Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Priser på solcelle paneler

Spørgsmål og diskussion vedr. solcelle paneler
Forumregler
Angiv venligst panelets navn og type i overskriften!
Besvar
Brugeravatar
Emborg41
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 355
Tilmeldt: 29 apr 2008 13:56
Mit fyr: Scotte på Opop kedel + Solvarme
Areal: 230 + kælder
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9300
Årligt forbrug: ca. 7 Tons
Geografisk sted: Nordjylland

Priser på solcelle paneler

Indlæg af Emborg41 » 16 jan 2012 18:11

Hej

Det med garantien bekymrer nu ikke mig så meget igen. Når man er GDS'er og vil have tingene billigst muligt løber man også nemt ind i problemer selv om tingene er købt her i landet.

Som sagt så synes jeg det er et godt tilbud, men det skal selvfølgelig checkes noget mere

Peter


Brugeravatar
thoken
Supporter
Supporter
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 21 nov 2007 10:21
Mit fyr: scotte/dor 10 kw
Areal: 140 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Årligt forbrug: 3,5 t
Geografisk sted: Fyn
Givet likes: 98 gange
Modtaget likes: 46 gange

Priser på solcelle paneler

Indlæg af thoken » 16 jan 2012 19:43

Hej!
Ikke for at male fanden på væggen, men jeg synes nu lidt det lugter når man skal betale en masse ekstra(5%) for at bruge pay pal, eller få en garanti fra en advokat(hvad er den egentlig værd?).
Synes svagt jeg kan erindre noget med at ham svindleren fra træpiller24, også havde noget med noget photovoltaik(solceller)? :roll:
Jeg kunne såmænd godt selv finde på at købe et solcelle anlæg i tyskland, men ville gøre meget for en sikker betaling.

mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.
http://stokercloud.dk/dev/thoken.html

Brugeravatar
Emborg41
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 355
Tilmeldt: 29 apr 2008 13:56
Mit fyr: Scotte på Opop kedel + Solvarme
Areal: 230 + kælder
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9300
Årligt forbrug: ca. 7 Tons
Geografisk sted: Nordjylland

Priser på solcelle paneler

Indlæg af Emborg41 » 16 jan 2012 19:52

Hej

Enig. Men det kan evt. have noget at gøre med at det koster at bruge paypal, jeg ved bare ikke hvor meget.

En advokat garanti burde være god nok, men koster jo også. Samt der findes jo så mange svindlere idag.

Skal der handles for så stort et beløb vil jeg helt sikkert selv hente i hamburg, samt betale ved afhentning.

Peter

cp_
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 97
Tilmeldt: 06 jul 2008 18:15
Mit fyr: Blackstar 10 kW
Areal: 150
Brændsel: Træpiller: LAVA
Årligt forbrug: 5
Givet likes: 16 gange
Modtaget likes: 1 gang

Priser på solcelle paneler

Indlæg af cp_ » 16 jan 2012 20:10

Under deres impresseum http://www.photon-solar.de/newsticker/8.html kan man se de har en fysisk butik i Erkrath. (forudsat de ikke har være kreative med photoshop ell. lign).
Holder man det op med en søgning på google maps http://g.co/maps/ke4ty ser det ikke helt forkert ud.
Desværre ligger Erkrath pænt lagt nede i Tyskland. Kan man betale ved afhentning i Hamburg (fordelings sted?) er et godt spørgsmål.
Venlig hilsen
CP.

viewtopic.php?t=3796
Solceller: 24 x 240 watt (5760). 2 x Delta Solivia 2.5. Hældning 46 grader, 38 grader Syd Øst.


KL15 - viewtopic.php?t=3796

zetecoenergy
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 04 feb 2012 17:18

Priser på solcelle paneler

Indlæg af zetecoenergy » 04 feb 2012 18:11

Emborg41 » 16 Jan 2012, 15:30 skrev:Hej

Det ser ud som et godt tilbud.

Men pas på. Så vidt jeg kan se er deres SMA SB3000TL-20 inverter ikke godkendt her efter 1 januar.


