Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Growatt FEJL!!! VVS-Eksperten!!!

Spørgsmål og diskussion vedr. solcelle invertere
Forumregler
Angiv venligst inverterens navn og type i overskriften!
Bo j
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 23
Tilmeldt: 26 feb 2013 22:17

Growatt FEJL!!! VVS-Eksperten!!!

Indlæg af Bo j » 14 apr 2013 17:55

Hej

Jeg var ved "advokat vagten" i Torsdags (d.11-4) og han var ikke i tvivl.
han ville starte en sag med det samme.
han sagde at vi skulle sende en mail (eller brev) gennem vores advokat og så give dem 14 dage til at få vare bragt i orden.

så nu har jeg skrevet en mail til VVS ekspertens hovedkontor hvor jeg har givet dem en frist i til onsdag kl. 16:00 eller køre vi gennem advokaten.

vi er har en retshjælps forsikring (det har de fleste folk)
Den hjælper ved vare over 50.000kr.
Jeg skal betale 10% af sagens omkostninger (min.2500kr)

Advokaten jeg snakkede med sagde at vi var 100% sikker på medhold i sagen.



I fredags (d.12-4) fik jeg telefonisk at vide at der ville ankomme 2 kineser til deres hovedsæde i Hedensted på mandag for at undervise et hold elektrikere. som så skulle køre ud til os.

Nu må vi se hvad der sker...
vi køre ihvertfald igennem advokaten hvis ikke vi har hørt inden torsdag.
vi tror ikke på deres historier mere :-)


Bo j
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 23
Tilmeldt: 26 feb 2013 22:17

Growatt FEJL!!! VVS-Eksperten!!!

Indlæg af Bo j » 16 apr 2013 19:37

Hej der kom ingen kinesere i går som lovet.
Men nu ville de komme på torsdag.... Måske.
Så vi kan da vist lige så godt få sende det brev gennem advokaten afsted

VVSeksperten
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 22 apr 2013 12:06

Growatt FEJL!!! VVS-Eksperten!!!

Indlæg af VVSeksperten » 22 apr 2013 12:08

Hej Alle.

Nu er det på høje tid at vi kommer på banen herinde også, så her får i lige en update på situationen.

Til jer der måtte have problemer med Growatt invertere købt hos VVS-Eksperten - vi beklager situationen, og er i fuld gang med at få rettet op på fejlene.!

Skulle du stå med en Growatt inverter med fejl, og stadig ikke har været i dialog med os, vil vi anbefale at du kontakter os snarest med en kort beskrivelse af fejlen, samt installations adresse (mailen bedes sendes til salg@vvs-eksperten.dk)
Du vil herefter blive kontaktet af en "Growatt-uddannet" elektriker der vil tage action på problemet, og få udbedret den pågældende fejl.

Flere af jer skriver om 2 kinesiske software ingenører der skulle ankomme, og det kan jeg hermed bekræfte, vi havde besøg af dem i sidste uge, hvor de gennemgik nogle fejlbehæftede Growatt invertere sammen med en håndfuld el-installatører, de fandt ret hurtigt ud af hvad fejlene var, og kører i disse dage med rundt og retter fejlene ude på adresserne sammen med el-installatør.

Vi har haft lidt udfordringer med at få software ingenørerne til landet, så dem af jer der er blevet svigtet, og gentagene gange har fået udsættelser, vi beklager al ulejligheden, og ligeledes beklager vi de aftaler vi ikke har været i stand til at overholde.


Vi har PT. 3 fejltyper registreret, og de løses på følgende måder:

1) GFCI fejl - Disse fejl er software relateret, så her bliver softwaren opdateret.

2) PV Isolation - Disse fejl er jordings fejl, så her er det ikke inverteren der er det faktiske problem, vi anbefaler at man skifter jordspyd, eller kontakter sin el-installatør.

3) Power up/down - Inverteren kører op til en given ydelse, og daler herefter ned til 0, og scenariet gentager sig - Disse fejl rettes også med softwareopdatering.

Der er ligeledes flere der skriver at vi bør bytte inverterne om til andre modeller, men det er desværre ikke en mulighed, da vi ikke kan undvige fra den invertermodel der er skrevet på indmeldings blanketten til nettomålerordningen.

Vi har som forhandler et ansvar for at udbedre de fejl der måtte være på de produkter vi sælger, og i dette solcelle-tilfælde er vi der naturligvis også, og som skrevet ovenfor er vi i fuld gang med dette arbejde.

Skulle du have spørgsmål af enhver art, så er du meget velkommen til at kontakte os.

Med Venlig Hilsen.

Medarbejder
Kenneth Nørgaard
VVS-Eksperten Hedensted

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10374
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Growatt FEJL!!! VVS-Eksperten!!!

Indlæg af thy » 22 apr 2013 15:11

VVSeksperten skrev:Hej Alle.

Nu er det på høje tid at vi kommer på banen herinde også, så her får i lige en update på situationen.

Til jer der måtte have problemer med Growatt invertere købt hos VVS-Eksperten - vi beklager situationen, og er i fuld gang med at få rettet op på fejlene.!

Skulle du stå med en Growatt inverter med fejl, og stadig ikke har været i dialog med os, vil vi anbefale at du kontakter os snarest med en kort beskrivelse af fejlen, samt installations adresse (mailen bedes sendes til salg@vvs-eksperten.dk)
Du vil herefter blive kontaktet af en "Growatt-uddannet" elektriker der vil tage action på problemet, og få udbedret den pågældende fejl.

