Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Danfoss Triplelynx 8 Pro

Spørgsmål og diskussion vedr. solcelle invertere
Forumregler
Angiv venligst inverterens navn og type i overskriften!
Besvar
hylegaard
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 29
Tilmeldt: 07 jan 2012 13:14
Mit fyr: Ikke udfyldt

Danfoss Triplelynx 8 Pro

Indlæg af hylegaard » 01 jul 2012 19:10

Hej derude,
Er der nogen af jer der ved hvordan neddrosling af en triplelynx 8 foregår?
Er det hele anlægget der bliver kørt % vis ned, eller er det inverteren der på en eller anden smart måde ikke sender mere end de 6000 w ud. Jeg har stået og set når den peaker. Den bliver ikke engang varmere. Jeg har hørt en røver historie om at inverteren sender besked til panelerne om at lave mindre. Kan det være rigtigt?

Mvh Jens
Scotte 16 på Blackstar 20
Solcelle anlæg
34 Isofoton isf 240. Danfoss Triplelynx 8 pro begrænset til 6000. 20 gr tag 1grad fra syd.


Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

Danfoss Triplelynx 8 Pro

Indlæg af BWJ » 01 jul 2012 19:48

hylegaard » 01 Jul 2012, 19:10 skrev:Hej derude,
Er der nogen af jer der ved hvordan neddrosling af en triplelynx 8 foregår?
Er det hele anlægget der bliver kørt % vis ned, eller er det inverteren der på en eller anden smart måde ikke sender mere end de 6000 w ud. Jeg har stået og set når den peaker. Den bliver ikke engang varmere. Jeg har hørt en røver historie om at inverteren sender besked til panelerne om at lave mindre. Kan det være rigtigt?

Mvh Jens
Begrænsningen foregår software mæssigt, og røverhistorien er rigtig nok,inverteren kan justere strømtrækket fra solcellerne op eller ned mod det niveau der giver den største mulige ell. ønskede effekt, men denne justering finder for TL 8 først sted, ved et input på > 8200W. ell. 1000V
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

Rasmus Jensen
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 678
Tilmeldt: 24 feb 2012 09:37
Mit fyr: Ikke udfyldt
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 1 gang

Danfoss Triplelynx 8 Pro

Indlæg af Rasmus Jensen » 03 jul 2012 12:49

Installatøren kan få en kode ved Danfoss - Når de så er inde i en installatør menu, kan de vælge hvilket output inverteren skal give. f.eks. 6000W.
Hvordan den rent teknisk gør det er jeg ikke hel klar over - men tror det må være noget med at lave en impedans tilpasning i inverteren, så den modstand panelerne kigger ind i ændre sig, og derved afsætter mindre effekt - Tror jeg :wink:
Solcelleanlæg: Idriftsat den 25.07.2012
30 stk ZN-Shine 265W Gallium Inverter Danfoss 12,5K PRO+
http://clxportal.danfoss.com/index.php? ... 3&end=TRUE


Besvar