Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Varme på terrassen

Alt vedr. hjemmebyg og geniale opfindelser
xkfc

Re: Varme på terrassen

Indlæg af xkfc » 16 jul 2015 10:54

Alex fs skrev:Ja den var temmelig nem at svejse selv, kunne være man skulle lave en til værkstedet... Den er nok en del billigere end sådan 2 x 9 kw varme blæsere ;-)
Det ville da være lamt at bruge så meget effekt, du bliver overrasket over hvor meget 500-900w infrastråler varmer, samtidig varmer den langt væk, og ikke kun et par meter fra kilden, hvilket jo er problemet med den i øvrigt fine pilleovn.
Infrastråle problemet er at det varmer på det strålerne rammer, så sidder man med fronten til, får man ikke meget varme på ryggen.

Hvis du vil til at lave en, kunne du måske lave et par stykker :oops: hvad bliver prisen?


Alex fs
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 654
Tilmeldt: 18 okt 2013 21:18
Mit fyr: MGM comfort 15
Areal: 164
Brændsel: Træpiller + brændrn
Geografisk sted: Hjørring
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 24 gange

Re: Varme på terrassen

Indlæg af Alex fs » 16 jul 2015 11:15

Mu er det jo desværre sådan, at 900 watt el ikke kam give hverken mere eller mindre varme. Og når værkstedet skal laves ol til malerkabine end kold vinterdag, ja så er 900 watt som at fiske hajer med skallere.

Heldigvis kan man jo få strømmen billigt når det er landbrug ☺

Hehe jeg ved ikke hvad sådan en koster at fremstille, men har man først fået lavet skære skabeloner og en samle form, så det ret hurtigt at klatte den sammen.
Dog skal finishen jo være en del pænere, når den skal sælges fremfor når jeg selv skal se på den
Landmand og Jølrøv' af guds nåde

xkfc

Re: Varme på terrassen

Indlæg af xkfc » 16 jul 2015 11:49

Alex fs skrev:Mu er det jo desværre sådan, at 900 watt el ikke kam give hverken mere eller mindre varme. Og når værkstedet skal laves ol til malerkabine end kold vinterdag, ja så er 900 watt som at fiske hajer med skallere.
:oops: havde jeg dog bare læst dit indlæg ordentligt, jeg antog at vi var i gang med terrasse varme :oops: :oops:

Jeg troede ikke at blæser varme egnet i maler kabine, malerne på min arbejdsplads har stor udsugning, og varme i kanalen der kommer luft ind af + radiatorer som supplement.
Det kommer naturlig an på hvad der males.

baggadap
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 701
Tilmeldt: 08 dec 2011 16:33
Mit fyr: Scotte 20Kw, Alcon6 20Kw kedel
Areal: 238
Brændsel: Træpiller, brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8920
Årligt forbrug: 5 tons
Geografisk sted: Ålum, Randers
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 22 gange

Re: Varme på terrassen

Indlæg af baggadap » 18 jul 2015 22:20

Skiveren skrev:halløj i stuen... icon_cheesygrin.gif
Efter en del hårdt arbejde er det nu lykkes at få lavet vores nye terrasse :great:
image.jpg
Nu er vi jo bare klar til at nyde vores arbejde, og det gør vi også i dagstimerne, dog er problemet nu at det er piv koldt her i den danske sommer om aften :wink: Så jeg tænke på om jeg skulle købe en terrassevarmer, helst på gas - da jeg synes at det er spild af kr at vælge en på el... Allerhelst ville jeg gerne finde en der kørte på træpiller :P og efter lidt søgning på onkel goggle, fandt jeg denne side....
http://www.crowdfunding.dk/projektbeskr ... -skabelon3
så mit spørgsmål er hvad I mener om dette, er det "farligt" at deltage i....
og ikke mindst har I andre set/hørt om et alternativ til gas og el varmer (jeg gider ikke et bål af træ)
På forhånd tak icon_cheesygrin.gif
Det ser vildt godt ud - til lykke med det! Da vi selv skal lave noget lignende har jeg lige et par nysgerrige spørgsmål:
Hvad slags sten har du brugt?
Er der nogen særlig grund til man typisk ikke lægger sten helt ind til soklen på huset?

xkfc

Re: Varme på terrassen

Indlæg af xkfc » 19 jul 2015 08:37

Man kan fint lægge fliser helt ind til muren, vores har lagt i over 15år uden problemer. Valget af fliser kommer jo an på ens smag og belastning på fliser. Mine sten går i et med indkørslen og her kom jo store lastbiler med træpiller så jeg har bare lagt det hele i 7cm sten.
DSC_0112l.jpg


Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

Re: Varme på terrassen

Indlæg af Skiveren » 19 jul 2015 09:01

baggadap skrev: Det ser vildt godt ud - til lykke med det! Da vi selv skal lave noget lignende har jeg lige et par nysgerrige spørgsmål:
Hvad slags sten har du brugt?
Er der nogen særlig grund til man typisk ikke lægger sten helt ind til soklen på huset?
Halløj igen... beklager jeg først svare nu men der er gået ferie i den :D - sidder på en campingplads i Kollund nær grænsen ✌

Stenene er af typen grå bondesten med fas, 6 cm - det er faktisk en slags årgangs-sten..... købte dem for knap 6 år siden.. icon_cheesygrin.gif
grunden til at vi valgte at ikke at lægge stenene ind til soklen, er fordi at vi har omfangsdræn rundt huset, og jeg ville gerne "beholde" denne funktion til at aftage evt skybrud - hvor tagrenderne ikke kan tage fra.. Det er også en fordel når nu vores stuehus står på kampesten (sokkel) :great:
Desuden synes jeg også at vi får mere udnyttelse af terrassen på denne måde icon_cheesygrin.gif
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø


Besvar