Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

PLC styring

Alt vedr. hjemmebyg og geniale opfindelser
jesper hvidt
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 33
Tilmeldt: 26 dec 2006 01:19
Mit fyr: Ikke udfyldt

PLC styring

Indlæg af jesper hvidt » 29 dec 2006 11:27

Hej jeg er helt ny inden for stokerfyring, indtil for 2 mdr siden hed det fjernvarme, da vi boede inden for byskiltene, så skal lige have dannet mig et overblik over fyret.
Jeg har et gammelt TP 2000, med en Tasso B3 kedel, og har prøvet at fyrer med oliven, og er nu gået over til Flex heat, men mit spørgsmål går mere på styringen.
Jeg er selv uddannet el-installatør, så vil selv prøve at lave en styring i enten en PLC, eller et logisk relæ, alt efter hvad der er mest funktionelt. (hvis det da rent økonomisk kan betale sig)
Men da jeg ikke har helt overblik over hvordan fyret, sneglen, blæseren, ilt, røgtemp. aske, og lign. har, eller bør have indvirkning på hinanden ved jeg ikke lige hvilke parametrer jeg skal have med.
Så hvis nogen ville dele ud af deres erfaringer, og hvis der endda nogen der der havde et sekvens, eller et eller andet hjemmestrikket diagram over hvordan deres kørte ville det være helt perfekt.

mvh.

Jesper


Stokerfyr passer
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 227
Tilmeldt: 27 dec 2006 19:47
Mit fyr: Ikke udfyldt
Givet likes: 1 gang

Indlæg af Stokerfyr passer » 29 dec 2006 17:08

Hej.