Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Er I med på en gætter??

Alt vedr. hjemmebyg og geniale opfindelser
Brugeravatar
RLStyling
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 213
Tilmeldt: 13 jan 2007 19:44
Mit fyr: Multi 22
Areal: 250
Brændsel: Træpiller/tørvepiller/brænde
Årligt forbrug: 6,5
Geografisk sted: Tranten, Støvring
Kontakt:

Re: Er I med på en gætter??

Indlæg af RLStyling » 07 feb 2008 19:27

kan du så godt nøjes med bare at blæse luft ind, og ikke bruge en børste en gang imellem, og hvor tit gør du det. for syntes nemlig godt der kan ligge en del aske oppe mellem de vand kanaler
M.V.H. René Lundgaard
http://www.rlstyling.dk

Herkules 24 KW kedel /Multi 22 brænder /2x Røgvender, Trækstabilisator /12m skorsten /Åben expantion 75 L /3000 L vvb. 750L akku tank m. 20m² solfanger. Hus 250 m² i et plan /Garage 75 m² /170 m2 opvarmet gulv.


Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Givet likes: 132 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Er I med på en gætter??

Indlæg af Troldmand. » 07 feb 2008 20:07

RLStyling skrev:kan du så godt nøjes med bare at blæse luft ind, og ikke bruge en børste en gang imellem, og hvor tit gør du det. for syntes nemlig godt der kan ligge en del aske oppe mellem de vand kanaler
Hej
Jeg har ikke brugt børsten, siden jeg har lavet javerten, og det er heller ikke nødvendigt. Med ti bar bliver der renset helt i bund.
Kedlen renser jeg en gang om uge.
Som du siger - det er ikke til at rense ordentligt med en børste.
Javerten trækker jeg frem og tilbage nogle gang, hvor jeg samtidigt drejer den så der bliver gjort rent helevejen rundt.
:great:

Brugeravatar
RLStyling
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 213
Tilmeldt: 13 jan 2007 19:44
Mit fyr: Multi 22
Areal: 250
Brændsel: Træpiller/tørvepiller/brænde
Årligt forbrug: 6,5
Geografisk sted: Tranten, Støvring
Kontakt:

Re: Er I med på en gætter??

Indlæg af RLStyling » 07 feb 2008 21:39

Hej

det lyder til at jeg skal have lavet sådan en javert. men hvorlang er den ca. for den skal vel næsten kunne komme helt igennem kedlen??
og hvor tykt et rør har du brugt. og er det bare et alm kobber rør. der er lukket ude i enden eller??
M.V.H. René Lundgaard
http://www.rlstyling.dk

Herkules 24 KW kedel /Multi 22 brænder /2x Røgvender, Trækstabilisator /12m skorsten /Åben expantion 75 L /3000 L vvb. 750L akku tank m. 20m² solfanger. Hus 250 m² i et plan /Garage 75 m² /170 m2 opvarmet gulv.

Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Givet likes: 132 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Er I med på en gætter??

Indlæg af Troldmand. » 07 feb 2008 22:05

RLStyling skrev:Hej

det lyder til at jeg skal have lavet sådan en javert. men hvorlang er den ca. for den skal vel næsten kunne komme helt igennem kedlen??
og hvor tykt et rør har du brugt. og er det bare et alm kobber rør. der er lukket ude i enden eller??
Længden er ca. 60 - 70 cm. tykkelsen 10mm. Røret er lukket i enden, og et hul er boret ind i siden af røret . Lige til at gå til.
Husk at mærke op på lågen inden du borer hullerne - de skal helst/ca. være i centrum af røg kanalerne.

Russerdressur
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 11
Tilmeldt: 23 okt 2011 00:51
Mit fyr: Atmos 25kw m. 1200 liter tank+EH stoker
Areal: 180m2 fra år 1852
Brændsel: Piller og træ
Fremviser gerne i postnummer: 7441

Er I med på en gætter??

Indlæg af Russerdressur » 29 okt 2011 21:00

Det er ganske enkelt GENIALT.... Nu skal jeg bare ned i værkstedet og igen... Min store kompresser står alligevel i mit fyrrum... Keep up the good ide's ....

Mvh
Søren Pedersen
Mvh. Søren Pedersen

-At tænke før man taler, svare til at tørrer sig før man skider...!


Besvar