Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Træpille program

Alt vedr. hjemmebyg og geniale opfindelser
Besvar
olefrandsen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 18
Tilmeldt: 04 feb 2017 16:18
Mit fyr: NBE Blackstar 10kW
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 4 gange

Træpille program

Indlæg af olefrandsen » 18 aug 2019 20:39

Hej

Det er nok et lidt anderledes projekt end der typisk er her på siden. Men jeg har forsøgt, at lave et lille program, som kan undersøge priserne på piller fra forskellige sider - PT Silvan, Davidsen og Land og Fritid.

Tanken er blot, at når det er tid til, at købe piller så kunne det være lækkert med et lille overblik lidt a la "edbpriser.dk" osv. Men da jeg ikke lige er så stærk i det med hjemmesider, blev det altså et lille program i stedet. Det er jo dog første udgave af programmet, og om der kommer flere udgaver - ja, det er ikke lige til at vide. Desuden er programmet lige nu "konsol baseret", da det er det letteste at lave - nogen vil måske finde konsolprogrammer fremmed og andre ikke.
Foruden selve programmet, så er eneste ekstra krav at man har installeret Firefox browseren - da det er den browser programmet bruger til, at tilgå de forskellige hjemmesider.

Når man kører programmet, så undersøger den fornævnte steders sider med træpiller, og afslutningsvis laver den et regneark (excel-fil) med oplysningerne. Derefter kan man åbne dette regneark og få overblikket eller lave yderligere databehandling.

Se eventuelt video af programmet
Hvis det giver mening, så brug det gerne - og hvis du har lyst til at udvikle det bedre, så giv gerne lyd :) Så sender jeg gerne kildekoden (Udviklet i Python)

Hent eventuel programmet herfra: https://www.dropbox.com/s/6ndsekn8f6x4a ... r.zip?dl=1
(Bemærk, at Windows nok advarer om alt muligt når du henter programmet)

Sidste ting er, at alt naturligvis sker på eget ansvar - jeg tester tingene så godt jeg kan, men kan ikke forudse alt :)


KeRingsborg
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 24
Tilmeldt: 30 aug 2019 18:34
Mit fyr: Scotte 10kW
Brændsel: træpiller 6/8mm
Årligt forbrug: 5.5-6
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

Re: Træpille program

Indlæg af KeRingsborg » 30 aug 2019 18:50

Det er fornemt lavet.

vil da gerne 'låne kildekoden' og se om der ikke er en ting eller 2 jeg kan optimere :-)

har du et dropbox link ?

olefrandsen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 18
Tilmeldt: 04 feb 2017 16:18
Mit fyr: NBE Blackstar 10kW
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 4 gange

Re: Træpille program

Indlæg af olefrandsen » 31 aug 2019 06:49

Har sendt en privat besked med kildekoden


Besvar