Peter
Godt spottet med inverteren og positivlisten fra Energinet!
At SMA SB3000TL-20 ikke er godkendt efter 1. januar 2012, betyder ikke at invertere af denne type skal udskiftes, blot at de ikke må installeres efter denne dato!
Det er altid vigtigt at være opmærksom på, om den inverter man ønsker at opsætte, er godkendt af Energinet.dk - bemærk at hvis du køber en inverter i Tyskland, kan den have andre indstillinger end den samme model på det danske marked!
Husk i øvrigt også at inverteren skal tilsluttes af en autoriseret elinstallatør.
Zeteco Energy A/S
Forhandler af Solcelleanlæg og Husstandsvindmøller.
www.zeteco.dk


Limbo 12
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 49
Tilmeldt: 06 dec 2011 21:02
Mit fyr: TPK HS20
Areal: 150
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7441
Modtaget likes: 1 gang

Priser på solcelle paneler

Indlæg af Limbo 12 » 04 feb 2012 21:40

Er nu ikke så bange for det med de invertere fra SMA, kan hellere finde alle de inverter som Zeteco vil sælge med deres anlæg på listen.
SMA har været med i mange år, så mon ikke deres invertere er godkendte.
Ville også springe på det tilbud som photon-solar kan tilbyde, og selv køre ned og hente det.(skal bare lige ha et nyt tag på først)
Og med et cvr nr. også spare momsen hvis man nu har lidt erhverv.

CrapMan
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 6
Tilmeldt: 05 feb 2012 21:38
Mit fyr: gasfyr
Areal: 113
Brændsel: Træ
Fremviser gerne i postnummer: 8900

Priser på solcelle paneler

Indlæg af CrapMan » 05 feb 2012 22:06

SMA 3000 TL 21 er godkendt, og den kan sikkert erhvervs for samme penge, eller få euro mere.

zetecoenergy
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 04 feb 2012 17:18

Priser på solcelle paneler

Indlæg af zetecoenergy » 06 feb 2012 16:44

Limbo 12 » 04 Feb 2012, 21:40 skrev:Er nu ikke så bange for det med de invertere fra SMA, kan hellere finde alle de inverter som Zeteco vil sælge med deres anlæg på listen.
SMA har været med i mange år, så mon ikke deres invertere er godkendte.
Ville også springe på det tilbud som photon-solar kan tilbyde, og selv køre ned og hente det.(skal bare lige ha et nyt tag på først)
Og med et cvr nr. også spare momsen hvis man nu har lidt erhverv.
Limbo
Tak for din respons. Det forholder sig desværre sådan, at vores hjemmeside ikke er blevet opdateret med de nyeste invertere. Vi sælger kun invertere, der er på Energinet.dk's positivliste, og har således måttet skifte ud i programmet i forbindelse med årsskiftet, da bl.a. SB 3300TL HC og SB3800 ikke længere er på denne positivliste - det er så desværre ikke sket på vores hjemmeside, hvilket vi naturligvis beklager. Vi forventer at lancere en helt ny, og fuldt opdateret hjemmeside inden for de næste 2 uger, og dermed vil denne fejl naturligvis være udbedret.

Mht. køb via CVRnr. skal du nok passe på, idet nettoafregning ifølge Energinet.dk's gruppe 6 kun kan anvendes af private og "ikke erhvevsmæssigt benyttet bebyggelse" som fx skoler o.l. - anlægget skal ejes af forburgeren og være installeret på forbrugsstedet.

Fra Energinet.dk:
Hvis elproduktionsanlægget ikke er 100 pct. ejet af egenproducenten eller ligger på forbrugsstedet, skal nødvendig dokumentation vedlægges, for at egenproducenten er berettiget til at opnå nettoafregning, jf. Bekendtgørelse om nettoafregning for egenproducenter af elektricitet, §2 nr. 1, uddybet i § 3, stk. 3, angående ejerforhold, rådighed og beliggenhed af elproduktionsanlægget.
Zeteco Energy A/S
Forhandler af Solcelleanlæg og Husstandsvindmøller.
www.zeteco.dk

Limbo 12
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 49
Tilmeldt: 06 dec 2011 21:02
Mit fyr: TPK HS20
Areal: 150
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7441
Modtaget likes: 1 gang

Priser på solcelle paneler

Indlæg af Limbo 12 » 06 feb 2012 19:14

Hej igen, holder Zeteco ikke snart åbent hus??
Kan se i også har fået en lille vindmølle op uden ved jeres nye adr.

Mvh. Jakob

zetecoenergy
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 04 feb 2012 17:18

Åbent hus - vedvarende energi

Indlæg af zetecoenergy » 07 feb 2012 21:28

Man er altid velkommen til at besøge os, på hverdage mellem 8 og 16 (fredag 8 og 15.30) eller i følge aftale. Et decideret åbent hus arrangement er der dog ikke i støbeskeen på nuværende tidspunkt. Men følg med på vores hjemmeside og/eller facebook side, hvor vi altid annoncerer vore arrangementer.
Den "Lille vindmølle" vi har fået op, er en 6 kW husstandsvindmølle med 18 meter navhøjde, som rent afregningsmæssigt går under de samme regler (nettomålerordningen) som et 6 kW solcelleanlæg. Husstandsvindmøller kræver dog at man bor på landet.
Zeteco Energy A/S
Forhandler af Solcelleanlæg og Husstandsvindmøller.
www.zeteco.dk


Besvar