Flere af jer skriver om 2 kinesiske software ingenører der skulle ankomme, og det kan jeg hermed bekræfte, vi havde besøg af dem i sidste uge, hvor de gennemgik nogle fejlbehæftede Growatt invertere sammen med en håndfuld el-installatører, de fandt ret hurtigt ud af hvad fejlene var, og kører i disse dage med rundt og retter fejlene ude på adresserne sammen med el-installatør.

Vi har haft lidt udfordringer med at få software ingenørerne til landet, så dem af jer der er blevet svigtet, og gentagene gange har fået udsættelser, vi beklager al ulejligheden, og ligeledes beklager vi de aftaler vi ikke har været i stand til at overholde.


Vi har PT. 3 fejltyper registreret, og de løses på følgende måder:

1) GFCI fejl - Disse fejl er software relateret, så her bliver softwaren opdateret.

2) PV Isolation - Disse fejl er jordings fejl, så her er det ikke inverteren der er det faktiske problem, vi anbefaler at man skifter jordspyd, eller kontakter sin el-installatør.

3) Power up/down - Inverteren kører op til en given ydelse, og daler herefter ned til 0, og scenariet gentager sig - Disse fejl rettes også med softwareopdatering.

Der er ligeledes flere der skriver at vi bør bytte inverterne om til andre modeller, men det er desværre ikke en mulighed, da vi ikke kan undvige fra den invertermodel der er skrevet på indmeldings blanketten til nettomålerordningen.

Vi har som forhandler et ansvar for at udbedre de fejl der måtte være på de produkter vi sælger, og i dette solcelle-tilfælde er vi der naturligvis også, og som skrevet ovenfor er vi i fuld gang med dette arbejde.

Skulle du have spørgsmål af enhver art, så er du meget velkommen til at kontakte os.

Med Venlig Hilsen.

Medarbejder
Kenneth Nørgaard
VVS-Eksperten Hedensted
satme lækker med noget info fra vvs-eksperten :great:
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

Bo j
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 23
Tilmeldt: 26 feb 2013 22:17

Growatt FEJL!!! VVS-Eksperten!!!

Indlæg af Bo j » 22 apr 2013 21:15

Hej igen.
ja dejligt med lidt respons fra vvs-eksperten.

i dag kl. 16:30 fik jeg endelig besøg af en elektriker og en kineser :wink:
som kom for at opdatere software i mine invertere det tog 5-10min og så var de kørt igen :great:

SUPER dejligt at mit anlæg endelig virker og at man ikke skal gå og tænke på det mere... :|
jeg syntes det har været et meget dårlig forløb. icon_frown.gif


Flemming DJ
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 06 nov 2009 13:39
Mit fyr: Opop + Sonnenkraft
Areal: 129 m2
Brændsel: RW Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9740
Dagligt forbrug: Solskin en masse ;-)
Årligt forbrug: Ca. 4,1 ton
Geografisk sted: Jerslev J, Vendsyssel
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange

Growatt FEJL!!! VVS-Eksperten!!!

Indlæg af Flemming DJ » 22 apr 2013 22:29

Det understreger vist bare, hvor meget god og ærlig information betyder. :)
Mvh Flemming

Bilpleje i Nordjylland: http://duensmobilebilpleje.dk

Djurhuus
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 4
Tilmeldt: 23 maj 2013 21:13
Mit fyr: Woody / opop
Areal: 180 + 60 gildesal
Årligt forbrug: cs. 6,5 tons

Growatt FEJL!!! VVS-Eksperten!!!

Indlæg af Djurhuus » 23 maj 2013 21:32

Hej
Måtte lige oprette mig på StokerPro for at høre om jeres Growatt inverter er helt oppe at køre efter opdatering...
Jeg har nemlig problemer med mit anlæg og snakkede idag med elektrikkeren der køre rundt og fikser de defekte invertere.
Han kunne fortælle at den software han havde fået af kineserne ikke virkede optimalt :evil:
De lukker stadig ned når effekten kommer op på ca. 2500W.
Hvad er jeres erfaring med opdateringen...??

Bo j
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 23
Tilmeldt: 26 feb 2013 22:17

Growatt FEJL!!! VVS-Eksperten!!!

Indlæg af Bo j » 23 maj 2013 22:27

Hej jeg har ikke set mine inverter højere end 2500-2700W. Jeg undre mig også over at jeg ikke har set at den har været højere oppe endnu...........

Djurhuus
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 4
Tilmeldt: 23 maj 2013 21:13
Mit fyr: Woody / opop
Areal: 180 + 60 gildesal
Årligt forbrug: cs. 6,5 tons

Growatt FEJL!!! VVS-Eksperten!!!

Indlæg af Djurhuus » 24 maj 2013 07:52

Bo j - Ligger de så pænt konstant på de 2500-2700W når der er fuld sol..?
Mine kobler fra når de kommer op omkring de 2500W og går ned på 0W for derefter at koble ind igen...
Sådanne fortsætter de.... icon_frown.gif
Så hvis de bare kunne gå op til 2700W uden at koble fra, ville det være fremskridt, dog uden at være godt nok...

Bo j
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 23
Tilmeldt: 26 feb 2013 22:17

Growatt FEJL!!! VVS-Eksperten!!!

Indlæg af Bo j » 24 maj 2013 07:56

Hej. Nej mine lukker ikke ned.


Besvar