Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

slagger samt stoppet snegl

Spørgsmål vedr. BioMax samt det tilbehør der laves til BioMax pillefyret
Besvar
schouborg74
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 12 okt 2016 12:50

slagger samt stoppet snegl

Indlæg af schouborg74 » 24 okt 2016 08:12

arghhh nu kørte det biomax 10 lige så godt ... i går skrev den konstant redder bål hm hm hm tænkte jeg har kørt 14 dage nu tjekker sgu lige aske skålen igen... der var ikke det vilde aske i .. hm hm tager lige selve brænder røret ud total stoppet af slagger sådan noget hårdt aske agtigt noget ????????? nå så ville sneglen ikke kører og tage piller op.... nå fik taget piller ud af kassen og tænkte hm hm olie 1 dl i hold da op al det smuld der kom ud da jeg fik gang i den igen..

kan det være skyld i al den slagger i kammeret ????

kører med german 8 mm piller. og fyret har kørt upåklageligt indtil i går...

plus nu har den fået noget nyt den går i pause stop det har den sgu aldrig gjort før men er det fordi den er varm nok med fremløb af vand ???


thansen1980
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 19
Tilmeldt: 25 jan 2016 16:53
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 2 gange

Re: slagger samt stoppet snegl

Indlæg af thansen1980 » 07 feb 2017 23:15

Ved ikke om du fik løst dine problemer, mange af dem er de samme jeg selv og som jeg læser det mange andre har været igennem også.
Tjek lige dette indlæg, nederst står en god forklaring på indstillinger som også virker på mit og en kammerats fyr.

Erfaring med akkumuleringstank på Biomax

Men har erfaret igennem tiden at den rigtige pille er absolut vigtigst, lavt fugt indhold og ingen smuld i poserne.

Det lyder til det får for lidt piller eller for meget luft ved lav %... så det ikke brænder ordentligt igennem. jeg har selv kun grå aske til overs, og ingen slagger... kun i starten med standard indstillingerne.

og ja, pausestop når den ikke kan komme af med varme ud fra de grader du har sat til max. kedeltemp.

husk altid løbene at bruge olie så den får resterne med op og ud, så det ikke samler sig.

min snegl er lige knækket da den tilstoppede... selvom jeg har fulgt alle kunstens regler... så ordentlig rengøring fra tid til anden er en meget god ide :)

Nighttrain
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 243
Tilmeldt: 23 jan 2015 01:56
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 114
Brændsel: Biopillen 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 7860
Dagligt forbrug: ca 13
Årligt forbrug: ca 5,5 Ton
Geografisk sted: Spøttrup.
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 2 gange

Re: slagger samt stoppet snegl

Indlæg af Nighttrain » 08 feb 2017 04:49

Kan anbefale dig at du prøver. Træpillegrossistens piller de heder biopillen 8 mm kan også fås i 6 mm. Har selv prøvet næsten hvad der er vær at prøve og er landet på biopillen 8 mm, har en Biomax 16 og den er meget kræsen, men biopillen kører bare super. Der sker ikke noget ved at prøve, bare du ikke gør som jeg gjorde købte 6 paller af noget der slet ikke kunne køre i fyret, nøjes med at starte med 5-6 poser, bare et forslag.

Mvh Claus.


Besvar