Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

HUSK!!! Det haster

Spørgsmål og diskussion vedr. solcelle forhandlere
Forumregler
Angiv venligst forhandlerens navn i overskriften!
MaxP
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 91
Tilmeldt: 27 jul 2011 20:32
Mit fyr: Hapero
Areal: 135
Brændsel: German Pellet
Fremviser gerne i postnummer: 4683
Geografisk sted: Rønnede
Givet likes: 4 gange

HUSK!!! Det haster

Indlæg af MaxP » 20 okt 2012 11:59

Til alle jer som påtænker at købe et solcelleanlæg til montering i år, det haster med at få bestilt, der er pt ca. 10 uger til nytår og mange solcelleforhandlere har på nuværende tidspunkt 10 - 14 ugers levering.
Skynd jer ind til Skousen, de kan stadig nå at levere et kvalitetsanlæg inden nytår.
For alle jer som har mulighed for at handle i Skousen i Næstved, gør det, vi handlede et 4 Kw anlæg i går aftes, til levering fra 6 - 8 uger, vi fik en ubeskrivelig god og faglig orientering af butikkens chef, Kim, men andre Skousen forretninger er vel også gode!
Det er meget vigtigt at anlægget er opsat og tilsluttet inden 1.1. 2013, det er ikke nok at det er bestilt.

Ha' en god week-end

MaxP


klr
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 166
Tilmeldt: 18 apr 2012 17:27

HUSK!!! Det haster

Indlæg af klr » 20 okt 2012 15:23

MaxP » 20 Oct 2012, 11:59 skrev:Det er meget vigtigt at anlægget er opsat og tilsluttet inden 1.1. 2013, det er ikke nok at det er bestilt.
Hvor ved du det fra? En kommende lov vil træde i kraft samme dag som forslaget fremsættes.

Brugeravatar
hensan
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 532
Tilmeldt: 27 nov 2011 21:24
Mit fyr: Fjernvarme, Tidl Woody pillefyr
Areal: 190m2 + 50m værksted
Brændsel: Fjernvarme
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Geografisk sted: Egebjerg (Horsens)
Givet likes: 6 gange
Modtaget likes: 10 gange

HUSK!!! Det haster

Indlæg af hensan » 20 okt 2012 16:09

MaxP » 20 Oct 2012, 11:59 skrev:Til alle jer som påtænker at købe et solcelleanlæg til montering i år, det haster med at få bestilt, der er pt ca. 10 uger til nytår og mange solcelleforhandlere har på nuværende tidspunkt 10 - 14 ugers levering.
Skynd jer ind til Skousen, de kan stadig nå at levere et kvalitetsanlæg inden nytår.
For alle jer som har mulighed for at handle i Skousen i Næstved, gør det, vi handlede et 4 Kw anlæg i går aftes, til levering fra 6 - 8 uger, vi fik en ubeskrivelig god og faglig orientering af butikkens chef, Kim, men andre Skousen forretninger er vel også gode!
Det er meget vigtigt at anlægget er opsat og tilsluttet inden 1.1. 2013, det er ikke nok at det er bestilt.

Ha' en god week-end

MaxP
Det var da ufatteligt som folk er i gang med at piske en stemning op.

Faktum er at der ikke er nogle der ved hvad et evt kommende indgreb indbefatter, Der er ingen der ved hvornår et sådant indgreb kommer samt der er ingen der ved noget om hvordan de personer der er midt i processen med måske bestilt men ikke betalt og monteret kommer til at være omfattet.

De nuværende regler er et forlig som stort set alle folketingets partier er med i og derfor vil det sikkert kræve noget forhandling før der findes en model som man kan blive enige om med hensyn til nye regler.

Det eneste deadline der indtil nu ligger fast som 31. december er med hensyn til skattevæsnet. Hvis dit anlæg ikke er tilsluttet inden 31. december kan du ikke trække dit anlæg fra i år men må vente til næste år - Det er ikke nogen ny regel men har været der hele tiden og ikke specielt for solceller men alle investeringer som du trækker fra.

Indtil der kommer nogle meldinger og folk virkelig ved hvad der skal ske skal man passe på med at komme med sådanne "panik meldinger" der i dette tilfælde forresten kunne ligne et forsøg på skjult reklame.

