Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Opstart og drift af Biomax 10 Compakt

Spørgsmål vedr. BioMax samt det tilbehør der laves til BioMax pillefyret
Besvar
soren andersen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 03 sep 2014 21:07

Opstart og drift af Biomax 10 Compakt

Indlæg af soren andersen » 20 jan 2015 16:04

Jeg kan se der stadig er mange der har problemer, som jeg selv har haft. Har endelig snakket med af vvs expertens service folk der vidste noget.
Når fyret vil gå ud ( Mangler brændsel ) er problemet at ved lav drift falder, alle piller/ bålet, igennem aske pladen. Eneste løsning er min drift på 20- 25 %.
Ang optænding: De ved det er et problem og har lavet en softvare opdatering. Tændbrændsel er nu på tid, mit passer med 30 sek og man kan regulere suger drift % under optænding, for at hæve luft temperatur. Hans anbefaling var 25% suger hastighed, mit står dog på 40% for at skåne varmelegeme. Mit kan nu tænde på 5-6 min.
Jeg har software som kan sendes på mail, hvis nogle vil prøve. Kan ikke vedhæfte den filtype. De skal ligges hver for sig på en tom usb nøgle, der sidder et stik under print touch skærm. Der efter vælges opdatering i menu. Fyret skal kobles fra strøm et par min bagefter. Når man ændre suger hastighed skal fyret også kobles fra strøm, for at ændring træder i kraft.
Denne opdatering kan kun bruges til Biomax 10 Compakt.
Ved ikke om de har lavet opdateringer til andre modeller, men det er vel bare kontakte dem og spørge.
Skriv på mail: sakaas2040@gmail.com for opdatering.


Besvar