Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

1200 liters olietank -> akumulering DIY

Alt vedr. hjemmebyg og geniale opfindelser
Brugeravatar
miller
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 281
Tilmeldt: 20 mar 2008 14:23
Mit fyr: MCZ Face pilleovn, ellers el
Areal: 160
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4171
Geografisk sted: Herlufmagle

Re: 1200 liters olietank -> akumulering DIY

Indlæg af miller » 05 sep 2008 19:45

Det kan sagtens være olie der er trængt ind i stålet,det er nok mere sandsynligt at
elektroderne har fået fugt. Det kan man så afhjælpe ved at "bage" dem i ovnen,hvis fruen syntes om det,
for fuld knald i et par timer,eller opbevare dem oven på kedlen så de altid er varme.
Mvh Miller


mr.mcp
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 143
Tilmeldt: 28 okt 2007 11:42

Re: 1200 liters olietank -> akumulering DIY

Indlæg af mr.mcp » 05 sep 2008 19:56

Der er så bare lige en ting jeg ikke forstår. Og det er hvis olien kan trænge ind i stålet, hvor stopper det så, så tanken ikke er utæt. Jeg tror også det et dårlige elektroder, og hvis de har fået for meget fugt, kan man lige så godt smide dem ud.

Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Givet likes: 296 gange
Modtaget likes: 368 gange

Re: 1200 liters olietank -> akumulering DIY

Indlæg af pelle » 06 sep 2008 02:17

Hej
Ham smeden jeg kender, svejser med co2. Han har lavet rigtig mange af de tanke.

Det med olie der trænger ind i metallet, har han nu aldrig nævnt. Jeg stod og så på at han svejsede min tank. Det tog ham ikke ret lang tid. Om der er noget om det olie, har jeg ingen forstand på. Stagboltene er her lavet af 12 mm stålstang. Der bores huller ud for hinanden på hver side af tanken. I med de stænger og svejs det til udefra. Det fladjern der er midt i tanken har den to af. Det er forstærkning fra beholderfabrikken. Ang Stagbolte. Man kan jo placere dem i en bestemt højde , så de kan bære radiatoren. Her er radiatoren svejst fast til de stænger, af hensyn til transport.
Der behøves ikke en vandret plade inde i tanken ved returen fra centralvarmeanlægget. Olietank godset er vel 3 mm. Hvad mener du med tykkelse på pladen? Hvilken plade??. Den nederste radiator i min tank står bare på bunden af tanken, dog hævet lidt af en mursten i den ende rørene er.
Med venlig hilsen
Pelle

tank4.jpg
tank.jpg
tank7.jpg
tank8.jpg
tank5.jpg
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.


Besvar