Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Problemer med at få ydelse ned

Spørgsmål vedr. BioMax samt det tilbehør der laves til BioMax pillefyret
Besvar
Mikkel45
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 71
Tilmeldt: 09 jun 2007 22:08
Mit fyr: Biomax 30
Areal: 360
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5690
Dagligt forbrug: ca 30
Geografisk sted: Tommerup
Modtaget likes: 1 gang

Problemer med at få ydelse ned

Indlæg af Mikkel45 » 10 okt 2017 09:35

Jeg har nu i et par dage prøvet at få fyret til at køre igen, men med en del problemer, først ville fyret ikke starte op da den skrev tilbagebrand, ... nå ny føler.... nej det virkede heller ikke, .. ok ny styring, .. wawww nu kører fyret, men nej.... ikke så godt, nu kører sneglen ganske ujævnt piller ind, Grrr, nå, at få rense sneglen for pressede piller i toppen, og fik renset bunden af siloen for smuld, som jeg ikke havde fået renset op i foråret da fyret blev slukket, ..... nå, nu må fyret da køre perfekt, og ja, sneglen kører perfekt, og alle parametre fra sidste vinter lagt ind i den nye styring.
Men nej, kvalerne er ikke ovre endnu, trods fyret kørte mellem 40 og 80 % sidste år, vil det nu kun køre mellem 95 - 100 %, og jeg kan bare ikke få den længere ned, trods jeg har kæmpet en del med det. ..
i min tankegang skulle flere piller give en lavere ydelse, men så går fyret i pausestop ved 68 grader, jeg har desperat også prøvet at sætte piller ned, men her går fyret bare ned i temperatur. Jeg går kun op eller ned med 5 (minimum) af gangen i piller (brændsel)
Jeg håber at her er en venlig sjæl der vil / kan hjælpe mig, og jeg lister lige mine indstillinger nedenfor. .... TAK

KombiFyring nej
Pausestop nej
Pausestart 10
Pausestop 3
KedelTemp 65°
RøgTempMin 45°
RøgTempMax 340°
Brændsel 1,95
StartBrændsel 20
Pausetidmax 240m
Pausebrændsel 7
Pauseluft 5%
RenBlæstid 5
Renseblæsint. 15


BrændselMin 5 %
SnegleMax 8 %
LuftMinimum 5 %
LuftMaximum 35 %
LuftReduce 6 %
TændVarmTid 15 min
TændVarmEff 100 %
TændLuft 8 %
TændRampeTid 45 sek
StopBlæseTid 6 min
RøgStartTemp. 4°


Nighttrain
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 243
Tilmeldt: 23 jan 2015 01:56
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 114
Brændsel: Biopillen 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 7860
Dagligt forbrug: ca 13
Årligt forbrug: ca 5,5 Ton
Geografisk sted: Spøttrup.
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 2 gange

Re: Problemer med at få ydelse ned

Indlæg af Nighttrain » 10 okt 2017 11:59

Hej Mikkel45.
Gå ind i indstillinger og stil din TændRampeTid ned til 30 sek i stedet for 45 sek, der vil den bremse ned noget før, og så bytte rundt på dine tal i pausestart og pausestop. Og så se efter en times tid efter. Men gem dine indstillinger så du kan vende tilbage til dem hvis det ikke virker.

Og ang den skriver tilbagebrand kan skylles at det store stik under brændehovedet ikke er sat korrekt i hvis den har været taget af i forbindelse med rengøring, vær meget forsigtig med den da den kan være lidt svær at sætte i når brænder sider i kedlen.

Mvh Claus.

Besvar