Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hjemmelavet briketpresser

Alt vedr. hjemmebyg og geniale opfindelser
Besvar
Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
Indlæg: 3397
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Givet likes: 295 gange
Modtaget likes: 367 gange

Hjemmelavet briketpresser

Indlæg af pelle » 25 mar 2012 23:45

MartinGrzegorczyk » 24 Mar 2012, 13:29 skrev: Hej Tom_AT

Tak tak..

Jamen nu skal jeg prøve at forklarer hvordan det hænger sammen det hele... Vi har været i gang med dette projekt i godt 1½ måned. Men vi har samtidig anden undervisning. Inden vi gik i gang med projektet blev vi undervist sammenlagt cirka 1 uge i el. Men dette omhandlede mere alt andet end vi lige havde brug for, el på et højere niveau. Det er lærerne også blevet opmærksomme på nu, så næste hold starter med EL undervisning helt fra bunden af.

Ved dette projekt har det været meningen, at vi selv skulle finde ud af ALT, vi har faktisk kun haft måtte få hjælp, hvis en af maskinerne på værkstedet brød ned... Så vi har selv skaffet alt information vi behøvede ( tak stokerpro )..

Da jeg selv er HHX student, og udlært tømrer har jeg ikke haft rodet med EL før, andet end lidt knallerter osv.. Så jeg er fuldstændig grøn på området, ja det er vi faktisk alle i gruppen. Jeg valgte at tage opgaven med at lave el på briketpresseren, da det interesserer mig en del, og man skal jo starte et sted. Ved godt jeg skulle læse en masse bøger, i stedet for at spørge her hele tiden. Men jeg har desværre ikke disse bøger endnu, og jeg tror også, at jeg forstår det bedre her, når I forklarer det, end hvis jeg skulle sidde alene og læse i en bog..

Men efter sommerferien skal jeg i gang med de tre læseår på maskinmesterstudiet, og så kommer jeg nok lidt bedre ind i tingene..

Mvh Martin
Jeg er også, udlært tømrer, Martin.Jeg er virkelig ikke god til elektronik. Men, jeg kan nu godt lave en skæv valm og grat både med stikspær og under og over klo .Både med og uden projekteringslinjer ( så luft tømrer vi da bare lidt) :) . Du er jo blot beviset, på det jeg altid har sagt. "En tømrer kan lidt af hvert" icon_cheesygrin.gif
Det har i øvrigt været en fornøjelse at følge dit(jeres) projekt til dørs. :great:
Du er stædig med dit projekt og går ydmyg til opgaven, Du både spørger pænt og svarer alle indlæg her i tråden, høfligt . Det syntes jeg er flot. :great:
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.


snubbi
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 29 nov 2010 22:02
Mit fyr: hkrst 10 fsk 500
Areal: 147m2+180m2værksted
Brændsel: flis - piller.
Fremviser gerne i postnummer: 4400
Dagligt forbrug: 40 -60 kg flis
Årligt forbrug: 7t piller/40 m3 flis
Geografisk sted: kalundborg
Modtaget likes: 1 gang

Hjemmelavet briketpresser

Indlæg af snubbi » 29 mar 2012 22:18

hej martin
har i bestået prøven

Fyrmester kasper
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 14
Tilmeldt: 05 aug 2015 20:51
Mit fyr: salamander
Areal: 220
Brændsel: olie
Fremviser gerne i postnummer: 4600
Geografisk sted: Køge

Re: Hjemmelavet briketpresser

Indlæg af Fyrmester kasper » 06 jan 2016 21:12

så øv.. alt det læsning og så ender vejen blindt


Besvar