Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Koldt ude = koldt inde. Hjælp!

Spørgsmål vedr. BioMax samt det tilbehør der laves til BioMax pillefyret
Brugeravatar
DBS
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 546
Tilmeldt: 17 mar 2013 17:02
Mit fyr: 8Kw Scotte VP / 16Kw Scotte pillefyr
Areal: 218m2+36m2 kælder
Brændsel: 8mm
Årligt forbrug: 5,8ton
Geografisk sted: Silkeborg
Givet likes: 16 gange
Modtaget likes: 25 gange

Koldt ude = koldt inde. Hjælp!

Indlæg af DBS » 31 dec 2014 15:15

Landlyst skrev:Nej ikke altid jeg er hurtigst.... men det er noget helt andet.... icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif 8)

Det ser ud som om at VVB er tændt, og så burde den jo ikke stjæle varme... Men i stedet varme på anlæget....

Men kan være mange fejl sammen som gør det....
Metro kombi VVB har som regel en lille hvid omskifter, om den skal kører på el eller CV.

Hvor om alting er, som du siger, måske flere fejl, der giver problemmer, derfor luk VVB, så er den pt udelukket :wink:


Hilding
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 16
Tilmeldt: 30 dec 2014 20:16

Koldt ude = koldt inde. Hjælp!

Indlæg af Hilding » 31 dec 2014 16:17

Vi har fået et genombrudt!!! :great:

Når vi satte igang anlægget efter sommeren hvar jeg faktiskt lidt i tvivel om pump nr 2 (bagom oliefyret) skulle sættes igang men jeg gjorde det ikke fordi jeg troede ikke det bruges. Men nu hvar jeg nere i kælder og satte på den og efter måske 3 minuter er der rigtigt delig værme på radiatorerne i boligen. Ikke sådan så man ikke kan ta i dem men i hvar fald så man kan kalde dem "varme" igen!

TUSIND TAK FOR ALLE JERES TID OG HJÆLP!!!

I øvrigt;

#1. VVB har en rød knapp som skal vara indtrykt vid el/strømforsyning og ude vid ildning. Den er riktigt instilld. Lige nu er lampen tænd på VVBeren fordi den ikke har kommet op til den værme jag sat den til. Den er sat til 60 °C og når jeg skruver den ned lukker lyset vid 45 °C hvilket stemmer ganska fint med hvad vi oplever temperaturen i vandhanerne.

#2. Det er nok rigtigt at termostaten bagom pillefyren har sat sig fordi nu har den stået helt på trin 6 i flere timer og temperaturen er stadigt 36 °C. Jeg kan dok ikke finde ud af hvordan jeg får den af (der er ikke någen skrue som på de inde i stuen) så det må vente til VVSer kan komme fordi.

smokie
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 74
Tilmeldt: 07 dec 2010 21:55
Mit fyr: MGM 15.
Areal: 187
Brændsel: Piller.
Fremviser gerne i postnummer: 6705
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Esbjerg.

Koldt ude = koldt inde. Hjælp!

Indlæg af smokie » 31 dec 2014 16:26

Super Hilding så for du varme nytårs aften, rigtig godt nytår til dig og din familie. :-)

Prøv bare at sætte pumpen ned til 3-4 igen så, meningen med pumpe på 6 var at du ville kunne høre i rørene når der gik hul på systemet :-)

Hilsen Søren
Hvorfor betale hvis man kan ARBEJDE sig ud af det.

Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 233 gange

Koldt ude = koldt inde. Hjælp!

Indlæg af Hjemme teori » 31 dec 2014 16:38

Pumpe 2 virke måske som en modstand, men der burde slippe noget vand igennem, det gjorde der ikke!

Mit bud er at selvom pumpe 1 er tændt, virker den ikke.

Den kan nok ses og føles ved at returen stadig ikke er varm, men nu sendes der da vand til huset. Jeg ville klart får kontrolleret om pumpen reelt virker, eller bare er tændt, samt holde øje med om returen bliver varm, som den skal!!
Mvh. Sophus

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Koldt ude = koldt inde. Hjælp!

Indlæg af Landlyst » 31 dec 2014 17:05

Super :great: så er kranen varm igen icon_cheesygrin.gif så kan det være nytårs smiley132.gif er reddet alligevel icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif

Den termostat er nok så ny at den er med snaplås... Tag fat om ringen bag den du kan dreje, og drej den så skulle den gerne slippe....


Besvar