Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ovn til kar på terrassen.

Alt vedr. hjemmebyg og geniale opfindelser
Renevinum
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 602
Tilmeldt: 18 jan 2012 20:34
Mit fyr: Benekov mgm15 fra 2007
Areal: 214m2
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6780
Geografisk sted: 6780 Skærbæk, sønderjylland
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

Re: Ovn til kar på terrassen.

Indlæg af Renevinum » 29 maj 2016 13:09

Næ det var en jeg havde liggende på loftet efter jeg byggede huset om for 5 år siden.
Tænkte den bare skulle smides ud men så kom jeg i tanke om at jeg ville lave sådan et kar med varmt vand i, og da kom jeg i tanke om den beholder


Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
Indlæg: 3397
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Givet likes: 295 gange
Modtaget likes: 367 gange

Re: Ovn til kar på terrassen.

Indlæg af pelle » 29 maj 2016 20:28

Renevinum skrev:Næ det var en jeg havde liggende på loftet efter jeg byggede huset om for 5 år siden.
Tænkte den bare skulle smides ud men så kom jeg i tanke om at jeg ville lave sådan et kar med varmt vand i, og da kom jeg i tanke om den beholder
De ovne til de kar er jo lavet i rustfri stål.. Men hva. Lad dog kappebeholderen holde så længe den kan og læg så penge til side til en rustfri :great:
Var lige forbi en af mine venner der havde sådan et arrangement. Han skulle fyre i 3 timer inden temp. var oppe på 40 grader i karet. Men, din kappebeholder har større overflade end den han har..
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.

xkfc

Re: Ovn til kar på terrassen.

Indlæg af xkfc » 16 jun 2016 05:25

De fleste af disse kar ender som saunaer, altså at stå ubenyttet hen, og så brugt i yderst sjældne tilfælde, helt som vores spa :oops:

Hvis det var mig, ville jeg investere i et isoleret bad, og så holde det varmt med pillefyret, så er det lige til at blobbe i når lysten var der, så skal det ikke arrangeres timer i forvejen, og hvem siger at champagnen man har hældt på fruen virker længe nok icon_cheesygrin.gif


Besvar