Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Periodisk fejl Biomax 10

Spørgsmål vedr. BioMax samt det tilbehør der laves til BioMax pillefyret
Besvar
Karseklip
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 09 nov 2017 14:33

Periodisk fejl Biomax 10

Indlæg af Karseklip » 09 nov 2017 14:38

Hej alle.

For lidt over en måned siden fik jeg installeret et Biomax 10 Compact pillefyr. Og må sige det har været en måned fyldt med frustrationer.

Jeg oplever at HFI-relæet slår fra. Nogen gange kan der gå en uge imellem at det sker, andre gange 3-4 gange i rap. Har skiftet tænderen.

I går havde den knaldet relæet mens den var i drift, jeg slog relæet til igen og den knalder igen. Tredje gang jeg slog relæet til skete der ikke noget og det har kørt siden.

Hvad kan der være galt?


pendec

Re: Periodisk fejl Biomax 10

Indlæg af pendec » 09 nov 2017 14:55

Hvis du ikke selv fanger tidspunkt, så kan en kamera overvågning måske hjælpe. Så kan du da se display + høre om snegl kører når det sker? Og måske afklare om det er snegl med overgang, en blæser eller styring som gør det.

Nyere webcams fås til småpenge 3-400kr, så måske billigere end en vvs'r som kommer og bruger timelønnen på at sige, den er periodisk. Så kan du altid bruge kamera andet sted når og hvis det afklares.

edit: Hvis det er kamera også slukkes, så er flere af de nye, på 5V usb stik, så sætter du bare en Powerbank til, så den kører på batteri mens det sker :) og selvf. et sdkort i, som den optager på og ikke skal sende noget ud på en router, som slukker.

Besvar