Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

dvcenter.dk

Spørgsmål og diskussion vedr. solcelle forhandlere
Forumregler
Angiv venligst forhandlerens navn i overskriften!
Besvar
dannidines

dvcenter.dk

Indlæg af dannidines » 19 aug 2012 11:17

hvorfor pokker er solcelle pakkerne fjernet fra dvcenter.dk?!

levi?!


levi

dvcenter.dk

Indlæg af levi » 20 aug 2012 11:57

dannidines » 19 Aug 2012, 11:17 skrev:hvorfor pokker er solcelle pakkerne fjernet fra dvcenter.dk?!

levi?!
Hej Danni, - det er svært at give et konkret svar uden det lyder forkert - men jeg skal forsøge :oops:

Årsagen er at jeg får 8-15 mails om DAGEN vedr. solceller, - og at under 1 procent af disse henvendelser konverteres til et køb.

Jeg har derfor vurderet at jeg ikke vil bruge så meget tid og energi på solceller, - men fremadrettet udelukkende sælge anlæggene til vores faste kunder/erhvervskunder, - og kunder der tropper fysisk op i vores butikker (Eller ringer naturligvis).

Tidsmæssigt må jeg erkende at vi ikke kan håndtere alle spørgsmålene der kommer vedr. solceller (Så kunne man jo ansætte en mand mere ville de fleste sige) - men det nytter ikke rigtig noget når 99 procent af forespørgslerne via mail ikke konverteres til salg - så er der desværre ikke penge til en medarbejder der varetager solcellemarkedet.

Dog skal det understreges at vi naturligvis stadig sælger solcelleanlæg - dog ikke online længere.

Brugeravatar
hensan
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 532
Tilmeldt: 27 nov 2011 21:24
Mit fyr: Fjernvarme, Tidl Woody pillefyr
Areal: 190m2 + 50m værksted
Brændsel: Fjernvarme
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Geografisk sted: Egebjerg (Horsens)
Givet likes: 6 gange
Modtaget likes: 10 gange

dvcenter.dk

Indlæg af hensan » 20 aug 2012 12:23

Uden at blande mig i dit varesortiment så tillad mig lige at kommentere på denne tråd.

Jeg var en af de potentielle kunder der har skrevet en mail til Dansk VVS center i forbindelse med et solcelle anlæg.

For 3 mdr siden havde jeg stort set besluttet at købe anlæg og udvalgte mig derfor 4 forhandlere som jeg kontaktede for yderligere spørgsmål.

Forhandler A (DVCenter) vendte aldrig tilbage på mine spørgsmål og blev derfor udelukket på forhånd.

Forhandler B vendte tilbage med et tilbud der var ca 15.000 dyrere end andre. Da jeg spurgte ind i hvad denne prisforskel dækkede over og hvorfor hans anlæg tilsyneladende var så meget bedre and andre at det berettigede denne merpris svarede forhandleren aldrig tilbage. Jeg anser dette som et meget relevant spørgsmål.

Forhandler C+D vendte begge tilbage med relevante svar og tilbud og jeg indledte derfor en mail udveksling med begge der naturligvis endte med at jeg valgte den ene fra og købte af den anden.

Du kan dermed sige at jeg har brugt tid ved forhandler (A)+B+C som ikke førte til noget salg men på den anden side syntes jeg det er fair at man spørger omkring før man bruger 100.000 på et sådant anlæg.

Forhandleren jeg endte med at vælge har nok brugt ca 10 e-mails og en1 time telefon samtale før han endte med at sælge et anlæg ½-1 mdr efter den indledende kontakt.

levi

dvcenter.dk

Indlæg af levi » 20 aug 2012 13:10

hensan » 20 Aug 2012, 12:23 skrev:Uden at blande mig i dit varesortiment så tillad mig lige at kommentere på denne tråd.

Jeg var en af de potentielle kunder der har skrevet en mail til Dansk VVS center i forbindelse med et solcelle anlæg.

For 3 mdr siden havde jeg stort set besluttet at købe anlæg og udvalgte mig derfor 4 forhandlere som jeg kontaktede for yderligere spørgsmål.

Forhandler A (DVCenter) vendte aldrig tilbage på mine spørgsmål og blev derfor udelukket på forhånd.

