Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Priser på solcelle paneler

Spørgsmål og diskussion vedr. solcelle paneler
Forumregler
Angiv venligst panelets navn og type i overskriften!
Besvar
Brugeravatar
Hangaard
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 527
Tilmeldt: 24 nov 2010 13:01
Mit fyr: Easypell 32Kw.
Areal: 570
Brændsel: Træpiller/ Solvarme / Solceller
Fremviser gerne i postnummer: 6933
Geografisk sted: Lidt syd for Herning
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 38 gange

Priser på solcelle paneler

Indlæg af Hangaard » 25 nov 2010 14:07

Hej Alle,
Jeg har rodet en del på nettet angående solcelle paneler og priserne på dem, bla. for at se om der skulle være noget at spare ved at købe dem uden for Danmarks grænser.
fandt så dem her SUN-FTS270PC (270 watt) som kun koster 453,60 USD hvilket kun svare til 2550DKK se dem her http://sunelec.com/
Alle paneler på mere end 200 watt som jeg har set priser på i EU koster typisk omkring 700 EUR altså ca.5250DKK
Så de paneler fra USA er jo vildt billige og yderst intresante i forhold til alt andet jeg har set, men kan desværre ikke finde de samme paneler i EU :cry:
Nogen der ved hvor i EU man kan få billige tilsvarende paneler ?

vh
Søren
vh.
Søren
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Easypell 32Kw / 18Kvm solvarme paneler / TA UVR67+CMI / Akku 1000L+500L
Solfanger Anlæg 2: 60 rør vaccum solfanger / Suncomfort V6.06 / Akku 500L
8,19Kw Solcelle anlæg fronius inverter


Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Givet likes: 296 gange
Modtaget likes: 368 gange

Re: Priser på solcelle paneler

Indlæg af pelle » 25 nov 2010 14:43

De amerikanske er jo ikke så dyre, men der skal vel svares told af dem fra lande udenfor EU.

Har hørt man kan skaffe solceller noget billigere i Tyskland. Du kan prøve at søge på "Photovoltaik"( det tyske ord for solceller) Man kan sommetider være heldig at finde nogle billige inde på ebay.de
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.

Brugeravatar
Hangaard
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 527
Tilmeldt: 24 nov 2010 13:01
Mit fyr: Easypell 32Kw.
Areal: 570
Brændsel: Træpiller/ Solvarme / Solceller
Fremviser gerne i postnummer: 6933
Geografisk sted: Lidt syd for Herning
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 38 gange

Re: Priser på solcelle paneler

Indlæg af Hangaard » 25 nov 2010 15:25

Ved godt der skal told og moms oven i desuden er fragten nok også rimlig peberet.
Men kan amrikanerne sælge 270watt solceller til under 2600DKK så burde de jo reælt ikke være dyre i EU.
Har været inde på ebay.de men solceller over 200 watt koster omkring 700EUR hvilket jo er mere end det dobbelte af den Amrikanske pris.
vh.
Søren
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Easypell 32Kw / 18Kvm solvarme paneler / TA UVR67+CMI / Akku 1000L+500L
Solfanger Anlæg 2: 60 rør vaccum solfanger / Suncomfort V6.06 / Akku 500L
8,19Kw Solcelle anlæg fronius inverter

paalsson
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 19
Tilmeldt: 17 okt 2010 10:54

Re: Priser på solcelle paneler

Indlæg af paalsson » 21 jun 2011 07:09

Hej,

Jeg har også været inde på bl.a. SUNELEC og har set de billige priser... Hmm.. Synes altså de ser attraktive ud... Men hvad skal jeg være OBS på... Bl.a. er der vel en eller anden form for typegodkendelse der skal være på plads og hvilket er det ? TüV ?

Derudover så er jeg lidt i tvivl om hvad jeg ellers skal være opmærksom på... I udgangspunktet vil jeg selvfølgelig gerne have nogen billige paneler, men derudover vil jeg gerne have nogen der giver så høj effekt pr. m2, da arealet jo så kan begrænses mest muligt...

Jeg har kig på dette panel http://sunelec.com/index.php?main_page= ... ts_id=1350 der har en både lav pris pr. W og en høj effekt/m2 - men hvor godt er SUN, og hvad betydning har volt størrelsen.... Når jeg kigger på paneler så varierer de jo en del mht. volt (nogen jeg har set (på over 200W) er på ca 18v mens andre er på 35)... Er det godt at spændingen er lav eller ?

VH

Flemming

mivm
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 99
Tilmeldt: 21 mar 2011 22:26
Modtaget likes: 2 gange

Re: Priser på solcelle paneler

Indlæg af mivm » 21 jun 2011 07:54

Hvis i overvejer at importere så kan i ligeså godt gøre det her fra http://www.alibaba.com/products/solar_p ... 52806.html der er noget at vælge imellem, og så vidt jeg er orienteret så bliver størstedelen af solpaneler produceret i Kina :-)


mivm
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 99
Tilmeldt: 21 mar 2011 22:26
Modtaget likes: 2 gange

Re: Priser på solcelle paneler

Indlæg af mivm » 21 jun 2011 07:56

I øvrigt se lige denne video, den giver stof til eftertanke når der skal vælges solpaneler http://smartpvenergy.com/video/

Bertel Bolt-J
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 22 jun 2011 07:32
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: SJørring, 7700 Thisted
Kontakt:

Priser på solcelle paneler

Indlæg af Bertel Bolt-J » 22 jun 2011 07:51

Er sunsil ikke gået mere eller mindre i dvale?

Jeg var afsted til Intersolar i år, i forbindelse med et (nu stoppet) solcelle-initiativ. Her fik vi priser på gode paneler fra producenter, der både er whitelistet hos internationale banker og som er i besiddelse af internationale forsikringer, helt ned til €0,90 pr. Watt. Den pris har formentligt alle forhandlere herhjemme kunne købe ind til, hvilket må resultere i et prisfald, når de køber ind til den pris.

Det er også muligt at købe hele sæt ind hos tyske grosister til meget billige priser.
Bertel Bolt Kommunikation
Gode historier - Her og nu.

mivm
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 99
Tilmeldt: 21 mar 2011 22:26
Modtaget likes: 2 gange

Priser på solcelle paneler

Indlæg af mivm » 22 jun 2011 08:15

Er der mon nogen som kender tyske steder hvor man som privat kan købe billige solceller? kunne være meget interessant med et par links!

Bertel Bolt-J
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 22 jun 2011 07:32
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: SJørring, 7700 Thisted
Kontakt:

Priser på solcelle paneler

Indlæg af Bertel Bolt-J » 22 jun 2011 08:21

Vi så blandt andet de her http://www.etsp.de/index.php?option=com ... 75&lang=en til InterSolar. Om de handler med private er jeg desværre ikke sikker på.
Bertel Bolt Kommunikation
Gode historier - Her og nu.

mivm
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 99
Tilmeldt: 21 mar 2011 22:26
Modtaget likes: 2 gange

Priser på solcelle paneler

Indlæg af mivm » 25 jun 2011 08:13

Det ser ud til at der er alt på den palle med solceller, men der står desværre ingen priser :-)


Besvar