Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Biomax 16 - uforbrændte piller

Spørgsmål vedr. BioMax samt det tilbehør der laves til BioMax pillefyret
Besvar
muggi
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 13 mar 2017 11:32

Biomax 16 - uforbrændte piller

Indlæg af muggi » 27 apr 2017 10:14

Hej jeg har mange ubrændte piller i bunden af fyret hvorfor mon?




Brugeren har oprettet spørgsmål i en 6 år gammel tråd, Har derfor oprettet ny tråd for brugeren.

Lintz / Redaktør


Nighttrain
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 243
Tilmeldt: 23 jan 2015 01:56
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 114
Brændsel: Biopillen 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 7860
Dagligt forbrug: ca 13
Årligt forbrug: ca 5,5 Ton
Geografisk sted: Spøttrup.
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 2 gange

Re: Biomax 16 - uforbrændte piller

Indlæg af Nighttrain » 27 apr 2017 12:29

Hej muggi.
Tror vi har skrevet sammen før om dette problem. Jeg har selv haft samme problem og det er lige meget hvad piller du bruger, så vil der altid være piller i bunden af kedelen, hvis du stadigvæk kører Barlinek 8 mm vil jeg hurtigst muligt skifte dem ud med nogle andre piller pga slagger problemer, du kan prøve at gå ind og se min ( Pille test af Nighttrain ) Jeg har prøvet en hel del piller af inden jeg fandt dem jeg synes bedst om der passer til BIO MAX 16. Det kan være svært at få fyret til at køre ok indtil man finder de rigtige piller.

Ang piller i kedlen, Jeg har lavet en bøjle der dækker kanten på herden på 3 sider og er 70 mm høj det kører super og det har ingen påvirkning af forbrændingen. Og ingen piller i kedlen.

piller i kedlen

pendec

Re: Biomax 16 - uforbrændte piller

Indlæg af pendec » 27 apr 2017 13:15

Tilføjelse til den hestesko løsning, så har jeg det samme i bio18, som er tæt beslægtet her.

Jeg har dog bare nøjes med at købe 2 hjørnebeslag, og 4 skruer og møtrik. Så er 2 hjørnebeslag skruet sammen og det har holdt rimelig ok, det vil efter 1 år nok ødelægges på grund af varmen men resultatet er mindre træpiller hopper ud af skålen/herden.

Nighttrain
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 243
Tilmeldt: 23 jan 2015 01:56
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 114
Brændsel: Biopillen 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 7860
Dagligt forbrug: ca 13
Årligt forbrug: ca 5,5 Ton
Geografisk sted: Spøttrup.
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 2 gange

Re: Biomax 16 - uforbrændte piller

Indlæg af Nighttrain » 27 apr 2017 13:43

Hej pendec.
Ja det virker på samme måde, Jeg har så lavet den ud af et stykke plade og den ligger løst oven på herden og det kører fantastisk ingen problemer med at den falder af, jeg har kørt med den i ca 1 år og tror der er sluppet max 10 piller forbi bøjlen på 1 år.

pendec

Re: Biomax 16 - uforbrændte piller

Indlæg af pendec » 27 apr 2017 18:36

Nighttrain skrev:Hej pendec.
Ja det virker på samme måde, Jeg har så lavet den ud af et stykke plade og den ligger løst oven på herden og det kører fantastisk ingen problemer med at den falder af, jeg har kørt med den i ca 1 år og tror der er sluppet max 10 piller forbi bøjlen på 1 år.
:) Min falder kun af når jeg åbner døren men jeg er sikker på det har været en hjælp som skulle have været der fra dag 1 men godt det blev fundet.


Nighttrain
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 243
Tilmeldt: 23 jan 2015 01:56
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 114
Brændsel: Biopillen 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 7860
Dagligt forbrug: ca 13
Årligt forbrug: ca 5,5 Ton
Geografisk sted: Spøttrup.
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 2 gange

Re: Biomax 16 - uforbrændte piller

Indlæg af Nighttrain » 28 apr 2017 20:31

Hej pendec.
Ja det er godt vi selv kan hit u aet :-) og det virker, sjovt nok så er vi heller ikke insignør udannet. Og stave kan jeg heller ikke :-)

muggi
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 13 mar 2017 11:32

Re: Biomax 16 - uforbrændte piller

Indlæg af muggi » 30 apr 2017 09:41

Hej tak for de gode råd. jeg har haft fyret i 5 år og det er kun det sidste halve år det har været galt,efter 2 dage er der ca en halv liter piller i bunden det kom fra den ene dag til den anden uden der var blevet ændret på indstillingen


Besvar