StecaGrid 3000

Spørgsmål og diskussion vedr. solcelle invertere
Forumregler
Angiv venligst inverterens navn og type i overskriften!
levi

StecaGrid 3000

Indlæg af levi »

dolfin skrev:
jammen hvordan er det så gået med støjen fa danfoss modellerne er det blevet bedre for der har godt nok været mange klager og udskiftninger
Jeg ville holde mig fra Danfoss invertere - de er bare ikke ligeså stabile som de andre invertere på markedet - på trods af "danfoss navnet".

PeterMA
Stoker XII
Stoker XII
13
Indlæg: 794
Tilmeldt: 03 mar 2011 14:08
Mit fyr: Woody 10KW - Black Start 1016 semirens
Areal: 192kvm
Brændsel: blandet
Fremviser gerne i postnummer: 3660
Dagligt forbrug: 20kg
Årligt forbrug: 4 Tons
Geografisk sted: Slagslunde
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 1 gang

StecaGrid 3000

Indlæg af PeterMA »

levi skrev:
Jeg ville holde mig fra Danfoss invertere - de er bare ikke ligeså stabile som de andre invertere på markedet - på trods af "danfoss navnet".
Det var noget af en påstand at komme med; )
Det er da rigtigt at de første typer, bla v utx'erne var ikke alt for gode.
Men de nye tlx'er skulle det ikke vælge noget problem med, og hvis danfoss givet5+5års garanti, så kan de ikke Være helt dårlige:)

Men giver dig lidt ret, mange af de ting de laver sælger de på navnet, da der findes andre og bedre produkter fra andre producenter end Danfoss:)
---
Med Venlig Hilsen

Peter M. Andersen.

Solceller - > http://clxportal.danfoss.com/index.php? ... 9&end=TRUE
levi

StecaGrid 3000

Indlæg af levi »

PeterMA skrev: Det var noget af en påstand at komme med; )
Det er da rigtigt at de første typer, bla v utx'erne var ikke alt for gode.
Men de nye tlx'er skulle det ikke vælge noget problem med, og hvis danfoss givet5+5års garanti, så kan de ikke Være helt dårlige:)

Men giver dig lidt ret, mange af de ting de laver sælger de på navnet, da der findes andre og bedre produkter fra andre producenter end Danfoss:)
Det er helt klart de første UTX inverterer jeg erindrer som noget rigtig lort, - det er dog også helt rigtigt de nye TlX invertere er langt bedre (Heldigvis) - jeg ville dog stadig ikke vælge en Danfoss inverter - da der som du selv er inde på er invertere på markedet der er bedre - de har bare ikke "Danfoss" navnet.

Danfoss har skuffet på inverter området i min bog, - de burde have levet op til deres "Danfoss navn" - det syntes jeg absolut ikke de har gjort :(
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
13
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Har takket: 200 gange
Blevet takket: 238 gange

StecaGrid 3000

Indlæg af BWJ »

Rasmus Jensen skrev:Gør den?
Danfoss EU effektivitet 96,6%
Stecagrid EU effektivitet 98,3%
Så kan det godt være at DLX er mere "moderne" og kan en masse "gejl" men hvis man bare vil have mest strøm ud af sit system. så ser det umiddelbart ud til at steca er vinder her.
Stecagrid vandt i øvrigt Photon international test. Der havde DLX dog ikke muligheden for at være med endnu.

jow jow,
DLX håndterer 13,5A mod 10A. PV input.
DLX er med transformer og konvektionskøl, kræver dermed ikke HPFI type B og støjer ikke, Steca kræver HPFI type B og har støjende blæsere.
DLX bruger <1W i standby, Steca bruger 6W.
DLX skal have 230V for at starte produktionen, Steca skal have 350V. :shock:
DLX kan håndtere alle typer PV moduler, Steca kan ikke.
Steca´s "fantastiske" ydelse er ved 100% pv indput, tjek ved ex 80% :lol:
DLX producerer helt med til 7W.

Osv osv.
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.
BeanFan
Stoker I
Stoker I
17
Indlæg: 17
Tilmeldt: 23 feb 2007 18:16
Mit fyr: Goliath 25 Kw
Areal: ~300 m2
Brændsel: Træpiller (Stampemøllen)
Årligt forbrug: ~ 8000 kg
Geografisk sted: Vissenbjerg

StecaGrid 3000

Indlæg af BeanFan »

Øhhhhh, hverken StecaGrid 3000 eller 3600 kræver type B relæ eller har for den skyld støjende blæsere :great:

Besvar