problemer med snegl bio Max solo

Spørgsmål vedr. BioMax samt det tilbehør der laves til BioMax pillefyret
Besvar
jeppe_jensen
Stoker I
Stoker I
9
Indlæg: 2
Tilmeldt: 04 dec 2014 19:16

problemer med snegl bio Max solo

Indlæg af jeppe_jensen »

Jeg har for 3 uges tid siden skiftet til bio Max 10. Jeg har dog været nødt til at benytte mig af sneglen fra mit gamle anlæg da den nye Ikke kører pillerne igennem. Den kværner bare pillerne så det eneste det kommer igennem er smuld. Har kontaktet vvs eksperten hvor fyret er købt, de mener pillerne der er for bløde, så har prøvet nogen andre, uden at det har hjulpet. Er der nogen der har erfaringer med dette, eller som ved hvad årsagen kan være?

pendec

problemer med snegl bio Max solo

Indlæg af pendec »

Har du prøvet at tage motor af, og check røret og snegl?

Måske skal sneglen tages af røret, det kan være skævt eller har fået et slag undervejs eller andet, så får den i stedet knust dem på vej op, hvor de skulle trækkes op?

Spørgsmål er så bare om den har været stoppet, og motor har formået at ødelægge noget, og er sådan noget en garanti sag.
SCFP
Stoker I
Stoker I
9
Indlæg: 27
Tilmeldt: 12 okt 2014 14:17
Mit fyr: Biomax 10 solo
Areal: 150
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7184
Årligt forbrug: 4,5
Blevet takket: 1 gang

problemer med snegl bio Max solo

Indlæg af SCFP »

Har du prøvet fidusen med en sjat madolie i pillerne
Du kan køre med den, med strøm fra en stikkontakt, en ledning fra en gammel pc passer jo til den og så kan du se om den kører stabilt.
Jeg tror jeg måtte bruge lidt madolie for at få min igang, den kører fint nu
jeppe_jensen
Stoker I
Stoker I
9
Indlæg: 2
Tilmeldt: 04 dec 2014 19:16

problemer med snegl bio Max solo

Indlæg af jeppe_jensen »

Tak for hjælpen. Er blevet kontakt et af en fra vvs eksperten der har set opslaget. Der er åbenbart nogen af sneglene der er samlet forkert fra fabrik. Så problemet bliver forhåbentligt løst når delene bliver skiftet

Besvar