MaxP
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 91
Tilmeldt: 27 jul 2011 20:32
Mit fyr: Hapero
Areal: 135
Brændsel: German Pellet
Fremviser gerne i postnummer: 4683
Geografisk sted: Rønnede
Givet likes: 4 gange

HUSK!!! Det haster

Indlæg af MaxP » 20 okt 2012 17:42

Tak for sangen hensan, ja, det er da godt jeg ikke er ekspert, som dig, men du er måske spåmand, eller medlem af SF på højt plan! Hvad mener du med skjult reklame, det er da ikke skjult, det er helt åbenlyst en kæmpe anbefaling af Skousen, så fat det dog!

MVH

MaxP

klr
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 166
Tilmeldt: 18 apr 2012 17:27

HUSK!!! Det haster

Indlæg af klr » 20 okt 2012 17:46

MaxP » 20 Oct 2012, 17:42 skrev: det er da godt jeg ikke er ekspert, som dig, men du er måske spåmand, eller medlem af SF på højt plan! Hvad mener du med skjult reklame, det er da ikke skjult, det er helt åbenlyst en kæmpe anbefaling af Skousen, så fat det dog!
Det er da dig, der udgiver dig for at være ekspert. Og du svarede ikke på hvad jeg spurgte dig om. Så du har nok ret - du ved ikke en sk..!

Men du ved åbenbart en hel masse om Skousen. Har du økomiske intereser i det - eller hvad er din baggrund for at skamrose dem?


MaxP
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 91
Tilmeldt: 27 jul 2011 20:32
Mit fyr: Hapero
Areal: 135
Brændsel: German Pellet
Fremviser gerne i postnummer: 4683
Geografisk sted: Rønnede
Givet likes: 4 gange

HUSK!!! Det haster

Indlæg af MaxP » 20 okt 2012 17:50

Hej KIR, idet jeg ikke på nuværende tidspunkt er klar over at jeg har henvendt mig til dig, finder jeg det utroligt at du kommer med en sådan "sviner"!

klr
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 166
Tilmeldt: 18 apr 2012 17:27

HUSK!!! Det haster

Indlæg af klr » 20 okt 2012 17:54

Du henvendte dig i forum - og jeg stillede dig et spørgsmål (jr. det første indlæg efter dit). Hvorfor svarer du ikke bare på det?

MaxP
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 91
Tilmeldt: 27 jul 2011 20:32
Mit fyr: Hapero
Areal: 135
Brændsel: German Pellet
Fremviser gerne i postnummer: 4683
Geografisk sted: Rønnede
Givet likes: 4 gange

HUSK!!! Det haster

Indlæg af MaxP » 20 okt 2012 17:56

Da der ikke noget at svare på, du konkluderer, - og din påstand er rigtig nok! men iøvrigt ved du jo heller ikke en sk.....

Brugeravatar
Thomas83
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 454
Tilmeldt: 13 jan 2011 13:06
Mit fyr: Pilevang Type PA Med Iltstyring
Areal: 220 kun gulvvarme
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Dagligt forbrug: 10 - 32kg
Årligt forbrug: 5,5ton
Geografisk sted: Slagelse

HUSK!!! Det haster

Indlæg af Thomas83 » 20 okt 2012 18:00

Jeg tillader mig lige at blande mig lidt icon_cheesygrin.gif
Ja det er måske rigtigt at der kommer nye regler efter nytår, men så længe der ikke nogen der ved helt præcist hvad der vil ske er der ikke nogen grund til at piske en stemning op og bare købe det første og det bedste solcelleanlæg, for hvem ved det kan jo være de nye regler gør det endnu mere atraktivt at være solcelleejer :lol:
Online fyrdata: http://thomas83.stokerlog.dk
Sonnenkraft Solvarme 5stk Idmk paneler,Sks c3 styrring, 1500l akkumuleringstank i fyrrum
og 400l vvb i huset.
Solcelleanlæg: 6Kwh - 30stk Himin hg200 paneler og Sma Sunny Tripower 6000tl inverter 38° stik syd

MaxP
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 91
Tilmeldt: 27 jul 2011 20:32
Mit fyr: Hapero
Areal: 135
Brændsel: German Pellet
Fremviser gerne i postnummer: 4683
Geografisk sted: Rønnede
Givet likes: 4 gange

HUSK!!! Det haster

Indlæg af MaxP » 20 okt 2012 18:09

ja, det kan du da have ret i,- for så er det da godt at vi har købt!


Besvar