Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Solvarme og vindmøller

Alt vedr. hjemmebyg og geniale opfindelser
Brugeravatar
jhjorsal
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 786
Tilmeldt: 03 apr 2007 11:02
Mit fyr: Metroair I20
Areal: 240
Brændsel: Strøm
Geografisk sted: Stouby v/Vejle
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 5 gange

Solvarme og vindmøller

Indlæg af jhjorsal » 11 apr 2007 17:49

Jeg har også snakket med en idag der hedder Lars (tror jeg nok) fra http://www.energisiden.dk/index.asp. En rigtig flink fyr som mente at det allerførste jeg skulle var at investere i et reduktionssæt til mit passatfyr, han havde rådført sig med servicechefen fra Passat (som han åbenbart kendte i forvejen) og de mente at jeg kunne fyrer et hus op på 1000m2 med det fyr, der er jeg dog ikke helt enig, og deres hjemmeside siger da også 225-400m2 for en type Passat C2 men summa sumaro er at jeg har et hus på 150m2 i grundplan der også er udnyttet på tagetagen men som vi stort set aldrig har varme på så mit fyr er for stort. (Den bonde der havde gården før os havde købt fyret med henblik på at varme stalden op også) Så først et reduktionssæt ind, så foreslog han at jeg skulle få installeret en akkumoleringstank fordi han mente fyret var mest økonomisk når det fik lov at lave noget. (jeg er bagefter kommet i tvivl om hvad han mente med det, for når akkumoleringstanken er varmet op skal den vel stadig kører på lavt blus) men hvis ideen dur er der jo ikke noget ivejen for at koble et solvarmeanlæg på systemet.
Jeg vil lige prøve at få kontakt med ham igen en af de nærmeste dage.


Besvar