Suger til træpiller

Alt vedr. hjemmebyg og geniale opfindelser
Brugeravatar
Conner
Stoker III
Stoker III
16
Indlæg: 92
Tilmeldt: 06 aug 2007 21:27
Mit fyr: Opop 418 Scotte 16 kw
Areal: 120
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 14 kg
Årligt forbrug: ca 6 tons
Geografisk sted: Nyraad

Re: Suger til træpiller

Indlæg af Conner »

Tak for det.
Mvh Henrik
Mvh Henrik

Brugeravatar
Poulsen
Stoker III
Stoker III
17
Indlæg: 74
Tilmeldt: 29 jan 2007 12:15
Mit fyr: Benekov PL27 med RKU3
Areal: 200
Brændsel: korn/træpiller
Geografisk sted: Hurup Thy

Re: Suger til træpiller

Indlæg af Poulsen »

Hej.

Det er da spændende at se, at du "Hoppymanden", har lavet hvad jeg så småt er igang med at skaffe stumper til, også at lave.

Ind til videre har jeg skaffet mig en ringkammerblæser på 2,4 kWa, så hvis din på 1,3 kWa er stor nok, så behøver jeg sikkeret ikke bekymrer mig længere, om den jeg har købt kan klare opgaven.

Jeg havde forestillet mig slanger fra påslaget under siloen og op til stålrør som skal ligge på hanebåndene i spærrene. Stålrørene løber frem til en cyklon på en forsilo på loftet.
Korn/træpiller skal optages i påslaget ved hjælp af et ejektorsystem.

Jeg har lige et spørgsmål til dig. Har du monteret slanger nogle steder i rørsystemet, og hvis ja, hvad er det for en type? Her tænker jeg på slidstyrke og statisk elektricitet.

Skulle der være nogen årsag til at ovennævnte ikke skulle kunne fungere? Jeg hører gerne om andres erfaringer/meninger.

Hilsen POULSEN
Hilsen Poulsen
Hoppymanden
Stoker I
Stoker I
16
Indlæg: 7
Tilmeldt: 14 jan 2008 18:01

Re: Suger til træpiller

Indlæg af Hoppymanden »

De slange jeg bruger er noget (slamsugerslange) med en stålfjeder i, det er kun brugt på suge siden på tryk siden er det almindelig flexslange.
Statiskelektricitet kan forekomme :oops: og snurer godt i fingrene.
Hvor fandt du din ringkammerblæser da det er en halvstor en og ikke kan have været billig, hvad med cellesluse hvor har du kik på en.
hoejbenn
Stoker V
Stoker V
17
Indlæg: 152
Tilmeldt: 28 mar 2007 17:14
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Stevns

Re: Suger til træpiller

Indlæg af hoejbenn »

Billede
Jeg har på et tidspunkt fusket lidt med cykloner. Her er en tegning over sådan et dyr, hvis nogen skulle få lyst til at gøre det selv.
mvh Steen
Brugeravatar
Poulsen
Stoker III
Stoker III
17
Indlæg: 74
Tilmeldt: 29 jan 2007 12:15
Mit fyr: Benekov PL27 med RKU3
Areal: 200
Brændsel: korn/træpiller
Geografisk sted: Hurup Thy

Re: Suger til træpiller

Indlæg af Poulsen »

Min ringkammerblæser fandt jeg i Den Blå Avis, og måtte "bøde" 300,00 kr for den, så den var vist ikke for dyrt. Blæseren er som ny, men jeg vil dog lige tjekke blæserhjulet for evt. belægning af støv etc. (ikke fordi den er i ubalance). Ind/Udgangsstudserne er på 70mm. og kapaciteten er på 4,6 kbm/min. ved 3000mm vandsøjletryk, så det kan godt være jeg skal montere en eller anden form for blowout ventil.

Som du selv har erfaret, så er cellesluser ikke noget man sådan lige finder i brugt og brugbar stand. Og ofte, hvis man endelig er så heldig at finde en, så er det i en størrelse og kapacitet der ville passe til et kraftvarmeværk, og prisen er derefter.

Skulle jeg gå hen og få nogle stykker på hånden, skal jeg nok give et praj!!
Hilsen Poulsen

Besvar