 2012, 21:20 skrev:
... de der "stænger i røgrøret" -de har et navn jeg ikke kan huske ? ... bliver leveret "løst med" sammen med sneglen ... Ekoheat anbefaler at man undlader at montere dem alle, da røggas temperaturen bliver meget lav hvis de alle er monteret ... ... og så kan man få (meget) kondensvand i skorsten ... og da vand har en kedelig evne til at rende nedaf kommer det på et givent tidspunkt ud et utilsigtet sted med dertil hørende rengøring ...

( - hedder vist heller ikke røgrør ... men det en anden snak )
Nogle kalder dem retarderer kommer nok af det engelske ord retards som betyder sinke altså man sinker varmen fra røggassen nogle kalder dem også turbolatorer er også okay hvis man samligner dem med en turbo på en bil men det er jo luft under høj tryk. Kært barn har mange navne kald dem en af de to ting det er ikke helt sidelæns.

Brugeravatar
frølårsraketten
Stoker VII
Stoker VII
14
Indlæg: 286
Tilmeldt: 31 dec 2009 04:08
Mit fyr: Aduro H1
Areal: 109 m²
Brændsel: piller fra Helenemøllen
Fremviser gerne i postnummer: 5600
Geografisk sted: Sydfyn
Kontakt:

Ekoheat 1500 - De første erfaringer

Indlæg af frølårsraketten »

noller » 20 Mar 2012, 02:23 skrev:...man sinker varmen fra røggassen nogle kalder dem også turbolatorer er også okay hvis man samligner dem med en turbo på en bil .,.
Lidt OT men jeg kan ikke dy mig ;-)

Dem der snupper varme fra røggasser kaldes altså turbulatorer. Findes osse på flyvinger for at forskubbe eller eliminere grænsen for overgang fra laminar til turbulent luft over vingen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Turbulator - se under: "In pipe flow". :great:
Med venlig hilsen Pierre
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Aduro H1
noller
Stoker IX
Stoker IX
12
Indlæg: 389
Tilmeldt: 25 aug 2011 16:20
Mit fyr: Bosch
Areal: 109
Brændsel: naturgas
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?

Ekoheat 1500 - De første erfaringer

Indlæg af noller »

Ja lige netop røggassen turbolerer for at overfører varmen til kedelvandet, man kan også kalde dem spiraler til køer hvis nu man har en meget brunstig tyr;
fin link der står alt at vide.
Stonnie
Stoker I
Stoker I
15
Indlæg: 19
Tilmeldt: 01 mar 2009 20:36

Ekoheat 1500 - De første erfaringer

Indlæg af Stonnie »

Hejsa alle sammen.

Jeg vil hermed bekræfte at at hvis Dan lukker i morgen så vil skriveren same alle andre som har eko´en mulighed for at "trække" dele reservedele) hjem fra andre leverandører.

Som Skriveren rigtig nok skriver så kan man nemlig købe delene i andre butikker hvis uheldet skulle være ude. Meeeeen nu tvivler jeg stærkt på at Dan lige lukker i morgen nu hvor han fra Januar og til nu har solgt 40+ enheder og manden har sindssyg travlt.

Hvis det vil ha en interesse kan man jo lave en mindre liste over hvor man kan nemmeste & billigst kan tilgå omtalte reservedele :) men vil der ligge en forespørgsel for sådan en "liste" ?
levi

Ekoheat 1500 - De første erfaringer

Indlæg af levi »

Stonnie » 20 Mar 2012, 20:20 skrev:Hejsa alle sammen.

Jeg vil hermed bekræfte at at hvis Dan lukker i morgen så vil skriveren same alle andre som har eko´en mulighed for at "trække" dele reservedele) hjem fra andre leverandører.

Som Skriveren rigtig nok skriver så kan man nemlig købe delene i andre butikker hvis uheldet skulle være ude. Meeeeen nu tvivler jeg stærkt på at Dan lige lukker i morgen nu hvor han fra Januar og til nu har solgt 40+ enheder og manden har sindssyg travlt.

Hvis det vil ha en interesse kan man jo lave en mindre liste over hvor man kan nemmeste & billigst kan tilgå omtalte reservedele :) men vil der ligge en forespørgsel for sådan en "liste" ?
40 anlæg siden Januar ?, - tror du man kan leve af det ? :shock:

VI sælger 4-5 anlæg om dagen i øjeblikket, - og der skal da sælges en hel del tilbehør/andre vvs-artikler derudover for at vi kan tjene vores egen løn... :shock:
Vangsgaard
Stoker XI
Stoker XI
13
Indlæg: 547
Tilmeldt: 10 nov 2010 18:41
Mit fyr: Scotte Blackstar 16 kW
Areal: 269
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6600
Årligt forbrug: 7-8
Geografisk sted: Kolding
Blevet takket: 1 gang

Ekoheat 1500 - De første erfaringer

Indlæg af Vangsgaard »

levi » 20 Mar 2012, 20:25 skrev: 40 anlæg siden Januar ?, - tror du man kan leve af det ? :shock:

VI sælger 4-5 anlæg om dagen i øjeblikket, - og der skal da sælges en hel del tilbehør/andre vvs-artikler derudover for at vi kan tjene vores egen løn... :shock:

Mon ikke også fortjenesten som "halv producent" med egenudviklet styring osv er noget højere end hos en "normal" forhandler/grossist. Man må dog nok også forvente at det er nogle udviklingsomkostninger der skal dækkes hjem ?

Desuden har han såvidt jeg ved ikke omkostninger til butik andet en demobilen :)

Låst