Forhandler B vendte tilbage med et tilbud der var ca 15.000 dyrere end andre. Da jeg spurgte ind i hvad denne prisforskel dækkede over og hvorfor hans anlæg tilsyneladende var så meget bedre and andre at det berettigede denne merpris svarede forhandleren aldrig tilbage. Jeg anser dette som et meget relevant spørgsmål.

Forhandler C+D vendte begge tilbage med relevante svar og tilbud og jeg indledte derfor en mail udveksling med begge der naturligvis endte med at jeg valgte den ene fra og købte af den anden.

Du kan dermed sige at jeg har brugt tid ved forhandler (A)+B+C som ikke førte til noget salg men på den anden side syntes jeg det er fair at man spørger omkring før man bruger 100.000 på et sådant anlæg.

Forhandleren jeg endte med at vælge har nok brugt ca 10 e-mails og en1 time telefon samtale før han endte med at sælge et anlæg ½-1 mdr efter den indledende kontakt.
Hej Hensan, - jeg kan med 100 procent sikkerhed sige at hvis du ikke har fået svar på din mail, - så har vi ikke modtaget mailen - eller du har ikke modtaget vores svar - vi svarer alle mails, - og vi svarer hurtigt!.

Vi ser dog desværre til tider at ikke alle mails fra vores kunder kommer frem, - og heller ikke alle mails vi sender kommer frem - heldigvis ringer de fleste kunder og rykker for svar, - og det er typisk her vi opdager der er sket fejl i mailserver etc.

Men hvor om alting er, - så har jeg svaret på hvorfor vores solcellepakker er fjernet fra nettet - det er en prioritering vi har været nødt til foretage mandskabsmæssigt :)

dannidines

dvcenter.dk

Indlæg af dannidines » 21 aug 2012 14:14

levi » 20 Aug 2012, 11:57 skrev:
Hej Danni, - det er svært at give et konkret svar uden det lyder forkert - men jeg skal forsøge :oops:

Årsagen er at jeg får 8-15 mails om DAGEN vedr. solceller, - og at under 1 procent af disse henvendelser konverteres til et køb.

Jeg har derfor vurderet at jeg ikke vil bruge så meget tid og energi på solceller, - men fremadrettet udelukkende sælge anlæggene til vores faste kunder/erhvervskunder, - og kunder der tropper fysisk op i vores butikker (Eller ringer naturligvis).

Tidsmæssigt må jeg erkende at vi ikke kan håndtere alle spørgsmålene der kommer vedr. solceller (Så kunne man jo ansætte en mand mere ville de fleste sige) - men det nytter ikke rigtig noget når 99 procent af forespørgslerne via mail ikke konverteres til salg - så er der desværre ikke penge til en medarbejder der varetager solcellemarkedet.

Dog skal det understreges at vi naturligvis stadig sælger solcelleanlæg - dog ikke online længere.

Hej Levi,

indledningsvis tillykke med de 24 + et par måneder :-)

Tak for dit svar, og ganske reel argument som jeg ser det. Det er jo din forretning og din ret at disponere over hvor energien skal ligges - lidt som NBE selv gjorde, da de lukkede deres salg til private - dette mhp. at yde en ordentlig service, da de ellers ikke kunne følge med. Dette set med mine øjne, et udtryk for et ønske om kvalitet, ikke kvantitet.

Jeg bruger internettet, herunder forums o.l., til netop at søge den viden, lave mit benarbejde, inden jeg kontakter en leverandør/sælger som f.eks. dvcenter.dk . Det er netop af den grund du skriver, ingen grund til at forstyrre før man reelt er klar til at handle, ikke købe, men handle :-)

Så "I get it," godt kald, fornuftigt disponeret.. Men vigtigst, du sælger stadig..

Jeg ved fra Jannich, at til åbent hus, vil der være mulighed for at se, pille ved og høre om, deres solcelle anlæg fra jens (dem du forhandler), og det er potentielt der dødsstødet fra mig er om hvorvidt der handles eller ej.. Så du får mig nok i røret i nærmeste fremtid såfremt mine antagelser er som jeg håber :-)


ses på grillen


Besvar